Geen geluid

Euro2140

Forumlid
17 feb 2018
6
0
1
71
Ik heb sinds enige tijd bij het afspelen van sommige films op harde schijf via kodi op AMX pro movie box soms geen geluid ,.het betreft bijna alle formats van films.het is altijd de vraag of wat ik heb gedownload ook te horen is ?
Als ik dezelfde film die geen geluid geeft afspeel op mijn oude popcorn media player,werkt het geluid wel
Kodi is 17.6, firmware tv box is 5.1
Iemand een idee of gelijkaardige ervaringen ??
 
Kodi opnieuw geïnstalleerd,zelfde resultaat,is andere HDMI kabel voor popcorn player,gebeurt ook niet altijd,meestal met mkv of avi,maar kan er geen ooorzaak op kleven,soms werkt mkv perfect,dan weer prijs,ik speel af via harde schijf gedownloade films,de films/series die ik bekijk via de Kodi apps geven geen probleem
 
Heb je ook al wat geluids instellingen geprobeerd ?
Dit kan zowel tijdens het afspelen, als in het instellingen menu van Kodi.
 
  • Like
Reacties: Spinix
Heb ik ook al allemaal geprobeerd,nu het laatste wat men me aanraadde was de firmware te herinstalleren ,maar ben daar niet echt voorstander van,hetgeen er nu,op staat is de meest recente firmware,en hetgeen ik heb gevonden is dit alleen nodig bij problemen met kodi17.6, en dat heb ik niet,dus ...
Zal me er maar bij neerleggen zeker ????
 
Wellicht is het ook handig om te melden (screenshot) wat je geluidssettings momenteel zijn.
Ook is het van belang om te weten hoe je alles aan hebt gesloten. moet het geluid uit de tv komen, of is alles aangesloten op een versterker o.i.d. ?
 
Geluid gaat via tv, het gebeurt ook maar af en toe dat ik geen geluid heb met een film die ik gedownload heb en afspeel via harde schijf,maar tis wel vervelend dat ik dan moet overschakelen naar popcorn mediaplayer om die met geluid te kunnen bekijken
 
En wat zijn al je settings in de geluidsinstellingen. maak er even een foto van!
En loopt het geluid via HDMI?
 
Geluid gaat via tv, het gebeurt ook maar af en toe dat ik geen geluid heb met een film die ik gedownload heb en afspeel via harde schijf,maar tis wel vervelend dat ik dan moet overschakelen naar popcorn mediaplayer om die met geluid te kunnen bekijken

Hoi, ik heb die ervaring ook wel eens met sommige mkv en avi files, die schijnen toch niet allemaal 100% hetzelfde te zijn heb ik het idee.
Wat ik doe is zo'n film converteren naar mp4 en dan werkt het als een :zon:
Is het proberen waard.
 
Hoi, ik heb die ervaring ook wel eens met sommige mkv en avi files, die schijnen toch niet allemaal 100% hetzelfde te zijn heb ik het idee.
Wat ik doe is zo'n film converteren naar mp4 en dan werkt het als een :zon:
Is het proberen waard.
Heb dat vroeger nooit gehad,en nu,out of the blue,gebeurt het wel,natuurlijk juist met een film die je wil zien
 
Heb dat vroeger nooit gehad,en nu,out of the blue,gebeurt het wel,natuurlijk juist met een film die je wil zien

Het is te begrijpen dat je het vreemd vindt dat het pas nu optreedt en vroeger niet. Je wil natuurlijk de oorzaak weten.
Van de andere kant kun je natuurlijk ook zolang het probleem niet opgelost is en je toch de film wil zien, converteren als tijdelijke oplossing zien en intussen verder zoeken.
 
En wat zijn al je settings in de geluidsinstellingen. maak er even een foto van!
En loopt het geluid via HDMI?
Post automatically merged:

Geluid via HDMI ,de middelste foto is van bestand film mkv,zonder geluid,je kan ook niet in de bovenste twee balken
Heb 2 AMX pro tv boxen,1 voor thuis en 1 voor op reis,hebben beiden hetzelfde probleem bij afspelen sommige films/series zonder geluid
 

Bijlagen

  • IMG_4536.JPG
    IMG_4536.JPG
    1,4 MB · Weergaven: 17
  • IMG_4537.JPG
    IMG_4537.JPG
    1,4 MB · Weergaven: 16
  • IMG_4538.JPG
    IMG_4538.JPG
    1,8 MB · Weergaven: 15