Goeie OLED televisie?

Spinix

Technisch administrator
Medewerker
25 dec 2015
3.614
2.225
216
28
Ik ben voor mijn nieuwe huisje opzoek naar een andere televisie, ik heb momenteel nog een 42 inch Samsung televisie maar deze vind ik aan aan de kleine kant voor de grootte van de woonkamer en de beeldkwaliteit ben ik ook niet helemaal over te spreken.

Ik wil minimaal en maximaal een 55 inch televisie hebben. Qua OLED panelen is LG volgens mij de beste, klopt dit?
Momenteel heb ik deze televisie in gedachte: https://www.coolblue.nl/product/858461/lg-oled55cx6la-2020.html

zijn er forumleden bekend met dit type en raden jullie deze aan? Mochten er andere televisies beter zijn dan hoor ik dit ook graag.
Budget is ongeveer 1.500 euro, best veel geld voor een televisie maar ik houd van mooi beeld, dit mag dan ook wat kosten. Heb dit jaar ook twee vakanties moeten afzeggen dus het geld dat daar bespaard is kan ik in de televisie stoppen :).

Ik heb 1 van mijn vorige tv's gekocht bij BCC, de reden was dat in de winkel in Breda toen bijna alle schermen aan 1 wand hingen, dus je zag duidelijk het verschil in het beeld.
Tevens heb ik mezelf wijs laten maken dat je naar een tv moet kijken met bewegend beeld, het liefst sportmomenten.

En het bedrag van €1500,- daar moet je echt wel een goede tv voor kunnen vinden. Ik heb hier nu een 65" Samsung hangen, en daar zijn wij reuze tevreden over. ;)

• Like
Reacties: Spinix
Ik zou voor die CX gaan die je aangeeft. Ik zelf heb de C8 super blij mee. Ik wil in de toekomst nog een maatje groter gaan kopen dat zal dan zeker ook weer een LG worden. Dus ik kan je het van harte aanraden. Hou wel even de Forums in de gaten want dat kan je nogal veel geld besparen.
Succes met je keuze.

• Like
Na een paar Plasma tv’s van Panasonic naar volle tevredenheid, vanaf januari een Oled terug voor Panasonic gekozen.
Je betaalt misschien iets meer, maar zijn echt zeer betrouwbare toestellen met een geweldig beeld en geluid.
Bij de plaatselijke tv boer de TX-55GZ1500 gekocht voor 1.599€ (advies 2.199€), met geweldige service geleverd en geplaatst (opgehangen). Deze Belgische winkel volgt de online prijzen, maar met de sterke service inbegrepen.

Ik heb inmiddels de LG OLED55CX6LA besteld voor 1299 euro en hij hangt sinds vrijdag aan de muur!

Het is erg veel geld maar ik kijk best veel televisie en houd van goede kwaliteit dus ik vond het de prijs waard, door Corona heb ik twee vakanties moeten cancelen dus het geld kon mooi naar de televisie ?. OLED is echt prachtig beeld, ik was het al gewend van mijn laptop en telefoon maar ben blij dat de televisie nu ook OLED is. Bedankt voor alle adviezen.

• Like
Reacties: Vasqure
Ik heb inmiddels de LG OLED55CX6LA besteld voor 1299 euro en hij hangt sinds vrijdag aan de muur!

Het is erg veel geld maar ik kijk best veel televisie en houd van goede kwaliteit dus ik vond het de prijs waard, door Corona heb ik twee vakanties moeten cancelen dus het geld kon mooi naar de televisie ?. OLED is echt prachtig beeld, ik was het al gewend van mijn laptop en telefoon maar ben blij dat de televisie nu ook OLED is. Bedankt voor alle adviezen.
1299€ valt toch nog wel mee ik had de eerste Pioneer plasma die was echt duur

ik heb ook lg oled maar ik vind zijn prijs zeer de moeite waard
veel kijk plezier

• Like

Ik heb de grote broer broer besteld van deze de 65 inch.... Wordt in januari pas geleverd... ?

65" is echt een verademing om naar te kijken, en je kunt er toch lekker dichtbij zitten...
Hier een Samsung.

65" is echt een verademing om naar te kijken, en je kunt er toch lekker dichtbij zitten...
Hier een Samsung.
Pa en ma hebben thuis een 75 inch televisie thuis uit 2012, het topmodel van Samsung dat jaar. Die beeldkwaliteit is nog steeds prachtig en kun je inderdaad ook lekker dichtbij zitten als je dat wilt. Als ik ooit in de verre toekomst een grote woonkamer heb komt er ook zo'n mega tv te hangen :p.
1299€ valt toch nog wel mee ik had de eerste Pioneer plasma die was echt duur

ik heb ook lg oled maar ik vind zijn prijs zeer de moeite waard
veel kijk plezier
Klopt, maar het blijft veel geld, vooral omdat ik in mijn nieuwe huisje nog best wat dingen moet opknappen en ik al een televisie had ?. Ben echter zeer content met mijn nieuwe aankoop.
Ik heb de grote broer broer besteld van deze de 65 inch.... Wordt in januari pas geleverd... ?
Televisies, beeldschermen, alles zit sinds Corona een mega lange levertijd op, ik had geluk dat ik hem meteen kon meenemen.

Televisies, beeldschermen, alles zit sinds Corona een mega lange levertijd op, ik had geluk dat ik hem meteen kon meenemen.
Ga je ook nog voor de ps5 dan of xdoos? Schijnt een top combinatie te wezen...

Ik probeer deze nog wel te krijgen... (de ps5) staat een pre order bij game mania.. Misschien eind december

Was eerst beetje teleurgesteld en wou de tv bijna afbestellen... Lg schijnt de vrr niet erg onder controle te hebben.. Maar las vanmorgen dat dit verholpen is met een nieuwe update van Lg.... Dus de bestelling blijft staan....

Dat probleem is nog niet helemaal weg @ateam278 misschien toch iets om in gedachten te houden.
Anders word het een retour zending dat kan ook nog ?

Ja hoor al ze beloven dat het "de" next gen tv van het moment is en ze komen dit niet na gaat hij gewoon retour..

Had al gelezen dat het niet 100% is opgelost... We gaan het zien..

• Like
Reacties: mrmiyagi