H96 Pro+ ervaring

Espero

Expert
12 aug 2017
1.041
183
216
Via deze weg wil ik graag de bezitters van de H96 pro+ vragen over hun expertise en bevindingen.


Mijn ervaring is, dat deze Android 3/32gb S912 boxje met Android 7.1.2 en Kodi 17.6, reeds na enkele dagen al een kapotte adapter, en ik was niet de enige die dit overkwam! is die netjes vervangen door de verkoper, maar na amper een week wederom kapot, en toen geen reactie meer van verkoper, maar 2 stuks uit China laten komen en werken nog steeds goed! Behoorlijk wat te wensen overlaat.

Nou weet ik ook dat alles op Kodi gebied een hobby blijkt te zijn, maar toch begint het te wringen dat telkens wel iets is met deze box, veel is Kodi software gerelateerd, zie alle commotie soms over het uitvallen van een app, zodat het domweg niet meer (goed) werkt, maar soms wil de box gewoonweg niet opstarten en blijft paarse led branden, dus stroom eraf en opnieuw opstarten dan maar weer, of alles werkt heeeeeel traag met openen van een video addon, dan weer geen ondertitels, of problemen met Real-Debrid of een Vpn, maar ik denk dat sommige problemen misschien toch aan de box zelf ligt en zit te denken om de box eens helemaal te resetten en opnieuw Andoid te installeren, ik had nog gewacht op een Andoid 8 update, maar denk niet dat deze op korte termijn of überhaupt nog gaat komen, want Amlogic is niet zo scheutig met updates!

Zijn er nog meer mensen met deze box? laat eens horen wat jullie er van vinden?
 
  • Like
Reacties: Lex
Bedankt dat je je (vervelende) ervaringen met ons deelt van de H96 pro en heb tevens deze bedrage van je naar reviews geschopt.
 
Hallo Espero,
Ik heb sinds December het zelfde kastje via Gearbest thuis laten komen
alleen had die meneer van DHL post nog een verrassing voor me dat ik € 29,90 Douane kosten mocht betalen.

Na het uitpakken de boel opgestart en geupdated met een USB stick met m3u lijst en Kodi opstarten ,
Via VPR simple client instellen de m3u lijst en EPG link. herstarten van kodi en dan wachten tot alles geladen is
wat soms best wel lang duurt van een halve minuut tot soms wel 3 minuten dat vind ik een nadeel met Kodi.

tot nu toe geen problemen met voeding.
Alleen als hij uit staat brand de rode LED en zet je hem aan gaat de paarse LED branden. (In tegenstelling tot jou kastje)
Ik kijk dus alleen IPTV er op en ben niet on tevreden.

Daarnaast heb ik nog een MAG256 W1 van infomir gekocht waar
mijn voorkeur naar uit gaat deze box omdat je niet via kodi hoeft, deze is sneller opgestart en je kan direct zappen.
 
  • Like
Reacties: Espero
Hallo Espero,
Ik heb sinds December het zelfde kastje via Gearbest thuis laten komen
alleen had die meneer van DHL post nog een verrassing voor me dat ik € 29,90 Douane kosten mocht betalen.

Na het uitpakken de boel opgestart en geupdated met een USB stick met m3u lijst en Kodi opstarten ,
Via VPR simple client instellen de m3u lijst en EPG link. herstarten van kodi en dan wachten tot alles geladen is
wat soms best wel lang duurt van een halve minuut tot soms wel 3 minuten dat vind ik een nadeel met Kodi.

tot nu toe geen problemen met voeding.
Alleen als hij uit staat brand de rode LED en zet je hem aan gaat de paarse LED branden. (In tegenstelling tot jou kastje)
Ik kijk dus alleen IPTV er op en ben niet on tevreden.

Daarnaast heb ik nog een MAG256 W1 van infomir gekocht waar
mijn voorkeur naar uit gaat deze box omdat je niet via kodi hoeft, deze is sneller opgestart en je kan direct zappen.

Ok, en ik bedoel natuurlijk ook de rode led, sorry
 
  • Like
Reacties: Piet van Dijk
Ik gebruik de H96pro+ ook al 2 jaar.
Ik heb dat adapterprobleem wel gehad bij de H96max.
Het ligt absoluut niet aan de H96pro+, dat is toch 1 van de betere mediaboxen uit China !!
Ik heb 55 verschillende boxen in de kast liggen, en de Benchmark van de Pro+ is ook aanzienlijk hoger dan andere boxen.
De combinatie van de Amlogic S912 en de Mali T820, 3 gigh ram en Android 6 scoort hier 65.000.
de meeste komen niet hoger dan 30 a 40.000 als je mazzel hebt.
Alleen de Max (H96 met de RK3399) scoort 93.000 met Android 7.1.2, maar ik raad deze box niet aan.
Ik heb er 2, en allemaal problemen binnen de firmware.

Dit is de top 3 bij mij :

1 : Nvidea Shield 2017 Benchmark 134.000
2 : Khadas Vim2 Benchmark nog niet gemeten na de update van de firmware.
3 : H96pro+ Benchmark 65.000
Voor 60 euro is dat absoluut niet teveel geld.
Als er mensen zijn met kapotte adapters, ik heb ze met EU keurmerk, ben geen handelaar, maar mocht het gebeuren, kost het je 2 euro + verzending.

De Apple Tv van de 4e gen. scoort lager in de benchmark dan de Shield.
De 5e gen. scoort wel hoger. 199.000, maar ik ga niet 20 euro per jaar betalen voor Kodi.
Ik heb er 1 staan, maar ik vind het een omslachtig rotding.

Succes met de hobby.
 
Ik heb de Alfawise H96 pro plus 3GB / 64GB van Gearbest en gebruik deze o.a. "alleen" voor IPTV ( HIPTV ) met Perfect Player.:leuk:
Heb daarbij de Vontar MX3 Air Mouse met Backlite aangeschaft en mag stellen dat ik dat als een zeer goede combinatie ervaar.

Heb Kodi ook geprobeerd maar start traag op. (vind ik).
Problemen heb ik ( gelukkig ) nog niet ondervonden.
 
Laatst bewerkt: