Hoe is jullie verhouding met Leia?

Polle2002

Actief
4 feb 2017
28
4
6
73
Vooraleer kodi leia er was maakte ik gebruik van krypron 17.6 met een durex build tot algehele tevredenheid. wanneer Leia in omloop werd gebracht werd de durex build niet meer bijgewerkt en werd dus onbruikbaar; Heb na enige tijd dan maar willens nillens naar Leia overgeschakeld en maak op dit ogenblik geen gebruik meer van een build doch heb alleen de confluence skin over de kodi gezet en gebruik alleen de volgende addons, - exodus redux - the crew - retrospect heb ook een real debrid profiel.
sedert het werken met Leia stel ik echter vast dat het opzoeken van de links veel, ( veel) trager verloopt, ik spreek van 10 tot 15 maal trager dan voorheen , dus stel ik mij de vraag of jullie dat ook hebben vastgesteld . Ik krijg genoeg links binnen maar ik moet er wel heel lang op wachten en ook het opstarten vanuit een link vraagt veel tijd.
 
Ik heb ook heeel lang kodi 17.6 gebruikt.. Had een build die op 18 niet werkt en was daar zo op vast geroest dat ik nooit naar kodi 18 heb gekeken..

Na dat ik een nieuwe shield aangeschaft had toch maar eens de stoute schoenen aan getrokken en kodi 18.5 met mn eigen ingerichte amber skin geïnstalleerd..

En ik ga iig niet meer terug naar 17.6 de problemen die je benoemd herken ik niet..

Hij draait hier als een tierelier... Inmiddels op mn andere shields ook naar 18.5 gegaan..

Heb je geüpdatet van 17.6 naar 18?
Of compleet nieuwe install gedaan?

Dat heb ik namelijk wel... Geheel verse kodi.. En vanaf 0 weer opgebouwd.. Ben je ook meteen eens van je oude rommel af..

1 goede addon samen met een backup addon..
 
heb nu ook volledig herbegonnen kodi weg en opnieuw erop, en nieuwe addons erop gezet
gaat merkelijk beter maar toch nog trager dan voorheen,
dank voor je antwoord
 
Op wat voor apparaat gebruik je kodi dan?
Android box, Windows?

Kan wezen als je al een wat ouder boxje/laptop of bijvoorbeeld pc gebruikt hij kodi 18 wel draait maar er steeds meer moeite mee krijgt.. Word gewoon te zwaar.. Ram/processor verhaal..
 
Ik heb zelf gekozen voor een Windows Pc met Duall Os.
750 (max 850) watt voeding van Coolermaster, een Hexa core motherboard 3500mhz met 32G DDR4 2400mhz Ram en een 2Tb SSD Hdd.
Videokaart is een Nvidia 1050i, een mooie open geheel verlichte kast met extra koeling en hitte sensoren.
Ik draai zonder problemen Kodi,Stremio,Vavoo en meer.
Als ik boot middels Android (Android 9) kan ik werken met APK`s met volledig open playstore.
De mediaboxen gaan er niet op vooruit de laatste 2 jaar.
Tja... wel meer ram en Rom in combi met een zeer slechte Firmware, en een adapter die men ook al gebruikte op de 1/8 boxjes.
Daarbij worden deze ook veel warmer dan de 1/8 kastjes van resulteert in overheating of briks of andere problemen.
Ik raad de mensen aan om gewoon een Shield te kopen, en weg te blijven van die Chinese meuk van tegenwoordig.
Voorheen hadden ze allen nog 2.4 en 5G Wifi en een 1000Mb Lan poort, tegenwoordig is het 2.4 en de meeste hebben een 100mb lan poort.
Mijn advies..... Bouw een Pc om met een goede videokaart en 8 of 16/32G ram, met een Duall Os istall.., of een Android Simulatie.
Gebruik bij voorkeur GEEN AMD !! Maar minimaal een Intel i3! of hoger. (Quart core minimaal)
Ik gebruik de W10 pc zelf niet in combi met Android (zit een foutje in mijn Android wat ik nog moet herstellen), ik heb er een Nvidia Shield 2019 en 2017 naast staan.

Ik heb alles nieuw gedaan.
Maar een quart core kan je al 2e hands kopen vanaf 75 a 100 euro met 8G ram (let op dat hij uitbreidbaar is)
De videkaart is het duurste.
Je kan voor 84 euro een Nvidia 1030i kopen (Met ventilatortje) met Hdmi uitgang voor richting de Tv. (kan upp to 4K)
Het geluid uit deze videokaart klinkt ook goed. (eigen ervaring)
Een SSD is geen noodzaak, maar een digital Western bleu van de 2e Gen, kost voor 240 Gigig maar 49 euro bij Mygeeco, de naam van de store zal ik wel verkeerd schrijven.
Vandaag besteld, morgen of overmorgen in huis.

Op mijn W10 werkt Kodi velen malen sneller.
Haal hem niet/nooit uit die Microsoft store, maar download hem gewoon vanaf de website van Kodi !!
Aan te raden is om Antimalwarebytes erbij te installeren.
Werkt op de Shield ook prima (voor de Shield is het 11,99 per jaar met full protect)
1e maand is gratis.

Kodi 18.4 en 18.5 Leia hebben nog wel eens de neiging om je zomaar uit Kodi te gooien en af te sluiten.
Gebeurd zelden, maar kan dus wel voorkomen.
Dit is zowel op de Shield, Pc en de h96 pro+.

Op wat voor apparaat gebruik je kodi dan?
Android box, Windows?

Kan wezen als je al een wat ouder boxje/laptop of bijvoorbeeld pc gebruikt hij kodi 18 wel draait maar er steeds meer moeite mee krijgt.. Word gewoon te zwaar.. Ram/processor verhaal..
 
Ik gebruik de Mibox3 , versie 8.0.0 is ongeveer een jaar oud , werkt voor de rest prima, maar was nieuwsgierig naar het wezenlijk verschil welk ontstond tussen de Kodi 17 en Kodi 18., wilde even weten of het bij jullie ook het geval was.