Hoe neem jij kodi mee in auto?

Sesyl

Nieuwkomer
29 mei 2016
2
2
6
46
You must be registered for see images attach
Ik was laatst vergeten dat mijn vrouw nog een Medion akoya p2211t MD98604 (os windows 8.1) in haar bezit heeft. Ideaal voor gebruik in de auto! Tablet maar liefst 11,6 inch, is los te koppelen van docktoetsenbord. Tevens mogelijkheid om te pairen met audiosysteem auto via bluetooth (wauw! dolby sound). Werkt als een trein i.c.m. Kodi. Bijkomend voordeel: speelt alle denkbare formaten af .mkv. vob files etc. en zelfs .iso files! Geen gedwongen conversies meer nodig! Aandachtspunten: je dient wel nog een netadapter met automatic volt selectie ergens ( ) op de kop te tikken voor opladen in auto en ook een juiste bijhorende adapter tip (3.5*1.35mm) voor aansluiting met tablet scherm Medion. Verder nog een handig ophangsysteem (uitschuifbare) aangeschaft om het tablet scherm precies tussen de twee autostoelen op te hangen.
You must be registered for see medias
. Kinderen achterin heel blij! Papa en mama dus ook heel blij.
You must be registered for see images
 
Laatst bewerkt:
Ha ha, ja ik had als kind in de auto alleen plakplaatjes om op de ruiten te plakken lol. Wel vet, tegenwoordig is de achterbank een halve bios met airco, dolby en internet/kodi
 
Wat gaaf! Heb ik toch heel wat gemist als kind zijnde vroeger :oops:
Idd in mijn kindertijd ging dat niet. En zou het wel hebben gekund dan hoorde je niks met het motor geluid er dwars doorheen.
Me ouders hadden zo een simca met de motor net achter de achterbank, wel warm, maar veel herrie.
En dan over de snelweg met die aaneensluitende betonplaten, kadom kadom kadom hehehehehe
 
Zeker met die interface met grote knoppen kun je zo'n systeem ook prima voor in de auto hebben. Is veiliger dan menig mediasysteem in de auto.
 
Ik vraag mij alleen af.. Tegenwoordig zijn ze zo enorm bezig met mensen die met hun smartphone bezig zijn achter het stuur, en in menig systeem wat in de auto geleverd wordt zit er een beveiliging dat je deze niet kan gebruiken tijdens het rijden (zoals bmw kan enkel dvd afspelen als handrem opstaat), hoe zit dit met gebruik van tablet? Als je zo'n systeem in de auto hebt op het dashboard bijvoorbeeld, heeft dit ook gevolgen als je hiermee bezig bent? Uiteraard is gezond verstand nodig, en moet je wel concentreren op het rijden in plaats van hele tijd kijken naar de tablet..

Ik heb zelf nog wel een carpc liggen (voompc case, m3 psu, itx bordje met i5, genoeg om kodi soepel te draaien) met een touchscreen voor inbouw, maar rijd met een oude citroen :lol: dus ga deze daar niet in gebruiken..
 
Het grote probleem van dat met de smartphone bezig zijn is dat ze hem vast hebben. Als je de telefoon in een mount hebt zitten wordt het al een heel ander verhaal. Je kunt dan per direct stoppen met wat je aan het doen bent als dat nodig is.
En dat vasthouden van spul gecombineerd met te weinig afstand houden geeft heel veel ellende. Ik heb zelf een automaat met adaptive cruise control en dan zie pas hoeveel twee seconden afstand eigenlijk is! En dan zie je mensen voorbij komen die met minder dan een seconde afstand op hun voorganger vrolijk zitten te appen....

Dingen niet kunnen gebruiken als je rijdt gaat niet de oplossing zijn. Mensen die dat activeren zijn mensen die toch al veilig rijden. Ik denk dat ze moeten inzetten op meer en meer functies als richting zelfrijdende auto's

En ja, ik weet dat mijn mening daar wat anders is dan die van heel veel mensen. Toch is het vreemde dat diezelfde mensen hun mening vergeten lijken te zijn als ze in de auto stappen.
 
  • Like
Reacties: Spinix en Plenkske
Toch wil ik je daar even onderbreken, ik heb namelijk een Phone Holder in de auto, welke ik oa gebruik als ik navigatie opzet op mijn iPhone. Maar ik ben toch al eens gewaarschuwd door politie, dat ook al hangt deze hierin, ik nog altijd niet mag reageren op een sms.. Hoewel dit wel valt onder handsfree, kan het toch een gevaar vormen.. Inderdaad zal dingen blokkeren geen oplossing zijn, ik heb regelmatig mensen langs waar ik dergelijke systemen voor unlock (vw/audi/bmw/ford etc).

Ik rijd met een oudere auto (2003), maar deze is heerlijk zuinig.. Rijd dagelijks 100km, en kan met 20 euro een week rijden.., ik rijd ook nooit maximum snelheid, dan liever 105/110 en laat de gehaaste mensen maar voorbij komen, zo hoef ik niet constant gas te geven/remmen en ben ik veel meer op mijn gemak. Zelfrijdende auto's heb ik toch nog schrik van.. Herinner je je nog het incident van Toyota met de waardoor remmen ineens niet meer werkte, of auto's vanzelf begonnen weg te rijden zonder bestuurder.. Zo zijn er nog. Ik heb liever echte techniek in een auto, ik rijdt graag, en vertrouw elektronica niet genoeg om daar dagelijks mijn leven aan toe te vertrouwen.
 
Toch wil ik je daar even onderbreken, ik heb namelijk een Phone Holder in de auto, welke ik oa gebruik als ik navigatie opzet op mijn iPhone. Maar ik ben toch al eens gewaarschuwd door politie, dat ook al hangt deze hierin, ik nog altijd niet mag reageren op een sms.. Hoewel dit wel valt onder handsfree, kan het toch een gevaar vormen..
Dat klopt. Onlangs is iemand die daar een bekeuring voor gekregen had er tegen in beroep gegaan en heeft dat beroep verloren. Belangrijk om dan te onthouden is dat zo iemand door zijn rijgedrag (waarschijnlijk) al op is gevallen. Hands free is niet zaligmakend, met handheld zie je dat mensen veel te veel hun mobieltje/het chatgesprek koesteren ten koste van het verkeer.
Inderdaad zal dingen blokkeren geen oplossing zijn, ik heb regelmatig mensen langs waar ik dergelijke systemen voor unlock (vw/audi/bmw/ford etc).
Precies. Mijn punt is vooral, dat dat geen oplossing is. Ik rij zelf 200+ km per dag en het is simpelweg niet realistisch om te verwachten dat je dan (soms doe ik 2 uur over een enkele reis) 4 uur op een dag de aandacht met de volle 100% bij het verkeer kan hebben met 2 handjes aan het stuur.
Ik rijd met een oudere auto (2003), maar deze is heerlijk zuinig.. Rijd dagelijks 100km, en kan met 20 euro een week rijden.., ik rijd ook nooit maximum snelheid, dan liever 105/110 en laat de gehaaste mensen maar voorbij komen, zo hoef ik niet constant gas te geven/remmen en ben ik veel meer op mijn gemak. Zelfrijdende auto's heb ik toch nog schrik van.. Herinner je je nog het incident van Toyota met de waardoor remmen ineens niet meer werkte, of auto's vanzelf begonnen weg te rijden zonder bestuurder.. Zo zijn er nog. Ik heb liever echte techniek in een auto, ik rijdt graag, en vertrouw elektronica niet genoeg om daar dagelijks mijn leven aan toe te vertrouwen.
Ik vertrouw elektronica meer dan mensen :) Je ziet het vooral mis gaan op momenten dat mensen denken dat ze het beter kunnen. Ik hoor regelmatig dat mensen met adaptive cruise control de gehanteerde afstand te veel vinden.... dat is er niet voor niets!
 
Een kameraad van mij heeft een BMW die zelf rijdt en stopt dus mocht hij een keer afgeleidt zijn tijdens het rijden dan kan de auto nog op tijd remmen. Dit is wel de toekomst straks ga je dit terug vinden in elke (goedkope) auto, zal een hoop ongelukken besparen in de toekomst.. En als we nog even wachten kunnen we legaal een hele film kijken achter het stuur omdat de auto toch wel rijdt, hoog uit piept de auto een keer omdat je het stuur zelf even een paar minuten moet overnemen... The future is exciting Vodafone.
 
  • Like
Reacties: Plenkske