IPTV EPG

Ja ben nu druk bezig met programma welke de configuratie opbouwt voor de epg maker (welke de epg opbouwt uit de database). Hiermee kan ik veel sneller de configuratie opmaken, en nog belangrijker - onderhouden. Dit (hulp) programma gaat deze avond klaar zijn, dus ik hoop deze vandaag/morgen terug online te krijgen.. Zal wel eerst NL/BE zijn en later deze week meer landen.. Zoals terug UK, etc.

Ik zit nu ziek thuis van werk, buikgriep.. Dus probeer te doen wat ik kan, alleen is dat niet zo makkelijk gezien ik elke 10 min naar toilet moet rennen :p Dit hulp programma zal t ook makkelijker maken, om de tools uit handen te geven - ik wil binnenkort een eerste release maken van het pakket, en hiermee kan je onder andere zelf configuraties maken voor de EPG, zo zou ik dit programma aan iemand anders kunnen geven welke de veranderingen in m3u wilt bijhouden - zodat ik mij kan richten op toevoegen van sources etc.

Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: kazuhiro
haha, ja het klinkt grappig.. Maar is helaas voor mij niet zo heel grappig haha, maar als dan toch thuis zit beter iets nuttigs doen :) t gaat trouwens sneller dan ik dacht (t werk he).. Denk dat binnen een uur al kan beginnen met eerste configuratie voor rapid op te stellen :)

Kleine sneak peak voor de geïnteresseerden:

1e lijst is de M3u - uit dropdown selecteer je de groep, in de lijst het kanaal dat je epg wilt koppelen.
2e lijst is de zoekresultaten van kanalen in de database, ik zoek hier voor ziggo - en selecteer de juiste overeenkomende kanaal..
3e lijst zijn de kanalen die ik in de epg wil, middels de knop "Toevoegen aan configuratie" kan ik deze selectie uit de m3u koppelen met de selectie uit de database.
hN66cjZ.png

Op dit tabblad kan ik opgeven welke gegevens ik wil hebben in de epg; met type geef ik aan of ik een index guide wil (enkel start stop tijden en titel/omschrijving), simpel (zelfde als index maar inclusief categorie en icon), full (alle beschikbare velden maar compatible met pv simple client, dus de info in de beschrijving), of extended (alle beschikbare info op xmltv dtd format - vooral voor dvblink, emby, etc).

ook kan ik middels selectie vakjes aangeven welke info ik wel/niet wil in de full/extended guide.. Daarbij kan ik de generatornaam en url aanpassen - voor iptv providers die een guide afnemen, en deze persoonlijk willen. En kan ik het aantal dagen aanpassen (1-14 dagen).
W1r889I.png

Dit programma maakt enkel de configuratie zelf op, welke ik kan uploaden naar de server, die dagelijks deze config gebruikt om een epg mee op te zetten. Zo kan ik heel snel guide aanpassingen maken, en houd ik alles gescheiden. Zo heb ik wel meer tools nodig, maar kan ik het geheel op een p3 laten draaien, zonder dat deze boven de 20% load uit komt.. Het is de bedoeling om met minimale hardware voor een iptv provider zelf de scraper te kunnen draaien, om zo de kosten laag te houden.. Het hele pakket is klein, en zeer licht en werkt ook prima op VIA processors, ATOM, AMD E1, etc etc..

Er zijn dus 3 programma's:
- Scraper, deze haalt de meta-data van de websites, api's etc.
- EPG Builder, deze maakt de EPG guide met data uit de database en aan hand van de configuraties (duurt een paar sec per guide van 500 kanalen).
- Config maker, bovenstaand programma om configuraties op te stellen voor de epg builder. Hiervan komt ook een webpanel versie, waarmee dit online direct aan te passen/maken is.

Zo blijft het geheel licht, je kan een mssql, oracle, mysql database gebruiken om in op te slaan, en deze sql server kan overal staan - hoeft niet lokaal. Zo kan je met een itx pc met een hosting met sql database, zelf je guide maken zonder hier veel te investeren, en zo blijft alles zeer simpel van opzet. Binnenkort meer nieuws :)

Ennnn.. guide staat online, nu enkel nog even NL kanalen, morgen komt BE er bij.. Moet de epg nog nalopen, zal deze week (weekend) nog verbeterd worden.. Maar zo hebben jullie al weer iets :)
http://rapid.iptv-epg.nl/guide.gz
http://rapid.iptv-epg.nl/guide.xml voor degene die geen gz kunnen gebruiken.

Vandaag/Morgen zal ik ook nieuwe sources toevoegen, voor UK, en nog meer.. Ben er al mee bezig maar heeft nog wat werk nodig.. Daarbij komt ook de VOD module er terug in, waardoor ik met dit programma sneller ook VOD informatie in de EPG kan bijvoegen.. Dus hou dit zeker in het ook voor updates :)

[Edit:]
VOD Module er terug in gebouwd - kon nog niet slapen, dus maar even verder gegaan. Nu kan ik direct uit de m3u zoeken op imdb naar de film, welke ook in de configuratie gezet word, en de scraper haalt van IMDB/TVDB/Moviemeter.nl de film data, en zet deze bij in de EPG. Zo kan ik dus heel snel ook films in de epg zetten :)
MNzZHNe.png

De EPG Builder kijkt in de config of het gaat om een IMDB_ID of om een Station_ID. Op basis hiervan haalt hij de informatie uit de database of uit IMDB. Dit ga ik ook nog maken voor series vod, maar nog even een goede source zoeken.

Toch geen slecht werk voor avondje werk denk ik zo :)

Straks update van VOD voor rapid EPG.. Al druk bezig om alle films in de epg te zetten :)
n595nAn.png

Extended guide voor rapid op aanvraag, verschil is dat daarbij alles volgens de XMLTV DTD staat, bij dvblink bijvoorbeeld wordt alles netjes volgens DVBLink ingedeeld.. Ziet er nog gelikter uit, met imdb rating in aantal sterren, categorieen gesorteerd, etc etc..

Maakt dit weekend een filmpje kiezen nog iets leuker :)

EPG is geupdate, viel op dat bij belgie niet alle kanalen van epg zijn voorzien hoewel ze wel in de xml staan, zal dit deze namiddag/avond nakijken.. Deel van de VOD staat er al in, moet nog deel van VOD German afmaken, VOD IMDB Top 250, Indian, Multi-subtitle en Persian. Wel staat de 1e 5 VOD groepen al in de epg en de vod oscar movies. De rest komt vanavond zodra ik tijd heb,

Nieuwe epg is geupdate, nu met EPG Film informatie voor volgende groepen:
- VOD 3D
- VOD Albanian
- VOD Cartoon
- VOD English
- VOD French
- VOD German
- VOD IMDB Top 250
- VOD Multi Subtitles
- VOD Oscar Movies

De VOD groepen Indian en Persian hebben nog geen epg informatie voor de films, maar kan dit indien gewenst nog toevoegen. Sommige films kan ik niet koppelen via IMDB tenzij handmatig, maar door het vele werk daaraan die even gelaten zoals het is. Andere films staan er wel in maar door vreemde tekens (voornamelijk frans/duits) pakt deze niet altijd hoewel de informatie wel in de XML staat.

Ik moet nog aantal aanpassingen doen omdat ik zie dat sommige FHD kanalen de epg niet goed laadt, hier wordt aan gewerkt.

Voor mensen met dvblink kunnen ook deze epg gebruiken:
http://rapid.iptv-epg.nl/extendedguide.gz dit is dezelfde gids, maar volledig volgens XMLTV format, wat er beter uit ziet in oa dvblink.

Er komen nog updates van landen etc, maar kost gewoonweg tijd. Hopelijk zijn de gebruikers tevreden met de vorderingen :)

Klopt het dat ik op een aantal NL zenders nog EPG mis? Een hoop ziggo kanalen. Eurosport. Film 1 kanalen en nog een hoop anderen.

Klopt @dude-nl, Rapid heeft gisterenavond de tvg-id's voor het hele NL pakket eindelijk in orde gemaakt en ze ook gestandaardiseerd, dus Reidinga zal de channel-id's in de xml daarop nog moeten aanpassen.

Klein verzoekje @Reidinga, kan je de seizoen en episode weergave aanpassen, zodat ze ook voldoen aan de algemene regels voor mediaservers zoals bv Plex, Kodi, Emby, zodat mensen die DVB-C/IPTV opnemen en de opnames archiveren op een media server, de scrapers van deze mediaservers deze opnames kunnen indexeren en voorzien van de juiste fanart/coverart/episode informatie.

Nu staat er in de xml bv als subtitle:

2014 (Sz. 1, Afl. 9) - Nothing to Fear

Voor de scrapers van de media servers zou dit er eigenlijk moeten staan:
S01E09 - Nothing to Fear (2014)

Met deze laatste naamgeving kan ik mijn opnames in DVBLink zo instellen, dat de bestandnamen van de opnames dan opgebouwd worden uit "Title - Subtitle"

• Like
Reacties: Plenkske
Hey @Montoya ik heb daarvoor de extended guide.. Deze staat volledig volgens xmltv dtd http://rapid.iptv-epg.nl/extendedguide.gz
of is dat niet wat je bedoeld?

Daarin wordt de afleveringstitel weergegeven in de subtitle, en aflevering en seizoen netjes op deze manie rin de xml gezet:
<episode-num system="xmltv_ns">1.9.</episode-num>

De datum word daarin ook netjes in datum veld gezet. Ik zal direct de config aanpassen, wist niet dat ze weer al eens aan het sleutelen waren geweest.

Id's zijn geupdate in de epg, dus zijn de missende kanalen nu wel zichtbaar. Ik steek al enorm veel tijd in het maken van de software, het controleren en opzetten van alles, en nogmaals ik verdien er niks mee.. Ik krijg er echt helemaal niks voor, ik bekostig alles zelf. Nu steek ik er dagelijks 10-12uur in buiten mijn werk uren, dus geduld en begrip is wel gevraagd, mochten er id's wijzigen, of iets anders zijn - stuur dan aub een pm/mail, omdat ik dit zelf niet allemaal kan blijven controleren..

• Like
Reacties: Montoya
No Rush @Reidinga en laat je je niet opgejaagd voelen als hier iets gepost wordt omtrent vragen/wensen etc. :)
Dus blijf lekker in je eigen tempo voortdoen !!

Omtrent tvg-id's voor NL, daar kwam ik net voor de F1 race ook pas achter, toen ik m'n gedownloade m3u door m'n vergelijkingstool haalde.
Zoals ik al aangaf, heel het EPG gebeuren is nu in gang gezet bij Rapid, waardoor van alle pakketten de tvg-id's op de schop worden genomen. Afgerond zijn daar nu: S, UK, PL, NL, dus andere landen gaan dezelfde gebruikte standaard volgen voor de tvg-ids, zoals nu gebruikt is voor de reeds genoemde landen, dus voor je configs kan je deze standaard al implementeren.

Omtrent de gz files, DVBLink slikt deze blijkbaar niet in de vorm die je aanbied, net zoals de laatste versies van WInzip/WinRAR je gz ook niet kan uitpakken (Simple client heeft geen probleem met je gz). Zet ik je xml in DVBLink, dan wordt deze probleemloos gelezen.

• Like
Reacties: Reidinga
Oké kan eventueel ook een zip online zetten, is misschien nog makkelijker.
Althans voor de extended guide, dvblink kan zip ook aan zover ik weet, en kan ik hem nog kleiner maken..

Wat de id's betreft gebruik ik die zelf in de database ook al zo, als alle providers dat zo zouden doen zou het al stukken sneller gaan :)

• Like
Reacties: Montoya
Zip zou super zijn, als je er nog niet achter bent, waardoor de gz niet uitgepakt kan worden door eerder genoemde programma's

Vind dat wel vreemd idd, want kan die gz wel uitpakken met winrar op mijn laptop.. zal zo eens nazien

Ik gebruik winrar 32bits op win10 x64. Zal zien of straks tijd heb anders morgen, vanavond eens avondje vrij..

Ik heb geen idee in welk formaat de epg is voor mag.. als iemand mij de weg kan wijzen wil ik daar best epg voor opzetten..

Ja.. ach voor gebruikers deste beter.. mijn epg is dan niet meer nodig denk ik..