IPTV EPG

Mijn epg software gaat binnenkort klaar zijn voor release, bij interesse @Freaktab mail even Pm of mail. Dan maak ik m klaar, zodat out of the box werkt..

Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Montoya
Zeker zitten mooie functies in, en is zo opgezet dat t simpel is, en weinig van systeem vraagt ;) hoewel niet te verwarren met dat t simpele software is.. voor eindgebruiker (jij of andere provider) moet t simpel in gebruik zijn, onder de kap gebeurt er een hoop

Ik heb een Minix 8H plus en gebruik de applicatie Perfect Player en in kodi de add-on PVR IPTV Simple client
Ik heb HIPTV en de url van HIPTV voor de epg.
Op beide platformen heb ik epg voor NL BE deels Adult en UK
Als ik het goed begrijp zou er ook epg moeten zijn voor de VOD. Of zie ik dat verkeerd? cfr. Reidinga posting 64
Ik heb ook een verkorte lijst van kanalen gemaakt van de originele HIPTV met notepad++ en deze op een usb stick gezet.
Ik gebruik dus de originele url voor kanalen van HIPTV niet. Maar enkel wat op de stick staat.
Doe ik iets verkeerd of begrijp ik het niet goed op mijn oude dag?:)
grts

Bedankt maar eigenlijk gaat de vraag over de VOD epg vermits ik redelijk goed overweg kan met notepad++.;)

Ik heb een Minix 8H plus en gebruik de applicatie Perfect Player en in kodi de add-on PVR IPTV Simple client
Ik heb HIPTV en de url van HIPTV voor de epg.
Op beide platformen heb ik epg voor NL BE deels Adult en UK
Als ik het goed begrijp zou er ook epg moeten zijn voor de VOD. Of zie ik dat verkeerd? cfr. Reidinga posting 64
Ik heb ook een verkorte lijst van kanalen gemaakt van de originele HIPTV met notepad++ en deze op een usb stick gezet.
Ik gebruik dus de originele url voor kanalen van HIPTV niet. Maar enkel wat op de stick staat.
Doe ik iets verkeerd of begrijp ik het niet goed op mijn oude dag?:)
grts
Beste, hiptv bied een eigen epg. Deze heeft geen epg voor het vod gedeelte :) ik ben (voorlopig) de enige die die maakt en aanbied.

• Like
Reacties: A_rjen en Freaktab
Hoe maakt Kodi gebruik van de EPG gaat dit via de XMLTV EPG ID of via XMLTV EPG NAAM?
Zie namelijk bij Rapid wel EPG info bij de HD zenders maar niet bij de zelfde zender in FHD bv NPO 1 HD toond wel EPG info en NPO 1 FHD geen info terwijl beiden het zelfde XMLTV EPG ID hebben

Dat werkt normaal op epg-id en naam, maar met de wisselingen in id's bij rapid is het lastig deze bij te houden. Ik ben bezig om ook de "engine" die de xml genereert te updaten, zodat dit beter gaat. Het is nog even beetje zoeken dus. Je kunt ook de epg van rapid zelf gebruiken :)

@borsjea , wat jij hebt is een cache load van je m3u ipv dat de nieuwe m3u geladen wordt, daardoor gaat de koppeling m3u<>xml nu niet goed.
Rapid heeft namelijk onlangs de m3u aangepast, zodat alle NL kanalen nu een tvg-id hebben, wat voorheen niet was.

Er is niks mis met @Reidinga 's EPG xml, omdat hier 98% van de Rapid NL kanalen wel gevuld is met EPG data.

Borsjea, gaarne even het volgende doen in Simple Client:

- Simple Client addon disablen
- In PVR & Live TV onder General + Guide > Clear data
- Eventueel je settings in de config van addon Simple Client controleren dat Cache m3u en Cache xmltv uitstaat
- Simple Client addon enablen (en eventueel Kodi opnieuw opstarten)

Bovenstaande moet je dus na iedere eventuele wijzigingen in de m3u uitvoeren, omdat Simple Client hier soms niet goed mee omgaat.

• Like
Reacties: Reidinga
Tevens werkt de nieuwe scraper zeer goed, enkel de epg builder zelf ondergaat momenteel een update naar een nieuwe xml parser, gebruikte msxml maar die gaf wat foutjes dus gaat een deze dagen mijn eigen parser er in. Deze zet tevens meer informatie in de epg zodat in de vod epg ook de subtitels erbij komen, film studio etc etc.. deze gaat ook gebruikt worden voor mijn desktop epg programma, waarmee je xmltv bestanden kan bekijken.

Ik ben ook nog bezig met mijn eigen backend welke ik zelf gebruik als alternatief voor dvblink, welke de volledige xmltv format ondersteund (alle tags!!) en ook direct kan koppelen aan de epg database, voor sneller laden van epg.. en nog veel meer leuke functies. Dit is een groot project dus kost wat tijd, maar zal zodra ik iets moois heb een preview posten.

Hoe maakt Kodi gebruik van de EPG gaat dit via de XMLTV EPG ID of via XMLTV EPG NAAM?
Zie namelijk bij Rapid wel EPG info bij de HD zenders maar niet bij de zelfde zender in FHD bv NPO 1 HD toond wel EPG info en NPO 1 FHD geen info terwijl beiden het zelfde XMLTV EPG ID hebben

Welke link heb je in je EPG settings gezet?

Zou deze epg link voor rapid nog moeten werken ?
Hij is bij mij helemaal leeg.

Dank U vriendelijk

De link van Reindinga is hier op dit moment ook leeg, hem kennende zal hij wel snel met een antwoord/oplossing komen

Dit kan kloppen, zal direct even updaten. Ogenblik. Had even onderhoud, door vele updates voorlopig even geen vod epg. Eerst eens zien of ik dagelijks de vod wisselingen kan verkrijgen - ik weet dat deze informatie op community forum bekend gemaakt wordt, zoek nog een manier om dit automatisch op te halen / te verwerken. De VOD epg zelf werkt heel goed, maar ik zag dat rapid nu ook al bezig is met serie's te verwerken, dus dit weekend een rewrite doen van de config updater (welke de vod scant en automatisch zoekt, dat deze ook serie informatie ophaalt).

Rapid is momenteel zeer actief met kanalen wisselen, en vod etc - en is redelijk moeilijk bij te houden door vele handmatige werk, ter controle zodat juiste data gekoppeld wordt. Ik zoek automatish op IMDB, maar imdb geeft vaak ook verkeerde resultaten - dus handmatige controle nodig.. Tevens de gz link aangepast naar zip. Omdat ik nog bezig ben met uitzoeken wat mis was met de gz..

je kan dus ook http://rapid.iptv-epg.nl/guide.zip gebruiken of http://rapid.iptv-epg.nl/guide.xml hetzelfde geld voor extendedguide.zip / extendedguide.xml

Komende week heb ik meer tijd, en komen er een aantal nieuwe functies in het systeem.. Momenteel even door prive omstandigheden zeer weinig tijd, en daardoor mis ik helaas soms bepaalde zaken - zoals de rapid guide, welke (foutje van mij) de config nog niet volledig was aangepast naar nieuwe epg builder systeem.

Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: borsjea en Slikt
Dankje. Zoals gezegd, deze maand komen wat updates voor ook mijn andere tools. Tijd is even de grootste vijand, er gaat zeer veel werk in zitten. Ik probeer problemen op te lossen voor gebruikers er last van hebben, maar doordat voorlopig nog hobby is mis je soms toch dingen zeker omdat ik t alleen doe en buiten de werkuren/avond/ochtenden.

Binnenkort gaat panel online, waar alles automatisch werkt, en je als gebruiker zelf je epg kan instellen. Zo kan je ook aangepaste m3u gebruiken, waar je als gebruiker meer vrijheid krijgt, waarmee je ook zelf de opbouw van de epg kan opmaken - lees; welke info je wenst etc.

Ken het probleem van tijd, heb ik ook regelmatig last van, werk gelukkig zin´s een jaar vanuit huis wat me weer 4 uur reizen scheelt die ik aan projecten kan besteden in drukken periodes moet alles altijd gisteren af zijn dus is dan komt het wel eens voor dat ik 16 uur werk op een dag en in rustige periodes soms maar enkele uurtjes.

Ben benieuwd naar je panel straks hoop dat je naast het opbouwen van een epg ook een optie bouwt om een andere epg daar aan vast te mergen van een link. Heb zelf naast Rapid ook een Braziliaanse aanbieder als ik jou Rapid epg kan mergen aan mijn Braziliaanse epg dan ben ik gelukkig.
Wellicht geldt dit voor meer mensen die een wat appart assortiment aan kanalen heeft kan je je voorlopig richten op de populaire landen en VOD

Ik ken het 16 uur per dag werken ook, ik werk 8 uur voor de baas, en ben 2 uur per dag aan reistijd kwijt.. Daarnaast steek ik nog een 8-10 uur in het werk thuis.. Slapen is een luxe geworden (uitslapen al helemaal), en het idee voor het mergen van een andere epg is inderdaad wel een goed idee.. Zal daar eens mee aan de slag gaan, kijken hoe ik dat kan uitwerken.

Is deze Iptv service ook voor een klein hotel te realiseren? en wat zou er voor nodig zijn. Ben er eens een beetje mee aan het kijken hebben nu een systeem waarmee ik maar 7 zenders kan doorsturen via digitenne. :(