IPTV EPG

Ik bied zelf geen iptv aan, enkel epg. Maar zeker is het mogelijk om iptv te pakken, ik kan wel epg bieden voor de iptv die u gebruikt.

Is deze Iptv service ook voor een klein hotel te realiseren? en wat zou er voor nodig zijn. Ben er eens een beetje mee aan het kijken hebben nu een systeem waarmee ik maar 7 zenders kan doorsturen via digitenne. :(

Ik zou eens contact opnemen met een IPTV aanbieder en vragen naar de mogelijkheden, kijken wat ze je kunnen bieden :-)

• Like
Reacties: Burnerchief
Is deze Iptv service ook voor een klein hotel te realiseren? en wat zou er voor nodig zijn. Ben er eens een beetje mee aan het kijken hebben nu een systeem waarmee ik maar 7 zenders kan doorsturen via digitenne. :(
Je moet dan meerdere abbo's afsluiten bij een IPTV provider en zorgen dat je MAG box beveiligd is met een pncode zodat ze geen instellingen kunnen wijzigen / je m3u url kunnen kopiëren.

• Like
Reacties: Checky
Ik zou als klein hotel niet het risico nemen met IPTV gezien de legaliteit.
Dagelijks heb je nieuwe gasten, wellicht dat daar ooit iemand van Brein of Buma Stemra tussen zit.
Beter is een bedrijfsabonnement af te sluiten bij een aanbieder als KPN/Ziggo etc waarbij ook de rechten goed in zijn geregeld.
Er bestaan overigens systemen voor grotere hotels, ziekenhuizen etc die het signaal omzet naar een IP-stream, hierbij worden dan speciale monitoren aan de ontvangende kant geplaats, voor een klein hotel is dit de investering niet waard en kan je het beter op traditionele ontvangers per kamer houden

Je zou ook een multi tuner card kunnen gebruiken in combinatie met DVBLink / TVHeadend of andere software. Zo kan je zelf de kanalen doorstreamen, waardoor je dus voor een tiental kamers een iptv stream aanbied. Dit zou kwa legaliteit prima mogen, omdat je in plaats van coax te gebruiken voor het transporteren van de video/audio je hier gebruikt maakt van internet protocol tv. Zolang je dit "binnen" houd, zou je niets doen wat buiten de rechten valt..

De uitgebreidste is nog altijd de extended, anders kun je de "gewone" guide gebruiken. Deze word constant bijgewerkt. Enkel morgen zal ik eens zien of deze nog volledig goed is, zn eventuele missende kanalen aanpassen

Is het nu ook al mogelijk om de EPG handmatig in SIPTV te zetten?
Mij lukt het namelijk ook niet om zo Zipbestand te openen op mijn ipad,
Heb het op mijn Shield in Siptv

Rapid is al jaren redelijk eigenwijs qua channel ID's. Het is nu redelijk op orde maar niet alle systemen gebruiken de zelfde ID's.

Enige wat je zou kunnen doen, maar is veel werk, is je zenderlijst aanpassen naar de juiste channel ID's.
Hier zie je de juiste ID's: http://siptv.eu/codes/
Het zou mooi zijn als @Reidinga hier iets op kon maken maar zal teveel werk zijn :)

• Like
Reacties: Manc1965
Je bedoelt om de id's binnen de m3u van rapid automatisch om te zetten naar de juiste id's voor siptv? Dat zou wel kunnen, ben wel met zo een functie bezig.. Maar die komt in de portal (webpanel voor iptv-epg.nl gebruikers).

Screentje van work in progress aan het portal:

Login venster:
KuRKEfg.png

Portal in aanmaak:
CfNM7VU.png

let wel, ben hier gisteren pas echt mee begonnen.. heb eerst het framework moeten maken wat op de achtergrond draait en alle data ophaalt en opbouwt in en uit de database. Er komen nog een hoop meer functies en informatie in de portal, zoals oa een m3u editor welke de m3u op de server opslaat, deze dagelijks/wekelijks bijwerkt en je dus direct een aangepaste url kan invoeren. Ook zal je van hieruit direct een epg kunnen instellen voor een m3u. Afhankelijk van account type kan je tot 5 m3u's gebruiken, of 5 uitvoer m3u's aanmaken (zelfde invoer m3u, andere uitvoer opmaak - bv enkel nl kanalen, enkel sport, kids, etc - met zelfde m3u abbo waar je meerdere conn's kan hebben).

Op het start venster komen de beschikbare epg's (die je hebt ingesteld) zichtbaar, en komen ook de m3u's. Zo kan je bij inloggen direct snel een overzicht zien van de informatie die je zoekt. Afhankelijk van account type komen er functies beschikbaar, zoals bij premium is er een VoD epg optie beschikbaar en een REST api beschikbaar (gelimiteerd tot 1 ip, en max aantal aanvragen). Zo komt er ook een business account, die vooral gericht zal zijn op de API, en die een epg builder software in het pakket heeft voor providers. Die epg builder haalt alle info uit mijn database, en kan zo binnen paar seconden een epg opmaken, die software draait op ARM/X86/X64 Windows, Linux, er komt een versie voor RaspBian uit ook, en misschien in de toekomst nog uitbreidingen..

Ook interessant is de Free account type, welke minder opties heeft maar direct toegang geeft tot "standaard" epg's voor rapid, hiptv, unlimited, etc - en je kan er ook je m3u aanpassen (1 m3u). Er komt ook een mobile versie, zodat je vanaf tablet/Phone kan inloggen en meeste info kan bekijken/aanpassen.

Het grote voordeel voor de gebruiker gaat zijn dat alle updates aan de scraper, en landen die toegevoegd worden direct zichtbaar zullen zijn in de portal. Je kan vanuit de portal ook aanvragen doen voor landen/kanalen, en ook functies als stream tester zullen beschikbaar worden in de portal - testen of een kanaal nog werkt, met screentje en info. Nog veel meer leuke functies zijn onderweg, dus ik ben er zeker druk mee bezig :)

Zodra meer info beschikbaar is, zal ik die zeker hier posten :)

Laatst bewerkt:
Dankje. je kan in siptv ook epg's importeren maar die moeten wel voldoen aan de id's die bij hun gebruikt worden. Nu gebruik ik die id's zelf intern al, en deze id's worden enkel in de xml uitvoer aangepast indien deze anders zijn. Ik kan dus vanuit de database direct al een epg opbouwen die compatible is met siptv.

Kleine update van t werk;
VE8DD4Y.png

Er is nog heel wat werk te doen, moet nog meer icons aanmaken ook voor de navigatie.. maar je gaat vanuit het panel een hoop dingen kunnen regelen, zo kan je upgraden/downgraden van-naar pakket, en kan je prepaid betalen voor epg op bestelling. Dit zal per 30 dagen zijn, je kan dus kiezen voor 30 dagen, of x aantal keer 30 dagen.. (Let op dit is enkel voor premium, provider, business pakketten)..

Hier in het panel kan je ook kiezen welke IP-adres(sen) je gebruikt. Je kan hiermee enkel met x aantal IP-adressen bij de server een epg ophalen, met juiste credentials. Zo wordt misbruik voorkomen, en is vooral voor API calls. Hierin kan je ook zien hoe vaak per dag de epg wordt opgehaald vanaf het IP-adres, waar bij misbruik ook een limiet op zal komen. Er wordt enkel gekeken naar extern IP-adres, dus je kan met meerdere pc's/devices wel vanuit huis de epg ophalen. Premium gebruikers kunnen 3 ip's instellen, en hogere pakketten kunnen 5-10 ip's instellen.

Als gebruiker kan je vanuit de portal zo'n beetje alles zelf regelen, zo komt er ook een optie voor custom config's voor opmaak van de epg (script) waarmee je zelf indeling kan kiezen, welke info je wel/niet wilt om grootte van epg te beperken, en kan je kiezen voor xml/zip/gz/rar uitvoer link.

Onder navigatie -> epg komen ook de beschikbare kanalen te staan, gesorteerd per land, of per taal. Zo heb je direct een overzicht van de beschikbare kanalen, en kan je deze simpel aan/af vinken om deze toe te voegen aan een epg configuratie. Daaronder komt ook het VoD gedeelte, welke je automatisch kan laten zoeken door de m3u link in te voeren, welke dagelijks de m3u zal gebruiken om VoD te vinden - en kan je zelf kiezen om films/series handmatig toe te voegen middels zoekfunctie/imdb/tvdb.

Er zit een zoekfunctie in de navigatie om snel de juiste pagina te vinden, en ook kan je de help hier raadplegen voor het snel je weg vinden van functies, beginnen met instellen van je m3u en epg en kan je hier de nieuwste versies vinden van de gratis tools die te maken hebben met iptv en epg.

Bedoel je met IP adressen de IP's waarmee iemand verbind?
Is wel lastig voor shared VPN gebruikers, non static IP providers en/of 4G gebruikers.

@dude-nl klopt. Daar is vast wel een oplossing voor te vinden, de ip adressen zullen zoals ik eerder aangaf vooral zijn voor de api gebruikers. Waarmee je met webgrab bv of mijn eigen epg builder de epg data kan ophalen via een REST API (JSON). Hiervoor is het voor mij van belang om ip's te kunnen koppelen aan een gebruikersaccount, omdat anders de credentials heel snel over het internet gaan en er misbruik gemaakt kan worden met gevolgen van dien.

Dit is ook maar een eerste test opstelling, en dingen zoals je aangeeft ga ik zeker oplossen..

T begint er al meer op te lijken.. nog druk bezig , maar vorderingen lopen goed..
mR0eirK.png

Ik probeer alle instellingen etc onder categorieën onder te brengen in de navigatie tree links, zodat je snel de juiste pagina gaat kunnen vinden.

Voor de beginners onder ons zal een half jaar cursusje wel van pas komen eer we dit kunnen aanpassen denk ik hahaha

Voor de beginners onder ons zal een half jaar cursusje wel van pas komen eer we dit kunnen aanpassen denk ik hahaha
@Reidinga staat bekend om de gebruiksvriendelijkheid bij zijn applicaties dus dat zal wel goed komen. :)
Uiteraard moet die er wel opletten dat het niet te moeilijk wordt voor de meeste gebruikers.

Nu de opbouw van het panel, en de navigatie zelf ook is dat alles onder de meest logische plaats valt. Op de pagina's waar je daadwerkelijk de epg of m3u gaat instellen komt er ook duidelijke beschrijving bij, ook ben ik bezig om zogenaamde help knoppen te plaatsen op een aantal pagina's waarmee je een pop-up venstertje krijgt met wat meer uitleg, en eventueel afbeeldingen. Onder de help pagina komt er ook een "hoe te beginnen" pagina. En uiteraard zal ik aanwezig zijn om nog te helpen met instellen, mocht je er als gebruiker niet aan uit komen kan je vanuit het panel direct een bericht sturen waarna ik je zal helpen :)