Iptvmulti

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb nu meerder maanden IPTV via IPTVmulti. 50fps zender kwaliteit op NL zenders is super beeld kwaliteit. Hiervoor 3 andere providers getest, daarnaast kunnen vergelijken met Ziggo en NLziet.

Een tijd geleden lag de 50fps eruit en heeft alles een week op 25fps waarna het opgelost was en alles weer op 50fps draaide.
Tevreden over zenderaanbod, ook voor kinderen. Een weekend gehad dat de Sky F1 zenders in HDR werden uitgezonden en dat kreeg ik op mijn TV niet goed, bij de volgende F1 race was dit weer opgelost.

Helaas laatste maanden te vaak (dagelijks) last van buffering (on de NL zenders). Als dit niet zo voorkomen zou het een perfrecte provider zijn.
Zodra mijn abbo afloopt ga ik misschien verder kijken naar een adere provider, maar met mijn focus op NL zenders op 50FPS is er niet veel keus vrees ik.
 
Ja ik heb de laatste tijd dit ook steeds, dus ben niet de enige. Zeer jammer.
Jullie zouden je toch eens moeten gaan verdiepen in het "internet" DNS routering ik kijk zelf ook naar dezelfde service en heb geen enkele buffer.
Ik heb zakelijk internet i.v.m pinautomaat.
Wat hebben jullie zelf al gedaan b.v om een evt oplossing te gaan zoeken?Het is zo makkelijk om maar te zeggen het ligt bij hun namelijk als ik op Discord mee lees dan zijn 9 vd 10 meldingen problemen bij de ISP van de klanten zelf namelijk.
Wat je kan doen is b.v een Hotspot gaan aanmaken op een 4G of 5G verbinding en eens kijken of je dan het zelfde probleem ervaart.
Verder zou je b.v een andere DNS kunnen gebruiken bijvoorbeeld van Google 8.8.4.4 het probleem zit namelijk meestal in je DNS routering van je ISP.
Verder kijk eens op of jouw provider daar kampt met problemen want de grootste fout die mensen maken is denken ik heb duur internet en rete snel dus daar kan het niet aan liggen..want Youtube en Netflix werken prima ja fout gedacht dus voor een live stream heb je stabiel internet nodig geen rete snel internet.
Kijk maar eens een VOD dan zul je zien dat er geen buffering is want de VOD gebruikt een flinke buffer van soms wel 40 sec dus als je internet onstabiel is dan heb je toch genoeg buffer iedere keer om probleemloos te kunnen kijken.
 

Bijlagen

  • internet.jpg
    internet.jpg
    41,3 KB · Weergaven: 14
Ik heb dit nu al een paar weken aangekeken en eigenlijk moet ik nu maar eens wat zeggen/schrijven ...

Ook ik ik heb mij met mn domme kop over laten halen om iptv multi te nemen (gelukkig maar voor 3 maanden) want dit was na een "normale" provider het walhalla... Nou nou nou wat een vergissing was dit...

1 jaar lang Wesepro gehad en (bijna) nooit geen problemen nu met iptv multi niks anders als bufferen en vast lopers... Maar het ligt toch altijd aan de eind gebruiker volgens @dreamshare


Dit is niet de hele tijd hoor maar regelmatig gehad dat een zender in een loop komt.. Geluid ineens niet meer synchroon...

Meld dan in vervolg bij de "verkoop" dat je eerst van alles moet veranderen om iptv multi na behoren te kunnen gebruiken..

Word er een beetje simpel van.. Als er positief gereageerd wordt hoor of zie je niemand om te reageren komen er 2 negatieve reacties en pats boem er wordt boven op gedoken met als antwoord "het ligt niet aan ons maar aan de eind gebruiker"

Maar vind het wel knap van iemand die zelf niks meer met iptv verkoop te maken heeft zo voor zijn broer op te komt...

Let op dit is mijn mening he... Ik val niemand aan ik concludeer gewoon wat en gelukkig is dit een vrij land..

Ik ga nu ook zeer zeker commentaar krijgen maar dat hoort erbij...
 
  • Like
Reacties: Bingnl
Ik heb de DNS op 8.8.8.8 gezet in de router. Nog geen problemen gehad. Zal het even aankijken.
 
  • Like
Reacties: Jasiq
Je kan ook 1.1.1.1 gebruiken (cloudflare - en is nog sneller dan google),
Goed bedoelde adviezen hoor laten we dat voorop stellen natuurlijk..

Maar laten we eerlijk wezen het is toch wel vaag dat je zelf van alles aan moet gaan passen om een service goed te kunnen gebruiken...??

De gemiddelde huis tuin en keuken gebruiker denkt huh... Dns?? Dat is toch iets uit de formule 1? Dit not start?... Mochten het F1 liefhebbers zijn natuurlijk... (anders kun je nog wel andere afkortingen bedenken natuurlijk)

Maar mijn punt is hoe kun je dit verkopen aan een normale gebruiker die niet eens weet hoe hij in zijn eigen modem komt..??

Waar bijvoorbeeld een verre neef de boel heeft aangelegd maar waar de eindgebruiker niet steeds aanspraak op wil maken omdat het dan "zeuren" is??

Of een Ziggo/Kpn monteur? Ga je dan even bellen... Euh ja hallo ik heb illegale iptv maar het buffert steeds kunnen jullie helpen om mijn dns te veranderen??

Dan moeten ze bij de verkoop melden.. "enige internet/aanleg/gebruik vereist"
 
Goed bedoelde adviezen hoor laten we dat voorop stellen natuurlijk..

Maar laten we eerlijk wezen het is toch wel vaag dat je zelf van alles aan moet gaan passen om een service goed te kunnen gebruiken...??

De gemiddelde huis tuin en keuken gebruiker denkt huh... Dns?? Dat is toch iets uit de formule 1? Dit not start?... Mochten het F1 liefhebbers zijn natuurlijk... (anders kun je nog wel andere afkortingen bedenken natuurlijk)

Maar mijn punt is hoe kun je dit verkopen aan een normale gebruiker die niet eens weet hoe hij in zijn eigen modem komt..??

Waar bijvoorbeeld een verre neef de boel heeft aangelegd maar waar de eindgebruiker niet steeds aanspraak op wil maken omdat het dan "zeuren" is??

Of een Ziggo/Kpn monteur? Ga je dan even bellen... Euh ja hallo ik heb illegale iptv maar het buffert steeds kunnen jullie helpen om mijn dns te veranderen??

Dan moeten ze bij de verkoop melden.. "enige internet/aanleg/gebruik vereist"
Dit kan een kleuter nog:

 
Wil ook nog even melden dat ik met 1.1.1.1 geen klachten heb, soms een keer een hapering maar dat is geen probleem.
 
Wil ook nog even melden dat ik met 1.1.1.1 geen klachten heb, soms een keer een hapering maar dat is geen probleem.
Die hapering, was dat nu niet juist het probleem? Of bedoel je iets anders dan buffering? 🤔
 
Ik bedoel als je op een avond een keer het beeld stil staat, het voor mij geen probleem is, maar het moet niet elke paar minuten natuurlijk en dat is niet meer zo.
 
Ik bedoel als je op een avond een keer het beeld stil staat, het voor mij geen probleem is, maar het moet niet elke paar minuten natuurlijk en dat is niet meer zo.
Bij mij wel, op heel veel kanalen dat het beeld stil staat, cirkeltje en dan weer verder gaat.Daar baal ik echt van.Zowel in Tivimate als in Smartiptv.
Zowel op de Shield als de Sony.
 
Ok ik ga het ook proberen, dank je voor de feedback.
Heeft iemand de link voor de discord? Of hoe kom je daarop?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.