Irritante verlichting tv box

Bonki

Actief
18 jul 2017
38
3
6
54
Hallo leden,
in mijn slaapkamer heb ik een tv ontvanger staan die verlicht mijn slaapkamer door het klokje en ook aan de
achterkant van de box branden lampjes is hier een oplossing voor?
 
Tv ontvanger van een reguliere tv provider?
Of gaat het hier om een android achtige box.
Vaak zitten er bepaalde energie besparende opties in namelijk waarbij klokjes e.d uit geschakeld kunnen worden.
En Ducktape werkt inprincipe voor alles 🤣
 
Ik heb het wel eens geprobeerd met plakband maar toen werkte mijn afstandsbediening
niet meer
 
Als je daar van af wil, dan zou ik zelf gewoon de stekker er uit halen, wanneer je hem niet gebruikt.
 
Stekkerblok met schakelaar alleen zit daar vaak ook een lampje in.
Maar neem aan dat je de box liggend in ned gebruikt dan zou je er wel weer uit moeten uiteraard 😉
 
Ik heb het wel eens geprobeerd met plakband maar toen werkte mijn afstandsbediening
niet meer
Dan werkt je boxje dus met infrarood...

Je zou een andere afstandsbediening kunnen overwegen deze bijvoorbeeld

Op aliexpress zijn ze voor 5 euro al te krijgen maar dan is het maar afwachten of en wanneer je hem binnen krijgt...

Dan kun je dat irritante klokje afplakken met tape en kun je gewoon je afstandsbediening gebruiken deze hoef je niet op de box te richten...

Gebruik hem hier zelf ook op een shield...

Maar weet je zeker dat je hem (klokje) niet uit kunt schakelen ergens in de instellingen??
 
Klokje uitschalen moet kunnen volgens mij.

Ik heb hier ook een boxje met een klokje, maar als ik deze in de standby modus zet dan gaat het klokje gewoon uit.

Maar ik vertrek nu even naar Mexico!
 
Klokje kon ik dimmen maar nog lijkt het Schiphol in de slaapkamer hahaha
maar met zo’n afstandsbediening kan ik de ontvanger in een kastje doen En is het plug and play?
 
Een google stekker gebruiken, dan kan je met een stemcommando het kastje aan/uitzetten.
Zie onze vriend Ali
 
Je kan er natuurlijk ook over denken om je telefoon als afstandsbediening te gebruiken. Dit werkt via het WiFi netwerk. Moet je telefoon wel op hetzelfde netwerk zitten als je box. Heb je geen afstandsbediening meer nodig en kun je de irritante verlichting gewoon afplakken. Even zoeken in de playstore op remote en daar een universele remote downloaden.
 
Je kan er natuurlijk ook over denken om je telefoon als afstandsbediening te gebruiken. Dit werkt via het WiFi netwerk. Moet je telefoon wel op hetzelfde netwerk zitten als je box. Heb je geen afstandsbediening meer nodig en kun je de irritante verlichting gewoon afplakken. Even zoeken in de playstore op remote en daar een universele remote downloaden.
Das natuurlijk ook nog een optie... Heeft mijn persoonlijke voorkeur niet iig... Maar goed dat is ieder voor zijn eigen natuurlijk..

AB hoef ik verder niet te kijken wat ik precies wil of ga doen dat kan gewoon "blind" op je telefoon moet je de app openen en echt "kijken" wat je doet...

Maar goed nogmaals das voor iedereen verschillend natuurlijk..
 
Je kan er natuurlijk ook over denken om je telefoon als afstandsbediening te gebruiken. Dit werkt via het WiFi netwerk. Moet je telefoon wel op hetzelfde netwerk zitten als je box. Heb je geen afstandsbediening meer nodig en kun je de irritante verlichting gewoon afplakken. Even zoeken in de playstore op remote en daar een universele remote downloaden.
Werkt dat dan fatsoenlijk heb eens de mi remote app geprobeerd maar die vond zelfs de mi box niet 😉
 
@mrmiyagi Meestal een kwestie van vast IP adres in de box zetten. Heb je minder problemen met koppelen.

@ateam278 Voor mijn Shield gebruik ik niets anders. Samen dan met de Kore app speciaal voor Kodi. Bevalt mij op zich prima. En de telefoon heb ik altijd onder handbereik.

En ja, het is een keuze die iedereen voor zichzelf moet maken. Het betekend wel dat je de irritante verlichting kan afplakken.
 
Is plug and play... Hoef je verder niks geen moeilijke handelingen voor te verrichten...

Ja dan kan hij gewoon in een kastje staan en werkt de AB gewoon...
Hoi,
ik heb de afstandsbediening aangesloten maar de box gaat er niet mee aan en uit kan wel
kanalen switchen……zat ook geen beschrijving bij of zo
 
Dat is wel heel vreemd... Gebruik ze hier op meerdere shields en alles werkt perfect.. Aan/uit zappen, geluid etcetera...

Beschrijving is niet nodig want het hoort plug and play te wezen...
 
Idd vreemd ik heb hier ook zo'n soort abje.
Enigste wat je er niet mee kan is het virtuele toetsenbord bedienen.
Das soms wel lastig want dan moet er een telefoon of originele shield ab bij gepakt worden.