Kan iemand mij helpen met Kodi,

Anitademand

Forumlid
29 aug 2022
6
0
1
80
Heb kodi geinstalleerd is nu in NL maar als ik naar video"s ga en naar bestanden om te bladeren dan is er niets te bladeren dan kom ik gelijk bij mijn externe harde schijf die aan mijn Nokia 8010 hangt. Graag jip en janneke taal, ben senior mvg Anita

Je hebt nu "kale" Kodi geïnstalleerd. Om daar beeld uit te krijgen dien je verder het een en ander te installeren. De zogenaamde addons. Daar heb je heel veel verschillende versies van. In de Kodi repository zitten er standaard al verschillende geïnstalleerd. Je zou bijvoorbeeld de retrospect addon eens kunnen proberen. Da's een soort "uitzending gemist" addon. Deze is te vinden in de Kodi addon repository tussen de video addons.
Verder zijn er op het internet ook de nodige te vinden. Populair is het streamen van films, series of Live Sport. Dit zijn dan vaak de addons waar je illegale content mee kunt streamen.
Ook heb je voor de meeste van deze addons een betaald account bij Real Debrid nodig om de wat betere kwaliteit streams te kunnen kijken.

Hoe een addon te installeren, lees onderstaande handleiding eens.

Dank voor de reactie, wat ik graag wil is vanaf mijn extetne hardeschijf (die aan mijn nokia media speler hangt) films en series op de TV afspelen die ik via spotnet daar op gezet heb en dan via Kodi met de info imbd maar de meta bestanden van de films. Alles is gelukt en kodi werkt hij ziet mijn externe harde schijf Als ik kodi open dan ga naar video"s aan de linkerkant Rechts zie ik op mijn scherm de categorieen Bestanden, Afspeellijsten en Video's daar onder Medialocatie, volgens de nederlandse handleiding moet er ook Speelfilms en Serie's staan. Ik zou dus moeten klikken op Bestanden en dan op Bladeren maar die staan er dus niet, volgens de handleiding zou ik dan op een pag moeten komen met Toevoegen bestand locatie Bedankt alvast Groetjes

Bijlagen

• screenshot00000.png
    screenshot00000.png
    1,1 MB · Weergaven: 16
Normaal staat er links in het menu Speelfilms en Series. Bij jouw Kodi afbeelding ontbreekt dat. Ik denk dat je niet bent begonnen met een schone nieuwe Kodi uit de playstore. Je kan alsnog Kodi verwijderen via Instellingen > Apps en nieuwe uit de playstore halen. Dan heb je linksboven ook Speelfilms en Series. Daarna kun je verder met je handleiding.
Kodi 20.png

• Like
Reacties: Shaman
Je hebt nu "kale" Kodi geïnstalleerd. Om daar beeld uit te krijgen dien je verder het een en ander te installeren. De zogenaamde addons. Daar heb je heel veel verschillende versies van. In de Kodi repository zitten er standaard al verschillende geïnstalleerd. Je zou bijvoorbeeld de retrospect addon eens kunnen proberen. Da's een soort "uitzending gemist" addon. Deze is te vinden in de Kodi addon repository tussen de video addons.
Verder zijn er op het internet ook de nodige te vinden. Populair is het streamen van films, series of Live Sport. Dit zijn dan vaak de addons waar je illegale content mee kunt streamen.
Ook heb je voor de meeste van deze addons een betaald account bij Real Debrid nodig om de wat betere kwaliteit streams te kunnen kijken.

Hoe een addon te installeren, lees onderstaande handleiding eens.

Dank Shaman, heb de nieuwste Kodi Bij de eerste keer openen van Kodi zie je aan de linker kant het menu, dat staat er nog steeds! Zoals Speelfilms,Serie,Muziekvideo's Video's enz Rechts staan de catogorieen zoals Speelfims Series Bestanden Afspeellijsten Video's Bij Mij zie ik aan de rechterkant NIET de mapjes Speelfilms en Serie staan Daar onder Medialocatie Zoals bv je harde schijf. Volgens de NL handleiding die ik uit geprint heb en stap voor stap gevolgd heb moest ik naar het linkermenu gaan naar Video's dus onder Films Music enz en dan aan de rechterkant naar de map bestanden gaan en aanklikken, dan zou ik mappen zien en naar bladeren gaan! zover kom ik niet, het houdt op bij bestanden en dan kom ik gelijk bij mijn harde schijf. Ik wil graag dat Kodi al mijn films en serie 'voorziet van korte info plaatje imdb enz.

Als eerste zou je bij het openen van Kodi de lijst moeten hebben zoals in de foto van @B. web Heb je die niet, dan via het menu instellingen - Interface - Skin naar configureer Skin. Daar kies je voor Hoofdmenu-Items en vink daar speelfilms en Series aan. Daarna weer terug naar het hoofdmenu. De items "Speelfilms"en "Series"moeten nu in je hoofdmenu staan.

Als tweede klik je op "Speelfilms"" aan de linkerkant. Daar kun je de map kiezen waar jou films in staan. Kies hier voor "Ga naar bestandslokatie" - toevoegen Video's - Bladeren - De map kiezen waarin al je films staan. Als je dat gedaan hebt krijg je de vraag om inhoud toe te wijzen. Kies daar voor Speelfilms. Daaronder kun je kiezen voor een informatieleverancier. Je zou The Movie Database kunnen kiezen. Klik op OK en sluit af.

Als je nu weer via hoofdmenu naar Speelfilms gaat en klikt op bv onlangs toegevoegd, dan zou je de speelfilms in de door jou aangegeven map moeten zien voorzien van informatie

Screenshot_20230826_145643_Kodi.jpg

Hartelijk dank voor de hulp maar ik krijg gooi neigingen naar KODI!! heb echt alles al heel veel keren geprobeert "als ik naar bestandslokatie ga dan staat er kom ik niet bij" - toevoegen Video's - Bladeren - ik kom gelijk bij mijn harde schijf er is geen keus. Groetjes,Anita

Ik begrijp dat je naar een andere lokatie wilt.

Als je nu eens rechts klikt op de lokatie (of iets langer vasthouden) dan zou je een scherm moeten krijgen waar je die lokatie kan aanpassen. Kun je alsnog je gewenste lokatie invullen.