Keuze tussen RPi3 en Android boxje uit China

KobusKrukas

Expert
12 apr 2017
191
134
16
67
Als volledige N00B wat betreft IPTV sta ik op dit voor de keuze, ga ik voor een RPi3 of een kant-en-klaar Android boxje uit China.
Wie kan mij een advies geven welke keuze het meest verstandige is en als het advies luidt Androidboxje, graag ook een voorbeeld van welke...

Alvast bedankt voor het meedenken
Kobus

Een Raspberry Pi 3 is ook heel leuk. Zelf ben ik fan van de Android boxjes wegens de Android apps die er op kunnen. Ligt er natuurlijk wel aan welke Android box je neemt. Ik zelf heb de Xiaomi Mi Box en deze is echt geweldig.

Als je even een link stuurt van de Android Box die jij eventueel zou willen dan kan ik hem beoordelen.

Een Raspberry Pi 3 is ook heel leuk. Zelf ben ik fan van de Android boxjes wegens de Android apps die er op kunnen. Ligt er natuurlijk wel aan welke Android box je neemt. Ik zelf heb de Xiaomi Mi Box en deze is echt geweldig.

Als je even een link stuurt van de Android Box die jij eventueel zou willen dan kan ik hem beoordelen.
Zat voor het begin aan deze te denken:
http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_484218.html

Maar is deze snel genoeg, er hoeven geen andere apps op - wordt alleen voor IPTV gebruikt

Laatst bewerkt:
I.p.v. een RPI3 zou ik ook voor een Android box gaan, meer mogelijkheden.
De Xiamoi Mi box is inderdaat een goede en ook de Beelink GT1;

http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_416057.html?wid=3

En wil je de beste box, dan een nVidia Shield TV.
Alleen geen LibreELEC mogelijk. S912 is nog geen ondersteuning of experimenteel

Kodi kun je op elke box in het Nederlands zetten!
van Kodi snap ik het. Gaat om het apparaat zelf

Nee is ook Android zei ik, maar wel de nieuwste S912!

Die van de links zijn in het Engels.

Kodi kun je op elke box in het Nederlands zetten!
De Beelink lijkt ook wel een goede keuze, kortom keuze genoeg...
Ik zelf heb de Xiaomi Mi Box. Dit is de Apple onder de Android boxen. Deze box bevat ook Android TV ipv de standaard Android die Android boxen hebben (In Android TV heb je betere ondersteuning en fijnere bediening).

http://m.gearbest.com/tv-box-ömini-pc/pp_584238.html?lkid=10646864

Ik heb hem in het review forum gereviewd.
Ik mis in de Xiaomi eigenlijk de 'vaste' internetaansluiting, verder lijkt dit ook een zeer goede keuze - bedankt

De Beelink lijkt ook wel een goede keuze, kortom keuze genoeg...

Ik mis in de Xiaomi eigenlijk de 'vaste' internetaansluiting, verder lijkt dit ook een zeer goede keuze - bedankt
De Wi-fi van die Xiaomi box is beter dan wat je gewend bent. Zelfs met mijn slome internet (En ja dat is echt sloom, 6mbit, rip telefoonkabels) kan ik in Real Debrid streams bekijken zonder problemen.

Mocht je toch echt graag een vaste internet verbinding hebben: Bij de Action heb je voor 6 euro een USB naar UTP kabel.

• Like
Reacties: KobusKrukas
Het is jammer dat een Android Box vaak als slecht bestempeld wordt omdat: Of mensen een box van maar 25 euro kopen en verwachten dat het goed werkt. Of omdat mensen een veelte dure box kopen voor + 90 euro (Die je in China voor 30 euro vindt).

Ik zelf was altijd wel redelijk tevreden over de Android boxen van + - 40 euro maar sinds ik de Xiaomi Mi Box heb en dus Android TV heb ben ik echt verkocht en wil ik nooit meer wat anders. (Dus geen tablet android zoals die goedkope boxen hebben).

Het is jammer dat een Android Box vaak als slecht bestempeld wordt omdat: Of mensen een box van maar 25 euro kopen en verwachten dat het goed werkt. Of omdat mensen een veelte dure box kopen voor + 90 euro (Die je in China voor 30 euro vindt).

Ik zelf was altijd wel redelijk tevreden over de Android boxen van 40 euro maar sinds ik de Xiaomi Mi Box heb en dus Android TV heb ben ik echt verkocht en wil ik nooit meer wat anders. (Dus geen tablet android zoals die goedkope boxen hebben).
Dus de Xiaomi heeft een speciaal ontwikkelde versie van Android?
En ja, ben nog altijd een beetje huiverig voor WiFi in vergelijking tot de vaste Ethernet-aansluiting ;-)
Ik verkies zelf toch de rpi3 boven de android boxen, ivm de mogelijkheden
Mijn eerste indruk was ook dat een RPi3 de voorkeur zou hebben, maar als je alles bij elkaar optelt dan wordt een complete RPi3 ook nogal aan de prijs.
En aangezien ik een beetje zuinig aan moet doen,wil ik wel een goede keuze maken.

Dus de Xiaomi heeft een speciaal ontwikkelde versie van Android?
En ja, ben nog altijd een beetje huiverig voor WiFi in vergelijking tot de vaste Ethernet-aansluiting ;-)
De Xiaomi heeft net als de Nvidia Shield: Android TV. Deze is geoptimaliseerd met de hardware en fijner te bedienen. Ook zit er een ingebouwde Chromecast etc in. Het is echt prachtig en ik kan soms al uren staren naar het uiterlijk van Android TV. (https://www.android.com/static/2016/img/tv/getanewtv.jpg)

Ook zijn sommige apps geoptimaliseerd (Zoals Netflix) zodat je alles met de afstandsbediening kunt bedienen.
En nogmaals over die Wi-Fi hier werkt het prima zonder, en normaal heb ik altijd een utp kabel nodig gehad, nu niet meer :)
En mocht het niet bevallen, voor 6 euro heb je een USB naar UTP stick.
Edit: Vergelijk de Pi 3 kwa specs en prijs maar met de Xiaomi Mi Box.
Ik ga mijn laatste oordeel nogmaals geven haha: Ik ben echt verliefd op mijn Xiaomi Mi Box en wil niet meer anders. Succes met het maken van je keuze :)
Ik dring je natuurlijk niks op maar als je ergens van houdt deel ik het graag :P

• Like
Reacties: KobusKrukas
De Xiaomi heeft net als de Nvidia Shield: Android TV. Deze is geoptimaliseerd met de hardware en fijner te bedienen. Ook zit er een ingebouwde Chromecast etc in. Het is echt prachtig en ik kan soms al uren staren naar het uiterlijk van Android TV. (https://www.android.com/static/2016/img/tv/getanewtv.jpg)

Ook zijn sommige apps geoptimaliseerd (Zoals Netflix) zodat je alles met de afstandsbediening kunt bedienen.
En nogmaals over die Wi-Fi hier werkt het prima zonder, en normaal heb ik altijd een utp kabel nodig gehad, nu niet meer :)
En mocht het niet bevallen, voor 6 euro heb je een USB naar UTP stick.
Edit: Vergelijk de Pi 3 kwa specs en prijs maar met de Xiaomi Mi Box.
Ik ga mijn laatste oordeel nogmaals geven haha: Ik ben echt verliefd op mijn Xiaomi Mi Box en wil niet meer anders. Succes met het maken van je keuze :)
Ik dring je natuurlijk niks op maar als je ergens van houdt deel ik het graag :p
Natuurlijk als iets je erg bevalt, dan deel je dat (soms tot ergenis van anderen) - begrijp het volledig (y)
Zal de Xiaomi zeker in mij keuze meenemen en ben blij dat je mijn zorgen omtrent de WiFi weg kunt nemen

• Like
Reacties: Spinix

Ik zelf was altijd wel redelijk tevreden over de Android boxen van + - 40 euro maar sinds ik de Xiaomi Mi Box heb en dus Android TV heb ben ik echt verkocht en wil ik nooit meer wat anders. (Dus geen tablet android zoals die goedkope boxen hebben).
Werkt de HD audio wel op die Xiaomi Mi box?

Ik heb ook een rpi. Enorm fijn ding voor iptv. De epg is lastiger ..... (zie elders dit forum) maar de kwaliteit is prima en makkelijk te bedienen met mijn AB ( wel cec nodig). Belangrijk is natuurlijk ook waar je stream vandaan haalt.
Ik heb zeker geen spijt van aankoop alleen dat ik hem volledig geïnstalleerd heb gekocht. Het kost ff tijd om te ontdekken hoe het moet maar dit forum helpt je goed hiermee.

• Like
Reacties: Lex