Kodi 17.6+Himedia Q10 pro + (Filmcovers bibliotheek) Dit bestand is niet meer beschikbaar

Dolores88

Forumlid
26 jul 2018
23
5
6
64
Hallo team kodi,
Ik heb sinds enkele weken een himedia qpro 10 met kodi erop met de skin Black Glass Nova.(prachtige skin)
Alles werkt goed maar ik heb een groot probleem,als ik kodi laat scannen met (tmdb movie scraper) naar de covers en info doet hij dat heel goed.
Eerst had ik het probleem dat hij niet alle covers scande ,maar dat was omdat de mappen waar de films in stonden niet correct waren bij naam ,map naam en film bestand en jaartal moeten heel juist zijn .
Ik doe alles volgens het boekje ik kies voor mijn interne harde schijf die in het toestel zit --> toevoegen video's --<bladeren--<en de locatie kiezen en daarna naam geven aan map en dan de instellingen van TMDB.
Daarna vraagt hij om de media te scannen,tot daar alles ok,
Iedere keer als ik de HIMEDIA player opnieuw opstart met alleen mijn interne schijf die erin zit ,en dan als ik kodi ook opstart en ik ga naar de bibliotheek en ik klik op ne cover dan activeer kodi de film zoals het moet.
Als ik dan begin met mijn externe drives 4000 gb per drive aan te sluiten alle twee op netstroom,en dan laat ik ook kodi daar de films scannen beginen de problemen hij doet alls goed ik zie al de covers en alles werkt goed.

Maar als ik daarna de himedia terug op start de dag erna of eerder
en ik klik op ne cover van ne film die op de extrene drives staat (ZEGT HIJ DIT BESTAND IS NIET MEER BESCHIKBAAR?) wilt je het verwijderen uit de bibliotheek.

De films op mijn ingebouwde schijf als ik daar op klik juist het zelfde ook dit klopt niet meer ,niet meer beschikbaar is de melding.
Ik heb ook gezien dat de letters van de drives iedere keer anders zijn en zeker als er eentje verwijdert is eer je opstart.
zelfs als ik de drives niet afkoppelde of verandert juist het zelfde probleem.
Als ik dan die melding heb gekregen en ik ga dan naar de locatie van bestanden zie ik daar de mapjes staan die ik heb aangemaakt voor de drives zoals map 1 en map 2 enz
Als ik klik op een bepaalde map klopt de map niet volgens de drive.
Dit is enorm vervelend ik wil al mijn drives kunnen benaderen voor de media op te vragen.
Hij vindt de media bestanden niet omdat de volgorde van de drives ieder keer verandert

Is dat een bug van himedia?
Ik heb firmware 2.0.8 ,mijn kodi is 17.6

Is dat normaal dat als je via bladeren je drives wilt benaderen dat ik ze moet selecteren in het ( root bestandssysteem van himedia )daar vindt ik ze terug in de map STORAGE .
Bij de locatie extrene opslag zie ik mapjes staan van android zoals op ne smart andriod telefoon, moet je daar niet normaal je drives vinden?
Ik zie ook staan netwerkbestandssysteem ,upn apparaten ,video afspeellijsten, windowsnetwerk (smb),netwerklocatie toevoegen?
Ik wil maar zeggen dat ik mijn externe drives niet rechtstreeks kan benaderen.
Natuurlijk als ik in kodi naar bestand beheer ga daar zie ik ze natuurlijk wel om dingen te verplaatsen of te kopieeren.
als het aan de firmware ligt of aan kodi dan heb ik nog hoop ik ben daar al enkele weken mee bezig geweest en vindt het probleem niet.
zijn er hier mensen die mij kunnen helpen
Ik vindt kodi geweldig en zeker de bibliotheek
Mijn excuus voor de grootte uitleg

Met vriendelijke groeten Dolores88
 

Bijlagen

  • 165950.png
    165950.png
    433,2 KB · Weergaven: 15
  • 172108.png
    172108.png
    424,8 KB · Weergaven: 14
  • 184259.png
    184259.png
    400,2 KB · Weergaven: 10
  • 2022230.jpg
    2022230.jpg
    68,7 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Probeer de harde schijven een vast nummer te geven , als dit gaat
Hallo mike.r
Ik heb de externe harde schijven + interne schijf allemaal een opvolgende letter geven,daarna iedere schijf gescand voor de filmcovers. Daarna himedia terug opgestart en ik ben dan terug gaan kijken in mediacenter zoals ik eerder had gedaan naar de volgorde van de schijven of de letters kloppen volgens de schijven . De bibliotheek werkte naar behoren.
Maar dan deed ik nog een tweede opstart van mijn himedia en de volgorde was verandert,zodus heb terug opnieuw opgestart en dan stonden ze weer in de juiste volgorde. Nu dat ik weet dat ik daar moet op letten en soms twee keer opstarten is voor mij een tijdelijke oplossing. Want ik ben er zeker van dat het probleem bij de himedia ligt een ferme bug. Alvast bedankt om mij op het goede spoor te helpen mike.r
 
Ik heb deze box ook gehad en de hele tijd problemen gehad en heb hem weg gedaan .
Je kunt spmc eens proberen. Is een kodi fork kan helpen misschien .



En hier is een site van de himidia q10pro met forum kun je de vraag ook eens stellen .
 
Ik heb deze box ook gehad en de hele tijd problemen gehad en heb hem weg gedaan .
Je kunt spmc eens proberen. Is een kodi fork kan helpen misschien .



En hier is een site van de himidia q10pro met forum kun je de vraag ook eens stellen .

Hallo mike.r
Je spreek over spmc fork als ik het goed vesta is da een app die je via google play kunt installeren.
Die er juist het zelfde uit ziet maar beter.
Ik heb via de himedia de app gevonden op google play

Of kun je via kodi ook installeren in de vorm van een addon?.
Sorry voor de vragen ik moet nog een beetje leren.
Groetjes dolores88
 
Ik zou spmc downoaden via de link die ik gaf, dit is een nieuwere versie dan die van de play store. Dit is spmc 17 versie, in de play store spmc 16 versie