Kodi 17.6 of kodi 18.0 RC-5

braveheart

Actief
3 dec 2018
31
11
6
41
Hallo,

Ik heb momenteel kodi 17.6 lopen, ik hou van een beetje experimenteren maar heb eigenlijk alleen de basis kennis van kodi. Is het dan aan te bevelen om kodi 18.0 RC-5 (laatste versie) te installeren op mijn mediaspeler, of is het beter om 17.6 te laten lopen tot er een stable versie van kodi 18 komt? En welke voordelen biedt kodi 18 tov kodi 17.6?

Met vriendelijke groet

• Like
Reacties: KobusKrukas
@braveheart

Ik heb er voor gekozen om 17.6 nog aan te houden op m'n Androidboxje, 18 RC5 wel geïnstalleerd op laptop om wat mee te experimenteren.
Moet wel zeggen dat 18RC5 op m'n laptop wel behoorlijk stabiel is.
Voor m'n Android wacht ik totdat de definitieve release van 18 er is

• Like
Reacties: braveheart en Lex
Dank voor de reacties, is er een voorbeeld te benoemen wat kodi 18 de moeite waard maakt om te testen? En is de site apkmirror een betrouwbare site om apk's te downloaden?

Gebruik all lange tijd 18, omdat versie 17 altijd blokkerig werkte met het afspelen. Je kan de buffergrootte wel wat instellen maar versie 18 werkte zonder iets aan te passen. Lijkt of versie 18 wat minder nodig is.

Ik heb momenteel op mijn oude "Ouya" die velen waarschijnlijk reeds weggegooid hebben Kodi 18 Leia draaien en dat draait hierop. Enkel heb ik opgemerkt dat de addon vrt.nu soms bij het afspelen een hapering in het geluid heeft... en dat had ik niet bij Kodi 17.6 maar daar draait deze addon blijkbaar niet meer op,of heb ik het mis?

Die zou dan mooi op tijd komen :D ik wacht even de officiele berichten af, en als dit inderdaad de final release is ga ik direct aan de slag (y)

@braveheart

Je kunt hem vinden op de Kodi site, downloads, naar beneden scrollen naar older releases, here klikken, in het lijstje Windows (andere OS-en mag ook) aanklikken , juiste OS versie kiezen en dan de bovenste - is van 28 januari 2019 ! TADAA

Geïnstalleerd op laptop, werkt prima en RC aanduiding is weg

Laatst bewerkt:
Ik heb 18 nu op 2 systemen draaiend, al een tijdje de beta versa van Leia, en daar was ik al tevreden over.

Ik moet zeggen dat het schakelen in opties die in een addon bijvoorbeeld Yoda erg snel gaan, maar ik doe dit wel via 2 I-7 pc's en niet via een mediabox. :D

Om mijn boxjes ( Nexbox, en Dolamee) die buiten en in het tuinhuis hangen te testen vindt ik het nu eerlijk gezegd een beetje te koud, en morgen ligt er een dik pak sneeuw van maar liefst 3 centimeter hier in het zuidwesten!!! Ik ben een Freggel, en houdt niet van kou aan mijn pootjes.... :D

Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: KobusKrukas
Inderdaad had geen keuze, automatisch update bij opstarten Kodi.
[automerge]1548851133[/automerge]
Zoeken ondertitels van eigen subs werkt niet met Kodi 18, loopt gewoon vast met deze optie.

Laatst bewerkt:
Inderdaad had geen keuze, automatisch update bij opstarten Kodi.
[automerge]1548851133[/automerge]
Zoeken ondertitels van eigen subs werkt niet met Kodi 18, loopt gewoon vast met deze optie.
Klopt. Loopt helemaal vast, en synchroniseren kan ook niet meer wanneer je n film of serie an het kijken bent

Bij mij is het geheel ook automatisch naar 18 gegaan. Na keuze van series of films, starten deze in de meeste gevallen niet op. Er verschijnt wel rechtsboven in beeld een “play” teken en de titel maar dat verdwijnt na een tiental secondes. Dit bij verschillende add onn’s.