Kodi 5.1 streamen naar sonos playbar.

R173555

Expert
23 aug 2022
178
39
16
41
Goedemiddag,

Ik heb een vraag over Kodi (gebruik het vanuit een formular z10 pro Max Android box) en 5.1 instellingen streamen.

Ik heb zelf een Sonos Playbar en twee maal een Sonos 1. Vanuit Kodi krijg ik het niet voor mekaar om 5.1 geluid te genereren.

Met iptv lukt het wel vanuit dezelfde Android box.

Wat doe ik fout en wat kan ik doen? Zijn er instellingen die ik kan aanpassen of moet ik een add on toevoegen?

Wat kan ik wel streamen op mijn Sonos en wat niet?

Ik ben onervaren met Kodi maar zie veel mensen met ervaring berichten over Kodi onderwerpen.

Alvast bedankt. Jullie input wordt zeer gewaardeerd.
 
Ik kwam hdmi convertors tegen van sonos zelf. Maar die doen het tegenovergestelde van wat jij nodig hebt. Dus ik zocht op "optical to hdmi"
En kwam daar op uit. Geen idee of het wat is.

Eigenlijk het mooiste als je zo'n ding kunt vinden met een makkelijk retour beleid. Zoals Coolblue bijvoorbeeld. Dus testen ist niet wat hups terug ermee.

Misschien dat @Arjan E. er eens naar wil loeren ja.
 
Oei, deze materie heb ik dan weinig tot geen verstand van.

het beste kan je in deze het advies van @ateam278 volgen, kopen bij een winkel met een makkelijk retour beleid. Werkt het niet? Dan kan het direct terug😉

ik heb destijds een keer een omvormertje gekocht om HDMI 1.4 om te zetten naar HDMI 2.0, en dat werkte in ieder geval Voor geen meter🙈

en ja, ik was destijds niet slim genoeg om bij een winkel met een makkelijk retour beleid te kopen, dus bleef er mooi mee zitten🤦🏼‍♂️

ik zie ook wel eens topics voorbij komen van mensen met boxjes die geen HDMI hebben, maar dan met een speciale kabel via usb uitsturen naar HDMI toe, en bij de ene kabel werkt het wel, en bij de andere werkt het voor geen meter.🙈

daarom raad ik dit soort oplossingen ook zeker niet blindelings aan, en is een winkel met makkelijk retour beleid the way to go😉

voor wat betreft je plannen met betrekking tot upgraden naar ARC van Sonos, lees dit stukje even door, want het is niet zomaar een gelopen race:


het is in het Engels, maar wel in Jip en Janneke taal.

ik zou het persoonlijk zonde vinden als je een klap geld uitgeeft, en het uiteindelijk nog niet blijkt te werken🙈

of je moet besluiten naast te upgraden naar Sonos ARC je TV te upgraden naar een model met EARC, dan is de Sonos ARC de betere keuze inderdaad, maar ik denk niet dat je achternaam Onassis is, of van Oranje Nassau🤣

ik denk dat je je keuze in drieën moet delen:

1. Wil ik upgraden naar Sonos ARC?

ja: wil je dan met een kastje er tussen gaan werken, of gelijk je tv upgraden
nee: dan blijven bij wat je nu hebt, en goed in de gaten welke stream je selecteert

2. Wil ik met een kastje er tussen gaan werken, met de mogelijkheid dat het niet werkt?

ja: 50% kans dat het werkt, en je kan naar weliswaar gecomprimeerde versies van dolby true HD en Atmos luisteren, maar als het niet werkt, heb je een klap geld extra uitgegeven, en ben je eigenlijk geen steek opgeschoten.
nee: dan dien je ook de TV een upgrade te geven, en kan je naar lossless versies van TrueHD en Atmos luisteren.

3. Wil ik ook mijn TV upgraden?

ja: je zal geen problemen ondervinden met Sonos ARC en een gloednieuwe TV
ja, maar alleen als het kastje er tussen niet werkt: je kan gerust upgraden naar SONOS ARC, omdat uiteindelijk je probleemloos kan gaan kijken, het zij met een kastje er tussen en gecomprimeerd, of met een nieuwe TV met EARC en lossless, je geeft alleen mogelijk meer geld uit aan een kastje waar je uiteindelijk niks aan hebt.

natuurlijk kunnen wij niet in jouw portemonnee kijken, en laten we die keuze helemaal bij jou, tenzij je de loterij hebt gewonnen, in dat geval zal ik je mijn bankrekeningnummer geven🤣

Er is natuurlijk ook nog een andere mogelijkheid, en dat is de SONOS particulier verkopen, naar een audio speciaalzaak gaan, je wensen uitleggen, je goed laten informeren, en uiteindelijk voor een systeem gaan waarmee je niet tegen deze beperkingen aan gaat lopen.

maar ik denk dat als ik dat zo inschat, dat die kans erg klein gaat zijn😉
 
Ik had idd al onderzoek gedaan en kwam tot de conclusie dat het upgrade een minimale verbetering gaat zijn met wat ik nu heb.

Met converters prullen kan zeker de moeite waard zijn maar wanneer ik een Sonos arc koop moet alles naar behoren werken voor dat geld. Ook ik heb geen geldboom haha.

Een ander setje dan Sonos? Ja dat kan best interessant zijn. Maar onnodig. Ik vermoed dat ik dit nog jaren blijf gebruiken. Ben er ook tevreden over ondanks de hierboven aangegeven beperkingen.

Bedankt allemaal voor de info.
Fijn weekend iedereen!!!
 
Ik had idd al onderzoek gedaan en kwam tot de conclusie dat het upgrade een minimale verbetering gaat zijn met wat ik nu heb.

Met converters prullen kan zeker de moeite waard zijn maar wanneer ik een Sonos arc koop moet alles naar behoren werken voor dat geld. Ook ik heb geen geldboom haha.

Een ander setje dan Sonos? Ja dat kan best interessant zijn. Maar onnodig. Ik vermoed dat ik dit nog jaren blijf gebruiken. Ben er ook tevreden over ondanks de hierboven aangegeven beperkingen.

Bedankt allemaal voor de info.
Fijn weekend iedereen!!!
Snap ik maar al te goed, en nogmaals, al de opties die ik gaf was niet løllig bedoeld hoor, maar het is gewoonweg niet eenvoudig om je eenduidig te kunnen adviseren in deze🙈

ik vind het vooral rot voor jou, dat je met een premium product waar je flink voor hebt betaald tegen deze beperkingen aan loopt.

maar ik kan je hier ook zo niet mee helpen🤷🏼‍♂️
 
Snap ik maar al te goed, en nogmaals, al de opties die ik gaf was niet løllig bedoeld hoor, maar het is gewoonweg niet eenvoudig om je eenduidig te kunnen adviseren in deze🙈

ik vind het vooral rot voor jou, dat je met een premium product waar je flink voor hebt betaald tegen deze beperkingen aan loopt.

maar ik kan je hier ook zo niet mee helpen🤷🏼‍♂️
Zo heb ik hem ook niet opgevat hoor 😉
 
  • Like
Reacties: Arjan E.
Die Flexson zaak uit mijn link lijkt mij toch wel betrouwbaar en heeft een normale 30 dagen retour beleid.

Ik zou gewoon eens contact met ze opnemen en je vraag/probleem voorleggen.

Of gewoon bestellen en testen.

 
  • Like
Reacties: Arjan E.
Die Flexson zaak uit mijn link lijkt mij toch wel betrouwbaar en heeft een normale 30 dagen retour beleid.

Ik zou gewoon eens contact met ze opnemen en je vraag/probleem voorleggen.
dit kan natuurlijk geen kwaad, deze site is 100% SONOS georiënteerd 👍🏼

gewoon uitleggen wat je hebt, waar je tegenaan loopt, wat je beperkingen zijn (tosslink en uitgang TV) en wat je graag allemaal zou willen.

deze mensen kennen die systemen waarschijnlijk van haver tot gort, en kunnen je wellicht nog beter en gerichter adviseren.😉