Logitech Harmony vervanger

Zoals je mss al ontdekt had heb ik geen kaas gegeten van een hub, kan dit mss met elke ab werken, of in ieder geval met een harmony Ab?
Nope, alleen met Logitech AB’s die in combinatie met een hub gekocht zijn, daarom als je de hub hebt kan je hem aansturen met je telefoon.

die hub is gewoon een apparaatje wat de signalen van je telefoon (of nieuwere AB die met een hub komt) omvormt vanaf je telefoon tot het device specifieke signaal naar je apparaat toe, het type signaal wat ie doorgeeft haalt ie dan weer van je profiel waarin jouw specifieke apparaten staan.

dan zet ie bijvoorbeeld het geluid van jouw denon receiver zachter als je zit te streamen, maar als je binnen de activiteit tv kijken zit, zet ie met hetzelfde knopje op de display van je telefoon in de app het geluid zachter van je Samsung tv helemaal zoals je dat ook per activiteit kon instellen op je normale Logitech AB.

het verschil is dat je normale AB een ir signaal uitzet, en het met de hub over je IP adres gebeurt.

je zult de hub ook bekabeld aan moeten sturen via een ethernet kabel.

voordeel daarvan is, is dan weer dat je je AB niet precies op je device hoeft te richten.

ik kan nu mijn AB of telefoon richting de keuken wijzen, en op geluid zachter drukken, en dan nog zal het werken, waar dat met oudere versies helaas niet zo werkt.

dit laatste is dan ook precies de reden waarom het niet werkt met oudere AB’s🤷🏼‍♂️
Post automatically merged:

Kijk anders hier nog even naar:


en hier een uitgebreide review op tweakers:


misschien dat je hem toch kunt aansturen met je oude AB, aangezien die hub toch IR heeft.

maar dan zou ik wel voor de zekerheid eerst even contact opnemen met Logitech zelf😉
 
Laatst bewerkt:
Ik ga 1 en ander wat verder uitzoeken, zag ook al iets staan van aansturen met stem via Google nest, zal dat?
 
Ik ga 1 en ander wat verder uitzoeken, zag ook al iets staan van aansturen met stem via Google nest, zal dat?
Weet niet, heb geen koekoe🤪 hier, als ik zou willen heb ik Siri hier, maar dat heb ik uit staan, want het is gewoon :moon: :moon: irritant😉
Post automatically merged:

Maar misschien moet je hem op deze manier dan aansturen 🤣:

You must be registered for see medias
 
Mijn problemen met de Touch bij Logitech neergelegd, wachtend op een antwoord van hun technische dienst, ze hebben ook niet gezegd dat het helemaal over en uit is voor deze remote,

weet iemand of je trouwens meerdere afstandsbedieningen op 1 Harmony HUB kunt aansluiten, (even vooruitlopend...)
 
Omdat er niet veel meer opzit dan maar (weer) een harmony te kopen omdat er geen echte alternatief is, is het te hopen dat de ondersteuning nog enige tijd blijft, hoewel mijn touch nog niet loopt, maar even weer terug naar mijn oude ultimate
 
Ik gebruik ook al jaren een logitech harmony met hub.. Ideaal omdat ik de tv, digicorder en receiver ineens aan kan zetten, in combinatie met hue lampen etc. Mijne is nog niet versleten - wordt dagelijks gebruikt.. Jammer dat logitech ermee stopt :(