Logitech Harmony

Plenkske

Expert
17 mei 2016
1.425
740
216
Sindskort ben ik in het bezit van een Logitech Harmony afstandsbediening.
Om precies te zijn deze: https://www.logitech.com/nl-nl/product/harmony-universal-remote-665

Ik was het beu om meerdere afstandsbedieningen en een toetsenbord te gebruiken. Ik heb specifiek dat model gekozen omdat het precies voldoet aan mijn eisen.
Er zijn meerdere modellen, zie hier: http://bit.ly/2hcBwC7

Waarom een Harmony
Als je meerdere apparaten hebt staan in de woonkamer, kan je hiermee de afstandsbedieningen vervangen. In plaats van bijvoorbeeld 3 heb je er nu 1.

Wat kan je er onder andere mee
- Meerdere activiteiten instellen (goedkoopste model slechts één)
- Knoppen instellen op het schermpje
- Knoppen instellen op de afstandsbediening
- Favorieten kanalen instellen op het schermpje
- Een sequence aan knoppen instellen

Activiteiten
Met activiteiten die je instelt kan je met 1 druk op de knop je apparaten aan zetten, op het goede kanaal (bv. HDMI1), en/of goede receiver input voor je geluid en nog eventuele extra's die je wilt. Voorbeeldjes:
- Watch TV: zet tv aan op HDMI kanaal, receiver aan op juiste input kanaal en zet interactieve tv box aan.
- Watch Movie: zet tv aan, receiver aan op juiste input kanaal en Source knop ingedrukt (om keuze bron te maken).
- Watch Smart TV: zet tv aan, receiver aan op juiste input kanaal en Smart TV knop ingedrukt (om keuze app te maken).
- Play Game: zet tv aan op HDMI kanaal, receiver aan op juiste input kanaal en zet Xbox aan.

Het PC programma

Alles is in te stellen via een programma op je computer. Werkt erg makkelijk en snel. Als je klaar bent met aanpassen kan je je Harmony 'syncen' door middel van een meegeleverde USB kabel. Zo ziet het programma eruit:
upload_2017-9-18_13-38-2.png
(klik voor grote afbeelding)

Waarom heb ik dit topic aangemaakt... ik was benieuwd of meer mensen hier op het forum zo'n Harmony gebruiken, en of men nog leuke tips/ideeën heeft :)
Zelf kan ik natuurlijk ook andere helpen bij vragen of iets dergelijks.
Tot nu toe ben ik erg tevreden over de werking van dit apparaat. Alles werkt zoals het moet en je kan érg veel instellen ! :banaan:

Ik heb zelf ook de Logitech Harmony Elite zou hem niet meer willen inruilen, gebruik hem om onder andere als ik tv wil kijken de receiver aan te zetten en de tv en de digicorder, of de tv en receiver en pc. Met een druk gaan alle apparaten aan, kan ook bv film kiezen waarmee mn htpc aangaat en lichten worden gedimd (philips hue) en receiver en alles direct goed staat.. Zeer fijn toestel! Ook op htpc gebruik ik hem met kodi, je kan ook keyboard mappen, dus snelkoppelingen koppelen aan toetsen / touchscreen items. Zo kan ik mijn htpc starten, en met de afstandbediening wii modus activeren (wii emulator), ps3 modus (ps3 emulator) etc.

• Like
Reacties: Plenkske
Ook op htpc gebruik ik hem met kodi, je kan ook keyboard mappen, dus snelkoppelingen koppelen aan toetsen / touchscreen items.
Dat 'keyboard mappen' kan het model wat ik heb volgens mij niet. Althans, mijn Harmony kan niks met wifi/bluetooth apparaten (want geen hub).
Mijn Kodi kastje kan ik echter wel gewoon bedienen, omdat het kastje IR heeft en de Harmony database kende alle knoppen al :) Geen probleem dus voor mij. En daarom heb ik ook voor dit model gekozen. De Elite vind ik te duur voor mijn situatie thuis.
Ik kan me wel voorstellen dat de Elite erg handig is als je meer apparaten hebt, meer domotica, etc.

• Like
Reacties: Spinix en Reidinga
Heb mezelf een logitech Harmony Elite cadeau gedaan na lezing hier op het forum.
Voorlopig decoder,tv en mediabox ingesteld.Reciever en dvd en datsrecorder volgen later gezien vrouwlief het reeds op haar heupen kreeg.
Instellen vraagt wel enige inspanning voor een leek.
Werkt voortreffelijk en eveneens met gsm.
Bedankt dat ik kon leunen op jullie advies.

is een top apparaat he :) althans ben er zelf zeer tevreden over. Instellen vergt inderdaad even wat zoekwerk, bij mij zelf ook omdat ik verschillende apparatuur heb - volgorde uitzoeken, vertraging etc. Maar met de schema's is het wel gemakkelijk alle apparatuur aan/uit te zetten en met Philips Hue lichten erbij (heb ik zelf in hele huis) kan je zo een schema film kijken maken, welke alles aanzet - lichten dimt, en kodi opstart..

• Like
Reacties: Plenkske
Ik ben in het bezit van de ultimate zou echt niet meer zonder kunnen in combinatie met de hub echt top heb er nu een amazon echo bij kan ik het hele systeem met mijn stem bedienen

• Like
Reacties: Reidinga
Heb zelf de elite icm de hub. T kost wat maar t betaald terug in gemak. Zou m niet meer willen ruilen :)

Toch maar weer voor een harmony gekozen, nu wel met een hub, maar kom weer het probleem tegen onder welke naam deze remote moet worden aangemeld in de Nvidia Shield

Mmmm niemand?

Had ook verwacht mijn shield 2017 model nu met de hub, zonder cec ingesteld op tv, zou werken maar dat valt tegen, totaal niet dus!
Mogelijk v.w de RF signaal van dit model?

Wie weet mag het zeggen!

Met cec werkt het wel, behalve op sommige momenten, dan kan ook met deze instellingen mijn shield niet worden gevonden met verschillende Harmony remotes dan zit er niks anders op dan alles uit te schakelen en dan opnieuw de shield op te starten

Tja...

Laatste weken valt mijn Harmony hub plots uit waardoor er geen verbinding kan worden gemaakt op dat moment, meer meer mensen met deze ervaring?

Ik heb de mijne nu bovenop de kast staan in plaats van erin vanwege warmte ontwikkeling. Als hij warm wordt wilt hij nog eens crashen heb ik gemerkt. Een keer open schroeven en afblazen wilt ook helpen.