Add-on Nieuwe subtitles addon: Subterra, nooit meer ellende met syncen

Status
Niet open voor verdere reacties.

xbenderx

Actief
23 jun 2026
35
25
6
46
Graag promoot ik hier (eenmalig, ik zal niet spammen) nieuwe subtitle addon: Subterra.

Subterra heb ik ontwikkeld uit pure frustratie over de subs tegenwoordig en lost de doffe ellende op met syncen. Met Subterra heb je altijd subs in sync. Momenteel 48 talen beschikbaar en meer volgen.

Let op: momenteel zijn ter support van de community englse subs gratis. Andere talen vraag ik een kleine fee voor (E 1,99 p/m). Dit is helaas noodzakelijk omdat een deel van de subs via AI loopt en daar momenteel nog flinke kosten aan verbonden zitten.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Mocht je tegen issues aanlopen of verzoeken hebben, let me know!

Set up in Kodi
1
Add the repository source
In Kodi go to Settings → File manager → Add source.
Enter URL https://getsubterra.tv/r/ and name it Subterra.
2
Install the repository
Go to Addons → Install from zip file → Subterra and select the repository.subterra-x.x.x.zip file.
This enables automatic updates for all future Subterra versions.
3
Install the addon
Go to Addons → Install from repository → Subterra Repository → Services → Subterra and press Install.
4
Link this device
Open the Subterra addon settings, pick your subtitle language, then press Link this device. A short activation code appears on your TV.
On your phone or computer, go to getsubterra.tv/activate, sign in, and enter that code. No password typing on your remote.
5
You're done
Play any video. Subterra detects subtitles automatically and translates them as you watch.
Subterra always needs a couple of seconds to load when you start a video.
The video must contain at least one subtitle track (embedded in the file).
Subterra uses a small amount of extra bandwidth to extract and translate subtitles

Laatst bewerkt door een moderator:
Graag promoot ik hier (eenmalig, ik zal niet spammen) nieuwe subtitle addon: Subterra.

Subterra heb ik ontwikkeld uit pure frustratie over de subs tegenwoordig en lost de doffe ellende op met syncen. Met Subterra heb je altijd subs in sync. Momenteel 48 talen beschikbaar en meer volgen.

Let op: momenteel zijn ter support van de community englse subs gratis. Andere talen vraag ik een kleine fee voor (E 1,99 p/m). Dit is helaas noodzakelijk omdat een deel van de subs via AI loopt en daar momenteel nog flinke kosten aan verbonden zitten.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Mocht je tegen issues aanlopen of verzoeken hebben, let me know!
Voor de liefhebber de how to install. En een kleine preview van de kwaliteit, voor de critici onder ons :-)

Mooie man, geweldig dat er meer mensen hiermee bezig zijn maar AI vertaling is ook niet alles , spreek uit ervaring, lijkt soms nergens op en 1,99 per maand vindt ik persoonlijk wel iets teveel van het goede...

Mooie man, geweldig dat er meer mensen hiermee bezig zijn maar AI vertaling is ook niet alles , spreek uit ervaring, lijkt soms nergens op en 1,99 per maand vindt ik persoonlijk wel iets teveel van het goede...
Thanks! Check het filmpje maar eens. Ik joud ook niet van die halfbakken vertalingen, maar ik stuur wat meer context mee waardoor het echt wel goed is (ben natuurlijk niet objectief). Als je wilt kun je free trial aanvragen en geef ik je half jaar gratis om het eens wat te ervaren. Dan kun je daarna bekijken of het je het geld waard is. Geef me in dat geval even paar karakters van je mailadres zodat ik je account kan herkennen.

Voor de liefhebber hierbij een promo code voor 3 maanden gratis premium om eens te proberen: SUMMER3FREE

Vraag een free trial aan -> In checkout vul promocode in

Hallo xbenderx ,

het is mij gelukt om subterra te installeren en heb een account aangemaakt met een "basic free abonnement."
ik heb de addon ook gelinkt naar mijn apparaat waar ik het wil op afspelen.

Vervolgens wil ik een film afspelen en wordt er geen ondertiteling automatisch toegevoegd van subterra.
Ook niet als ik even wacht, komt er geen ondertiteling.

Wat doe ik verkeerd?
Als target language heb ik engels staan.

bij voorbaat dank,
Miguel

Laatst bewerkt:
Hallo xbenderx ,

het is mij gelukt om subterra te installeren en heb een account aangemaakt met een "basic free abonnement."
ik heb de addon ook gelinkt naar mijn apparaat waar ik het wil op afspelen.

Vervolgens wil ik een film afspelen en wordt er geen ondertiteling automatisch toegevoegd van subterra.
Ook niet als ik even wacht, komt er geen ondertiteling.

Wat doe ik verkeerd?
Als target language heb ik engels staan.

bij voorbaat dank,
Miguel
Hi Miguel,

Leuk dat je de addon probeert. Het is belangrijk om te weten dat er minimaal 1 subtitle track al.beschikbaar moet zijn. Maakt niet uit of die Russisch, Chinees of Engels is. De subs worden dan vertaald naar de taal van keuze.

Ik geef je even een aantal maanden gratis premium zodat je qat kunt experimenteren.

Succes!

• Like
Reacties: webber
ik zie nog geen ondertiteling. Ik heb de target language gezet naar Dutch (Premium) en het apparaat opnieuw gelinkt

ik zie nog geen ondertiteling. Ik heb de target language gezet naar Dutch (Premium) en het apparaat opnieuw gelinkt
Ik heb de promocode ingevoerd voor een 3 maanden gratis proefabonnement en zie nog steeds geen ondertiteling.
De gratis proefperiode loopt tot 5 augustus 2026

Als je kijkt bij de subtitles tijdens afspelen, welke subs zijn er dan beschikbaar? Zoals gezegd moet er minimaal 1 subtitle track aanwezig zijn.

Waar moet ik dat vinden?

als ik de film afspeel staat bij ondertitelinstellingen - subtitle "geen" wat ik niet kan wijzigen.
bij de instellingen van de subterra addon staan bij "target language" verschillende talen genoemd . English zonder premium en heel veel andere talen met premium.
Bij bestandsbeheer - speler - ondertiteling - talen van de te downloaden ondertiteling staan Dutch en English ingesteld.

Groetjes,
Miguel

Waar moet ik dat vinden?

als ik de film afspeel staat bij ondertitelinstellingen - subtitle "geen" wat ik niet kan wijzigen.
bij de instellingen van de subterra addon staan bij "target language" verschillende talen genoemd . English zonder premium en heel veel andere talen met premium.
Bij bestandsbeheer - speler - ondertiteling - talen van de te downloaden ondertiteling staan Dutch en English ingesteld.

Groetjes,
Miguel
Als ik kijk bij instellingen - speler - taal zie ik bij audiototaalvoorkeur en voorkeur ondertitelingstaal beide Dutch ingesteld staan.

Waar moet ik dat vinden?

Groetjes,
Miguel
Ha Miguel, bij de meeste streams of losse mp4/mkv files zitten standaard engelse subs. Of Russisch, italiaans, etc. Subterra maakt gebruik van de standaard subs die bij een video zitten. Daarmee lopen ze altijd in sync.

Maar als er geen enkele subtitle bij zit, dan kan Subterra die ook niet aanmaken.

Dus zorg dat je altijd een bestand hebt die minimaal 1 subtitle heeft.

Ha Miguel, bij de meeste streams of losse mp4/mkv files zitten standaard engelse subs. Of Russisch, italiaans, etc. Subterra maakt gebruik van de standaard subs die bij een video zitten. Daarmee lopen ze altijd in sync.

Maar als er geen enkele subtitle bij zit, dan kan Subterra die ook niet aanmaken.

Dus zorg dat je altijd een bestand hebt die minimaal 1 subtitle heeft.
Ik geloof dat het gelukt is. Ik heb verschillende films geprobeerd en de ondertitels gedownload zoals ik dat altijd doe met "download ondertiteling" in ondertitelinstellingen tijdens het afspelen van de film. Ik had de engelse en nederlandse ondertitels gedownload als ze beschikbaar waren.
Ze liepen allemaal direct synchroon.
Bedankt voor je hulp "xbenderx" en succes met het verder ontwikkelen van de addon.

Als ik het gratis proefabonnement wil beeindigen na de gratis proefperiode moet ik dan wachten tot de proefperiode bijna is afgelopen of kan ik dat nu ook al doen?

Laatst bewerkt:
Ik geloof dat het gelukt is. Ik heb verschillende films geprobeerd en de ondertitels gedownload zoals ik dat altijd doe met "download ondertiteling" in ondertitelinstellingen tijdens het afspelen van de film. Ik had de engelse en nederlandse ondertitels gedownload als ze beschikbaar waren.
Ze liepen allemaal direct synchroon.
Bedankt voor je hulp "xbenderx" en succes met het verder ontwikkelen van de addon.

Als ik het gratis proefabonnement wil beeindigen na de gratis proefperiode moet ik dan wachten tot de proefperiode bijna is afgelopen of kan ik dat nu ook al doen?
Top! Ik heb 3 maanden gratis premium toegevoegd (tot 5/10). Kun je wat testen.

Je kunt het beste vanaf 6 september opzeggen, omdat het per maand loopt. Als je nu al cancelt dan mis je de 3 maanden.

• Like
Reacties: webber
Hallo en dank voor deze nieuwe addon! Ik ben hem aan het uitproberen en heb de 3 maanden proef periode toegepast. Dank daarvoor.

Ik krijg het helaas nog niet aan de praat.

Ik heb de addon op Nederlands gezet en deze gelinkt aan mn account. Om de addon goed te testen heb ik de standaard subtitle addons uitgeschakeld.

Ik probeer een film of serie te starten via de umbrella addon. Bij deze videos zit een Engelse ondertiteling. Standaard wordt deze echter niet geladen omdat ik in kodi ondertitel voorkeur op Nederlands heb staan.

Subterra laat geen ondertiteling zien. Ook wanneer ik de Engelse inbegrepen ondertitel activeer en even wacht gebeurt er niks en blijft de ondertiteling Engels.

Enig idee wat hier verkeerd gaat? Ik heb kodi al een aantal keren opnieuw opgestart maar er verandert niks. Ik gebruik kodi 22 op een Nvidia Shield.

Hallo en dank voor deze nieuwe addon! Ik ben hem aan het uitproberen en heb de 3 maanden proef periode toegepast. Dank daarvoor.

Ik krijg het helaas nog niet aan de praat.

Ik heb de addon op Nederlands gezet en deze gelinkt aan mn account. Om de addon goed te testen heb ik de standaard subtitle addons uitgeschakeld.

Ik probeer een film of serie te starten via de umbrella addon. Bij deze videos zit een Engelse ondertiteling. Standaard wordt deze echter niet geladen omdat ik in kodi ondertitel voorkeur op Nederlands heb staan.

Subterra laat geen ondertiteling zien. Ook wanneer ik de Engelse inbegrepen ondertitel activeer en even wacht gebeurt er niks en blijft de ondertiteling Engels.

Enig idee wat hier verkeerd gaat? Ik heb kodi al een aantal keren opnieuw opgestart maar er verandert niks. Ik gebruik kodi 22 op een Nvidia Shield.
Leuk dat je de addon wilt testen. Helaas kan ik Umbrella op Shield momenteel niet testen. Het lijkt alsof er een bug zit in combi met debrid,.dus kan niets starten.

Settings qua subs maken niet zoveel uit, Umbrella takes over 😉 Zodra Umbrella weer werkt zal ik even meetesten.

Status
Niet open voor verdere reacties.