Nvidia Shield reinigen

Espero

Expert
12 aug 2017
1.144
190
216
Ooit iemand hier die zijn shield heeft opengeschoefd?

Zat er aan te denken om de apparaat eens een keer open te halen om te kijken of er nog veel stof en ander rommel te verwijderen is en de ventilator te controleren, maar zit te twijfelen of dit nog noodzakelijk is na diverse jaren gebruik..

Zelf niet gedaan, maar wel dit gevonden...

Ja goed filmpje maar ik was gewoon benieuwd of er veel stof in de fan zou zitten zoals na enkele jaren een desktop, maar ik denk dat niemand hier hetzelfde gedachte heeft/ had als ik.

Dus moet ik hem maar eens zelf openhalen en een kijkje nemen 😁

Je weet nu in ieder geval hoe het moet. Filmpje was wat dat betreft duidelijk genoeg.

Ja goed filmpje maar ik was gewoon benieuwd of er veel stof in de fan zou zitten zoals na enkele jaren een desktop, maar ik denk dat niemand hier hetzelfde gedachte heeft/ had als ik.

Dus moet ik hem maar eens zelf openhalen en een kijkje nemen 😁
Ik zou er wel rekening mee houden dat dit filmpje gaat over een Shield uit 2019 . De Shield van 2017 is iets anders van binnen . Let hier wèl op !! . En kijk anders nog eens op youtube filmpjes 🤷 . Maar succes ermee. En laat het ons weten als het gelukt is 👍 .

Inmiddels even de 2017 shield los gehaald

Redelijk wat stof bij de ventilator weggehaald en omdat het er verder goed uitzag niet verder losgehaald ook ivm ontbreken van koelpasta

Bijlagen

• 20250611_122348.jpg
    20250611_122348.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 19
  • 20250611_122338.jpg
    20250611_122338.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 19
@Espero , na het reinigen van de Shield merk je ook enigszins verschil ? Nu het stof er uit is.
Nee niks, maar moet binnenkort bij ontvangen koelpasta alles maar eens loshalen en wat intensievere schoonmaak houden, maar verwacht niet veel verbetering

Ah , oke . Goed om te weten. Wil binnenkort eens gaan informeren bij een laptop service om te kijken als zij in staat zijn om de Shield te laten reinigen. Dit soort zaken hebben meestal wel de nodige apparatuur in huis om het te reinigen.

• Like
Reacties: Espero
Vraag me eigenlijk af hoe hoog de temperatuur mag oplopen om problemen te ondervinden met de Shield , want dit heb ik nog nooit ergens zien staan

Ik heb mijn Shield verticaal staan, ik heb bij 2017 versie toendertijd gelijk een Shield tv stand gekocht. En die past dus ook op de 2019 versie. Misschien dat die daar door minder warm wordt dan die horizontaal ligt.

Inmiddels even de 2017 shield los gehaald

Redelijk wat stof bij de ventilator weggehaald en omdat het er verder goed uitzag niet verder losgehaald ook ivm ontbreken van koelpasta

Om tot een final touch te komen de Shield nogmaals opengehaald om toch nog te controleren of er verder nog rommel onder/in de ventilator zat, maar HELEMAAL niks, dus de shield volledig demonteren voor een grondige reiniging heeft in mijn geval geen zin gehad, enige is dat ik nieuwe koelpasta heb geplaatst maar dit was ook niet nodig geweeest want het zag er verder goed uit!!!

Bijlagen

• 20250827_131540.jpg
    20250827_131540.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 9
  • 20250827_132457.jpg
    20250827_132457.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 9
Chips, montage ging niet helemaal zoals gewenst, na verwijderen is de verbinding van de zwarte draad los komen te zitten en kan niet meer worden aangesloten, dit was de wifi aansluiting zover ik kan nagaan, dan maar zonder, maar ik zou deze stekker dus NOOIT loshalen, verder loopt de Shield 2017 weer als voorheen.

Conclusie: alles loshalen en schoonmaken had in mijn geval geen voordeel...

Huh, op 1 of ander manier is de foto niet goed bijgeplaatst, nou bij deze met bovenstaande

Bijlagen

• 20250827_135005.jpg
    20250827_135005.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 10
  • 20250827_135024.jpg
    20250827_135024.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 10
Huh, op 1 of ander manier is de foto niet goed bijgeplaatst, nou bij deze met bovenstaande
ter aanvulling mogelijk zijn er verschillende types van de 2017 Shield, maar mijn advies is om,

NOOIT de zwarte kabel los te peuteren, zie eerder geplaatste foto's hierboven in deze topic

nu achteraf vind ik meer reacties met deze "FOUT" , waarschijnlijk zitten bij sommige modellen deze verbinding op de printplaat met een stekker vast, maar zoals bij meerdere zoals ik is deze verbinding gesoldeerd!!! En dit is imo niet zelf te doen om terug te solderen

Niet alleen heb ik nu geen wifi maar ook een beperkt bereik aangaande Bluetooth.

Gelukkig heb ik de Logitech Harmony remote nog dus de Shield is tot nu toe nog gewoon te gebruiken, zou mooi zijn dat het blijft werken want volgens geruchten krijgen we achterin het jaar weer updates en een uitbreiding van accesoires, wat dit zal zijn is niet duidelijk...

Hopelijk heb ik hiermee sommige gebruikers getipt om goed uit kijken met een schoonmaak beurt...