Nvidia Shield tv

mike.r

Expert
19 jan 2017
1.123
289
216
42
Morgen krijg ik normaal mijn shield tv .
Ik ben wat opzoekwerk aan het doen zodat ik dan niet alles moet zoeken als ik eraan begin .
Ik heb een full hd tv en 5.1 homecinema , wat zijn de beste settings hiervoor .
Spmc of kodi .
Makkelijkste manier om apps te installeren die niet in de play store staan van Android tv ( apkpure) heb ik gezien . Hoe kan ik deze apps op mijn home screen krijgen ( tv app repo ) .
Misschien nog iemand tips ?

Ben benieuwd naar je bevindingen en hoop dat het geluid issue verholpen is met de shield. Ik kan je helaas hierin niet helpen. Draai zelf kodi 17.4 en droid 7 welke ik verbonden heb met HDMI naar de tv. Vervolgens gaat uit de tv een optische kabel naar mijn soundbar welke alles afspeeld. Achteraf werkt dit gelukkig allemaal maar als de shield ook een optische uitgang had was het plaatje compleet.

Ben benieuwd naar je bevindingen en hoop dat het geluid issue verholpen is met de shield. Ik kan je helaas hierin niet helpen. Draai zelf kodi 17.4 en droid 7 welke ik verbonden heb met HDMI naar de tv. Vervolgens gaat uit de tv een optische kabel naar mijn soundbar welke alles afspeeld. Achteraf werkt dit gelukkig allemaal maar als de shield ook een optische uitgang had was het plaatje compleet.
Ik hoop het ook ,
Deze zag ik bij een review bij coolblue van shield tv
http://m.ebay.com/itm/Fosmon-4K-HDM...tereo-Audio-Extractor-Converter-/311857235859
Misschien iets voor u

Tis dat het werkt hierzo anders was het artikel zeker het proberen waard. Evengoed bedankt voor je info:leuk:
Und?
Hij is binnen maar ligt nog op de kast :boe: zoveel werk nog , ik hoop morgen mijn eerste test te doen als alles werkt wat ik wil . En hopen dat ik de tv voor mij heb

Shield tv aangesloten hij is snel .
Maar problemen geluid blijven , ik moet nu zelfs alles uit trekken voor ik mijn tv box kan aanzetten.
Er is een setting mis maar ik niet wat zodra ik bij dr stream in bennu 2017 sectie de eerste film aanduid werkt het geluid totaal niet meer .
Kan iemand zo vrij zijn om de juiste settings van shield tv instellingen en de kodi settings .
Ik zie op verschillende forums 5.1 problemen bij sommige en bij sommige niet .
Het moet dus werken maar ik zie nergens de oplossing.
Ik probeer nog een paar dagen en anders retour ( ik word er een beetje gek van )

@mike.r , ik wil hier best wat screenshots plaatsen hoe ik het een en ander heb staan. Maar omdat ik met een soundbar werk zal het niet relevant zijn vermoed ik. Ik heb wel bij diverse audio streams 2.0/5.1/dts gewoon geluid uit de bar. En zover ik me kan herinneren heb ik geen een setting veranderd zowel als in kodi als in de shield. Je zegt het maar, kleine moeite om wat screenshots te plaatsen;)

@mike.r , ik wil hier best wat screenshots plaatsen hoe ik het een en ander heb staan. Maar omdat ik met een soundbar werk zal het niet relevant zijn vermoed ik. Ik heb wel bij diverse audio streams 2.0/5.1/dts gewoon geluid uit de bar. En zover ik me kan herinneren heb ik geen een setting veranderd zowel als in kodi als in de shield. Je zegt het maar, kleine moeite om wat screenshots te plaatsen;)
Als je wilt . Ik ga hem eens aan de tv hangen

Dat is de standaard zo heb ik hem nu ook staan en rechtstreeks op de tv en alles werkt hoe dat het hoort .
Hier zit ik dan met 2 boxen van 200 euro :boe::kopstoot:En het gekke is een box van 50 euro werkt wel via homecinema maar die is zo traag als iets en werkt niet zo stabiel als deze .
Morgen eens spmc proberen

Slikt,heb jou settings overgenomen in de hoop eindelijk sound uit mijn play1 te krijgen(Sonos)
Krijg alleen geluid door via mijn playbar en mijn 2 Play1 speakers staan er voor Jan L bij nu,echt balen
Komt denk ik mede doordat mijn playbar geen hdmi heeft maar alleen een optische kabel die rechtstreeks naar mijn tv gaat,mijn shield gaar met hdmi naar de tv
Voorheen met een dreambox(sateliet)geen probleem maar nu met de shield dus wel

Wellicht dat jullie Google al geraadpleegd hebben, maar deze gast veranderd wat in de videoinstellingen:
Zou het anders ook niet zo 123 weten.

Ja ben al een tijdje op zoek naar een oplossing maar tot nu toe zonder resultaat
Zal op mijn genak even naar die gast kijken wat hij allemaal uitvogelt

Bedankt!