OpenVPN Server en Kodi

Superdude

Forumlid
29 okt 2020
12
0
1
56
Beste forumleden,

Ik gebruik sinds kort Kodi 18.8 (Leia) op een Raspberry Pi 4. Nu wil ik die Raspberry Pi natuurlijk beveiligen met een VPN-verbinding. Ik weet dat het mogelijk is om met een Raspberry Pi een VPN server te maken (met OpenVPN).

Nu is mijn vraag: kan ik tegelijkertijd OpenVPN en Kodi draaien op mijn Raspberry en zo ja, hoe moet ik dit doen? Ik heb al veel gezocht op internet maar daar kom ik volgens mij niets over tegen.

Hulp is welkom!
Bij voorbaat dank,

Superdude
 
Op het rpi forum worden soortgelijke vragen gesteld
Als je op dat forum "vpn kodi" als zoektermen gebruikt vind je een hoop topics die je kunnen verder helpen
Post automatically merged:

Ook ons forum kan je hier info over vinden

Maar dan kan je misschien beter via google dit forum doorzoeken, vpn is namelijk een te korte zoekterm hier. Dus gewoon "kodi-forum.nl vpn" als zoektermen in google ingeven
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Maar volgens mij is dat niet helemaal wat ik bedoel. Ik wil namelijk OpenVPN draaien op mijn Raspberry, zodat mijn Raspberry via OpenVPN het internet op gaat en tegelijkertijd op dezelfde Raspberry Kodi draaien. Ik weet niet of dat wel kan, maar als het kan hoe moet ik dit dan doen?

Bedankt voor de antwoorden
 
Bedankt voor je reactie. Maar volgens mij is dat niet helemaal wat ik bedoel. Ik wil namelijk OpenVPN draaien op mijn Raspberry, zodat mijn Raspberry via OpenVPN het internet op gaat en tegelijkertijd op dezelfde Raspberry Kodi draaien. Ik weet niet of dat wel kan, maar als het kan hoe moet ik dit dan doen?

Bedankt voor de antwoorden
Dus je wil geen betaalde vpn service gebruiken om je eigen ip adres te verbergen tewijl je met kodi op je rpi online gaat?
 
Bedankt voor je reactie. Maar volgens mij is dat niet helemaal wat ik bedoel. Ik wil namelijk OpenVPN draaien op mijn Raspberry, zodat mijn Raspberry via OpenVPN het internet op gaat en tegelijkertijd op dezelfde Raspberry Kodi draaien. Ik weet niet of dat wel kan, maar als het kan hoe moet ik dit dan doen?

Bedankt voor de antwoorden
Kodi staat al op mijn Raspberry, dat wil ik liever niet opnieuw installeren!
Post automatically merged:

Kodi staat al op mijn Raspberry, dat wil ik liever niet opnieuw inst

Dus je wil geen betaalde vpn service gebruiken om je eigen ip adres te verbergen tewijl je met kodi op je rpi online gaat?
Ik weet dat je met een rpi een eigen vpn service m.b.v. OpenVPN kunt opzetten. Nu is mijn bedoeling om via mijn rpi een vpn-service te draaien tegelijk met Kodi, als dit kan natuurlijk!
 
Laatst bewerkt:
Kodi staat al op mijn Raspberry, dat wil ik liever niet opnieuw installeren!
Post automatically merged:




Ik weet dat je met een rpi een eigen vpn service m.b.v. OpenVPN kunt opzetten. Nu is mijn bedoeling om via mijn rpi een vpn-service te draaien tegelijk met Kodi, als dit kan natuurlijk!
Dus niet om je ip adres te verbergen, maar net ook je eigen ip adres te gebruiken als je niet thuis bent?
 
Waarom VPN met Kodi? Als je RealDebrid en/of Premiumize gebruikt met addons heb je helemaal geen VPN nodig.
Kun je dit eens uitleggen? Ik ben een beginner wat betreft Kodi
Post automatically merged:

Dus niet om je ip adres te verbergen, maar net ook je eigen ip adres te gebruiken als je niet thuis bent?
Wat bedoel je hiermee? VPN gebruik je toch om anoniem op het internet te gaan?
 
Een vpn gebruik je om een ander ip adres te tonen. Een betaalde vpn toont dus een ip adres dat niet de jouwe is.
Dat bedoel ik, en nou heb ik gelezen dat je dat ook met een rpi kunt doen, maar dan gratis. Dus de vraag is: kan dit tegelijk op dezelfde rpi draaien als Kodi/LibreElec?
 
Dat bedoel ik, en nou heb ik gelezen dat je dat ook met een rpi kunt doen, maar dan gratis.
Nee, gratis kan je dus zelf een vpn server opzetten om je eigen ip adres elders te gebruiken.

Dit is handig om bv op vakantie in het buitenland wel gewoon gratis Nederlandse streaming diensten te gebruiken die geolocked zijn





Het is eigenlijk heel simpel:

Met een betaalde iptv service koop je de mogelijkheid om een ip adres te gebruiken dat niet de jouwe is zonder dat je online activiteiten gelogd worden (er zijn ook gratis VPN's maar die zijn niet aan te raden, als jij niet de klant niet bent ben je het product).

Als jij zelf gratis een vpn server opzet op je rpi met open vpn kan jij je eigen thuis ip adres elders gebruiken


Het klopt trouwens ook wat @funnyguy zegt, als je een debrid service neemt heb je geen vpn nodig, en ga je veel meer links in gekoppelde Kodi add-ons krijgen. Maar ook dit is niet gratis
 
Laatst bewerkt:
Je kan de rpi dus inzetten als een vpn server, maar dan kan je die toch ook gebruiken om je rpi met Kodi te gebruiken?
 
Ja dat kan, maar gratis heb je dus enkel je eigen ip adres, dus geen bescherming bij piraterij
Dat wil ik dus, dan bescherm ik mijn Kodi (mijn ip-adres) tegen 'pottekijkers', maar ik kan nergens vinden hoe ik dat doe....! In ieder geval bedankt voor je meedenken.