Problemen met installeren accounts in Kodi

Mij1982

Expert
14 okt 2017
187
59
16
43
Hallo Allemaal,

Ik gebruik Kodi inmiddels al een aantal jaar en heb mij er altijd aardig mee weten te redden. Echter loop ik nu tegen wat problemen aan waar ik niet uitkom. Hulp zou heel fijn zijn!

Enkele dagen geleden begon Kodi plots fout meldingen te geven bij verschillende add ons. Na van alles geprobeerd te hebben, heb ik besloten kodi eraf te gooien en schoon erop te zetten. Na jaren gebruik werd dat toch wel eens tijd.

Dus Kodi opnieuw erop gezet en enkele add ons geïnstalleerd. Tot zover gaat het goed. Ik heb Fen Light en Seren geïnstalleerd omdat ik die het meest gebruikt. Ik gebruik ze in combinatie met real debrid en premiumize. Bij het autoriseren van beide krijg ik een foutmelding. Bij Seren lukt het ook niet om de extra installatie pakketten toe te voegen. Hierdoor kan ik beide niet gebruiken.

Ik heb the crew geïnstalleerd en kan hier wel RD en pm installeren. Toch krijg ik gebeurt er niets als ik naar een film wil gaan. Ik heb overigens ook Coco scrapers geïnstalleerd en ingesteld.

Alleen de add on Shadow geeft, ondanks een error, wel resultaten die ik ook kan gebruiken. Dus dat is in ieder geval iets.

Ik gebruik Kodi op de laptop. Heb het daarnaast ook op een chromecast staan. Bij die laatste werkt het nog prima.

Ik heb een tijd gedacht dat het aan de firewall oid lag, gezien die er voor de problemen begonnen even uit lag. Ik heb gecheckt of kodi daar geblokt wordt oid, maar dat is niet het geval.

Vragen:
- Hoe kan het dat ik bij Fen Light en Seren pm en RD niet kan installeren en zijn er nog dingen die ik uit kan proberen?

Hoop dat iemand mij hier wat verder kan helpen! Dank alvast voor het meedenken!

Bijlagen

• 20250807_213132.jpg
    20250807_213132.jpg
    2,4 MB · Weergaven: 5
Voor wat betreft Seren, daar begint me iets te dagen, volgens mij zat er tussen alle opties die de addon heeft een apart kopje met authorize accounts, maar dezelfde optie zit ook in het instellingen menu. Ik meende dat ik het vroeger in het instellingen menu deed, en dat het dan wel werkte. Maar soms moest ik het ook een paar keer achter elkaar doen🙈

Waarom ie het bij Fen light niet doet is voor mij een raadsel.

De link van de extra pakketten staat volgens mij hier op het forum in het grote Seren topic. Het begint met bit.ly.

Deze kun je dan als weblink invoeren.

Let wel op het gebruik van de hoofd en kleine letters bij het invoeren, dat is essentieel.

Het Seren topic kan je vinden door rechts bovenin even bij zoeken Seren in te vullen, dan komt er vast een resultaat van dat topic naar boven.

Succes, en laat maar horen of het gelukt is.

Voor wat betreft Seren, daar begint me iets te dagen, volgens mij zat er tussen alle opties die de addon heeft een apart kopje met authorize accounts, maar dezelfde optie zit ook in het instellingen menu. Ik meende dat ik het vroeger in het instellingen menu deed, en dat het dan wel werkte. Maar soms moest ik het ook een paar keer achter elkaar doen🙈

Waarom ie het bij Fen light niet doet is voor mij een raadsel.

De link van de extra pakketten staat volgens mij hier op het forum in het grote Seren topic. Het begint met bit.ly.

Deze kun je dan als weblink invoeren.

Let wel op het gebruik van de hoofd en kleine letters bij het invoeren, dat is essentieel.

Het Seren topic kan je vinden door rechts bovenin even bij zoeken Seren in te vullen, dan komt er vast een resultaat van dat topic naar boven.

Succes, en laat maar horen of het gelukt is.
Dank voor je reactie. De link voor de extra pakketten heb ik meerdere malen geprobeerd. Maar na invoer gaat die direct weer terug naar het vorige scherm. Hij installeert dus niets.

Bij Shadow geeft die overigens ook een error als ik zoek naar een film. De ene keer laat hij dan toch de bronnen zien en kan ik wat aanklikken en bij de volgende gaat die na de error weer terug naar het vorige scherm.

Er zijn meldingen dat er soms een probleem is met debrid en ipv6. Dat kan je uitschakelen in je modem of in Windows instellingen.
"Try to turn off ipv6/http2 at router/ device/ Kodi level."
"I had the same issue, turning of ipv6 solved the problem."

Seren word al een tijd niet meer bijgehouden. Er is een debrid fix gemaakt: "FIX ADDED FOR NO SOURCES WITH REAL DEBRID"
Seren werkt overigens prima met RD als je de fix installeert zoals beschreven staat bij seo-michael 💡

Toch lijkt het er op dat het mis gaat bij de scrapers, aangezien de twee die het bij jou niet doen allebei geen scrapers aan boord hebben.

Voor Seren heb je a4kScrapers nodig, welke je in de instellingen als weblink in kan voeren, in deze post legt @mrmiyagi exact uit hoe dat te doen:

Voor Fen light heb je COCO scrapers nodig, deze zal je zelf even op moeten zoeken via Google.

Ik denk dat je daarna pas je real debrid en premiumize me er aan kan koppelen, aangezien ie zonder scrapers geen resultaten vind.

Dank voor de snelle reacties, top!

Je hebt gelijk dat het mis gaat bij de scrapers connectie. En daarnaast ook de verbinding met RD en pm. Ik heb Coco scrapers geïnstalleerd en geselecteerd in fen Light. Heb uiteraard gelet op hoofdletter gevoeligheid bij installatie pakket van Seren.

Heb wel eens gehad dat een add on moeilijk deed, maar dan schakel je over na een ander. Echter nu geven ze allemaal problemen. Of ik kan het niet eens installeren of na installeren werkt het alsnog niet. Alleen Shadow dus enigszins nog.

De ipv6 tip ga ik even uitproberen. Wie weet zit het daarin. Kom ik op terug nog!

• Like
Reacties: B. web
Wat mij zo te binnen schiet als ik dit zo lees.
Heb je de goede fen lite? De nieuwe werkende versie heet fen lite AM en heeft een andere bron, die van Peter werkt volgens mij niet meer...

De Addon POV heeft ook zelf scrapers aan boord, die kun je ook nog proberen, deze gebruik zelf al sinds een lange tijd.

Net de tips even geprobeerd. Ik ben op een vakantie adres, had gehoopt dat het verschil van netwerk misschien nog wat deed.

Heb ipv6 uitgezet, maar maakt helaas geen verschil.
Kreeg vandaag wel voor het eerst een qr code om pm of RD te autoriseren. Maar zodra ik de code in tik, blijft het scherm in Kodi hangen. Alsof het niet doorkomt dat die geautoriseerd is.

Ik heb een fork van fen Light geprobeerd, pov, maar hierbij dezelfde issues. Ook geprobeerd om de virusscanner even uit te schakelen, maar mocht ook niet baten.

Filmpje toegevoegd van het installatie pakket van Seren.

Ben echt radeloos, dus als iemand nog ideeen heeft hoor ik het graag!

Heb fen Light vanuit umbrella repository trouwens. Ik vermoed niet dat het aan specifiek fen ligt, omdat vrijwel alle add ons problemen geven.
The crew bijv ook geprobeerd, hier krijg ik geen enkele bron, ik kom niet eens bij lijsten met films.

Als ik het goed begrijp lukte het op je thuis adres niet Real Debrid te authoriseren. En nu op je vakantie adres lukt het ook niet. Je kan niet op twee adresssen tegelijk debrid gebruiken. En je hebt nu ook een ander netwerk en ip adres. En zit je met je mobiele telefoon op het zelfde wifi netwerk?
Op Windows gebruik ik zelf een tool DNSchanger en zet daarmee de DNS op 8.8.8.8 dat zou je ook eens kunnen proberen. En met de backslash toets \ kan je het Kodi scherm even kleiner maken. Dan kan je op dezelfde laptop in een browser even inloggen op debrid …/device en de code invoeren op hetzelfde apparaat.
Als je even zoekt op "Best Kodi add ons" dan staat er een handleiding "How To Setup Real-Debrid with Fen" daar staat beeld voor beeld welke stappen je moet volgen.
Overigens werkt Fen light ook nog goed. Je kan altijd later nog overstappen op Fen light AM.

Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Mij1982
Probeer met het autoriseren van RD eens via je telefoon bijvoorbeeld.

Dus met je telefoon inloggen bij RD dan op je telefoon autorisatie goedkeuren ipv van op je laptop.

Of je werkt al op deze manier dan heb ik niks gezegd natuurlijk....😆

• Like
Als ik het goed begrijp lukte het op je thuis adres niet Real Debrid te authoriseren. En nu op je vakantie adres lukt het ook niet. Je kan niet op twee adresssen tegelijk debrid gebruiken. En je hebt nu ook een ander netwerk en ip adres. En zit je met je mobiele telefoon op het zelfde wifi netwerk?
Op Windows gebruik ik zelf een tool DNSchanger en zet daarmee de DNS op 8.8.8.8 dat zou je ook eens kunnen proberen. En met de backslash toets \ kan je het Kodi scherm even kleiner maken. Dan kan je op dezelfde laptop in een browser even inloggen op debrid …/device en de code invoeren op hetzelfde apparaat.
Als je even zoekt op "Best Kodi add ons" dan staat er een handleiding "How To Setup Real-Debrid with Fen" daar staat beeld voor beeld welke stappen je moet volgen.
Overigens werkt Fen light ook nog goed. Je kan altijd later nog overstappen op Fen light AM.
Ik meende dat het niet zoveel uitmaakte vanaf welke locatie je RD autoriseert? Als ik het echt thuis zou moeten doen, moet ik het even laten rusten ben ik bang. Ik zal de dns tool uitproberen, koppel ik nog terug.
Ik heb overigens geprobeerd om Windows defender uit te zetten, maar zodra ik daar naar de virusscanner ga, linkt die door naar avast. Dus heb niet helder hoe ik t precies stop kan zetten.

Voor de helderheid nog. Ik heb op de laptop ook Stremio staan met real debrid, dat werkt zonder problemen. Daarmee lijkt het mij dat er iets mis gaat of in Kodi of tussen Windows en Kodi.

Een laatste optie zou misschien iets van fabrieksinstellingen kunnen zijn, maar volgens mij is dan werkelijk alles eraf.

Ik denk dat je echt even alles uit moet zetten. Virusscanner...firewall de hele rataplan. Want daar gaat het mis.

Dan 1 voor 1 weer inschakelen kijken welke de boosdoener is.

En vanaf waar je autoriseert maakt overigens niks uit. Als je maar geen gebruik maakt van rd op verschillende ip adressen.

• Like
Reacties: Mij1982 en B. web
Nee, moet ook mogelijk zijn op vakantie adres te activeren. Als je een andere virusscanner, zoals Avast uitzet gaat de windows virusscanner automatisch aan. Dan heb je nog windows defender en windows smartscreen. En meestal krijg je ook een scherm dat je Kodi wil toestaan. Die toestaan, zie afbeelding. Dus probeer virusscanner defender en windows smartscreen tijdelijk uit te zetten. Zie hier voor info:

1754739437350.png

Laatst bewerkt:
  • Like
Het probleem met Kodi is dat is dat het zich niet makkelijk laat verwijderen van Windows, omdat er bestanden zijn die diep in de pc verstoppen. Dus wellicht dat deze video je er bij kan helpen om Kodi eerst goed te verwijderen voordat je Kodi herinstallereerd.
.

• Like
Nou weer een paar uur druk mee geweest:
- Ik heb avast en verschillende onderdelen van defender uitgezet (publiek, openbaar en nog eentje). Helaas blijven de problemen gelijk
- Vervolgens Kodi er weer af gegooit en hiervoor het filmpje gebruikt die boven was gepost om ook de verborgen bestanden te verwijderen
- Weer opnieuw erop gezet en fen Light Am erop gezet. Echter zodra ik RD of pm wil installeren zegt die dat dat niet kan

Omdat die iedere keer verwijst naar het log heb ik log viewer geïnstalleerd. Wie weet geeft dat wat info. Ik zie hierin dat die verwijst naar een proxi die https moet zijn ipv http. Kan ik dat zo ergens veranderen? Misschien vallen jullie nog andere dingen op. Ik voeg wat foto's toe!

Bijlagen

• 20250810_204254.jpg
    20250810_204254.jpg
    2,8 MB · Weergaven: 12
  • 20250810_204132.jpg
    20250810_204132.jpg
    2,6 MB · Weergaven: 12
  • 20250810_200240.jpg
    20250810_200240.jpg
    2,8 MB · Weergaven: 12