Problemen met installeren accounts in Kodi

Mij1982

Expert
14 okt 2017
187
59
16
43
Hallo Allemaal,

Ik gebruik Kodi inmiddels al een aantal jaar en heb mij er altijd aardig mee weten te redden. Echter loop ik nu tegen wat problemen aan waar ik niet uitkom. Hulp zou heel fijn zijn!

Enkele dagen geleden begon Kodi plots fout meldingen te geven bij verschillende add ons. Na van alles geprobeerd te hebben, heb ik besloten kodi eraf te gooien en schoon erop te zetten. Na jaren gebruik werd dat toch wel eens tijd.

Dus Kodi opnieuw erop gezet en enkele add ons geïnstalleerd. Tot zover gaat het goed. Ik heb Fen Light en Seren geïnstalleerd omdat ik die het meest gebruikt. Ik gebruik ze in combinatie met real debrid en premiumize. Bij het autoriseren van beide krijg ik een foutmelding. Bij Seren lukt het ook niet om de extra installatie pakketten toe te voegen. Hierdoor kan ik beide niet gebruiken.

Ik heb the crew geïnstalleerd en kan hier wel RD en pm installeren. Toch krijg ik gebeurt er niets als ik naar een film wil gaan. Ik heb overigens ook Coco scrapers geïnstalleerd en ingesteld.

Alleen de add on Shadow geeft, ondanks een error, wel resultaten die ik ook kan gebruiken. Dus dat is in ieder geval iets.

Ik gebruik Kodi op de laptop. Heb het daarnaast ook op een chromecast staan. Bij die laatste werkt het nog prima.

Ik heb een tijd gedacht dat het aan de firewall oid lag, gezien die er voor de problemen begonnen even uit lag. Ik heb gecheckt of kodi daar geblokt wordt oid, maar dat is niet het geval.

Vragen:
- Hoe kan het dat ik bij Fen Light en Seren pm en RD niet kan installeren en zijn er nog dingen die ik uit kan proberen?

Hoop dat iemand mij hier wat verder kan helpen! Dank alvast voor het meedenken!

Bijlagen

• 20250807_213132.jpg
    20250807_213132.jpg
    2,4 MB · Weergaven: 5
Nee, moet ook mogelijk zijn op vakantie adres te activeren. Als je een andere virusscanner, zoals Avast uitzet gaat de windows virusscanner automatisch aan. Dan heb je nog windows defender en windows smartscreen. En meestal krijg je ook een scherm dat je Kodi wil toestaan. Die toestaan, zie afbeelding. Dus probeer virusscanner defender en windows smartscreen tijdelijk uit te zetten. Zie hier voor info:

Bekijk bijlage 9655
Bij het opnieuw installeren van Kodi valt mij op dat ik deze melding trouwens niet krijg. Weet niet of het wat kan betekenen, maar ik benoem het maar even 😀

Volgens mij kun je het beste eerst Windoze er af vegen. 😝
Is misschien wat overdreven. Maar een keer met schijfopruiming je Windows opschonen wil ook nog wel eens verbetering geven. En dan ook de Admin opties gebruiken. Ben je van een heleboel ouwe zooi af die mogelijk problemen met Kodi veroorzaken

• Like
Reacties: Mij1982
Je kan ook na installatie alsnog Kodi toestaan in de Firewall:

En in dit scherm klikken op het netwerk voor het tijdelijk uitschakelen van de firewall:
Firewall.png

Eventueel Avast tijdelijk verwijderen dan kan je daarna Windows Defender en de Firewall tijdelijk uitschakelen. Met Revo uninstaller kan je eenvoudig een programma geheel verwijderen en zoeken op restanten en die ook opruimen.

• Like
Ik ga met bovenstaande tips weer aan de slag, maar vroeg mij even af of iemand chocola kan maken van de foto's die ik heb gemaakt van het log. Omdat hier uitgelegd zou moeten staan waarom de autorisatie mislukt.

Ik heb er even naar gekeken. Er staan problemen met Universal scrapers, jenrepo. Ik weet niet wat je allemaal hebt geïnstalleerd wat deze fouten daar veroorzaakt. Of dat dit oude restanten zijn van vorige installaties.
Voor Premiumize staat er zo iets als maximum aantal pogingen overschreden. Ik heb zelf geen Premiumize. Maar je zou daar eens kunnen inloggen met een browser en kijken wat je daar vind voor info. Beter Premiumize even niet proberen, maar alleen Real Debrid.

Begin met een schone lege Kodi. Kodi geheel verwijderen en daarna ook nog de appdata folder controleren en daar de gehele Kodi map verwijderen, mocht die daar nog staan.
Druk op de Windows-toets + R, typ %AppData% en druk op Enter. Hierdoor wordt de Roaming-submap binnen AppData geopend.
Verder met uitgeschakelde virusscanner en Firewall. Probeer in eerste instantie zo weinig mogelijk te installeren. Geen skins, builds of back ups. Alleen Fen Light of Fen Light AM en Coco Scrapers. En in eerste instantie alleen kijken of je Real Debrid kan authoriseren.

• Like
Reacties: Shaman en Mij1982
Ik heb Kodi opnieuw helemaal verwijderd, inclusief de map bij appdata. Avast verwijderd, opnieuw opgestart en vervolgens Windows defender uitgeschakeld.

Kodi opnieuw geïnstalleerd en alleen fen Light erop gezet met Coco scrapers. Vervolgens geprobeerd real debrid te autoriseren, maar net zoals alle eerdere pogingen verwijst fen Light naar het log en krijg ik een error.

Net zoals eerder geeft het log aan 'proxy appears to use http and not https.'

Ik denk dat hier de kern ligt van het probleem, alleen weet ik nog niet hoe ik het op kan lossen. Co pilot verwijst naar instellingen in kodi bij systeem instellingen onder internet toegang. Hier staat de proxy optie uitgeschakeld (wat volgens mij ook de bedoeling is). Ik ga dit nog bij de instellingen van RD checken, maar verwacht niet dat het 'm daar in zit. Co pilot verwijst ook nog naar add ons fusion of open wizard waarmee je catche kan legen en log kan bekijken.

Ik zou zelf denken dat of iets in Kodi of iets op de laptop er voor zorgt dat er verbinding wordt gezocht via http en niet https. Ik vermoed zelf eerder de laptop, omdat een volledig schone installatie van Kodi dezelfde problemen geeft.

Is dit ergens binnen Windows aan te passen? Of zouden de add ons fusion of open wizard hierin nog wat kunnen betekenen?

Ik heb Kodi opnieuw helemaal verwijderd, inclusief de map bij appdata. Avast verwijderd, opnieuw opgestart en vervolgens Windows defender uitgeschakeld.

Kodi opnieuw geïnstalleerd en alleen fen Light erop gezet met Coco scrapers. Vervolgens geprobeerd real debrid te autoriseren, maar net zoals alle eerdere pogingen verwijst fen Light naar het log en krijg ik een error.

Net zoals eerder geeft het log aan 'proxy appears to use http and not https.'

Ik denk dat hier de kern ligt van het probleem, alleen weet ik nog niet hoe ik het op kan lossen. Co pilot verwijst naar instellingen in kodi bij systeem instellingen onder internet toegang. Hier staat de proxy optie uitgeschakeld (wat volgens mij ook de bedoeling is). Ik ga dit nog bij de instellingen van RD checken, maar verwacht niet dat het 'm daar in zit. Co pilot verwijst ook nog naar add ons fusion of open wizard waarmee je catche kan legen en log kan bekijken.

Ik zou zelf denken dat of iets in Kodi of iets op de laptop er voor zorgt dat er verbinding wordt gezocht via http en niet https. Ik vermoed zelf eerder de laptop, omdat een volledig schone installatie van Kodi dezelfde problemen geeft.

Is dit ergens binnen Windows aan te passen? Of zouden de add ons fusion of open wizard hierin nog wat kunnen betekenen?

Bijlagen

• 20250812_190137.jpg
    20250812_190137.jpg
    2,7 MB · Weergaven: 4
Dit is wat AI er over zegt:

Proxy errors in Kodi 21 on Windows 11 can often be resolved by checking Kodi's proxy settings, ensuring your internet connection is stable, and verifying the source URLs for your add-ons. Additionally, updating Kodi and its add-ons, and potentially resetting Kodi to default settings, can be helpful.

Here's a more detailed breakdown of potential solutions:
1. Check Kodi's Proxy Settings:
  • Navigate to Kodi's System settings, then System again, and then Add-ons.
  • Ensure that the proxy settings within Kodi are correctly configured, or that they are not enabled if you don't need them.
  • If you're using a proxy, verify that the settings match your proxy server's requirements.
  • Consider disabling the proxy in Kodi and checking if the issue persists, which can help isolate whether the proxy is the source of the problem, according to Astrill VPN.
2. Verify Internet Connection:
  • A poor or unstable internet connection can cause issues with Kodi's ability to connect to sources.
  • Ensure that your internet connection is working correctly by testing other applications or websites.
  • Try restarting your modem and router to reset the connection.
3. Check Add-on Source URLs:
  • Incorrect or outdated source URLs for add-ons can lead to connection errors.
  • Verify that the URLs you're using to install or update add-ons are correct and up-to-date.

• Consider updating your add-ons to the latest versions, as this can resolve issues caused by outdated add-ons.
4. Update Kodi and Add-ons:
  • Outdated versions of Kodi or its add-ons can be prone to errors.
  • Make sure you are using the latest version of Kodi.
  • Update your add-ons to their latest versions, as this can fix bugs and improve compatibility.
5. Reset Kodi to Default Settings:
  • If the problem persists, you can try resetting Kodi to its default settings.

• This will remove any custom settings or add-ons, so you'll need to reconfigure Kodi and reinstall your add-ons afterward.

• Before resetting, consider backing up your Kodi settings if you want to preserve your configurations, according to a YouTube tutorial.
6. Check for Add-on Dependencies:
  • Kodi add-ons often rely on other add-ons or libraries (dependencies).
  • If a dependency is missing, outdated, or incompatible, it can cause errors when installing or using the main add-on.
  • Ensure that all required dependencies are installed and up-to-date.
En anders is de beste oplossing waarschijnlijk toch zoals je zelf al zei: de laptop het raam uit flikkeren🙈

Ik maak al jaren gebruik van Eén Nvidia shield tv pro, en ben hier nog niet tegenaan gelopen🤷🏼‍♂️

• Like
In Kodi > instellingen > Systeem > Internettoegang staat bij mij "Gebruik Proxyserver" uitgeschakeld. In de toelichting in Kodi staat dat als je internet verbinding een proxyserver gebruikt, je dat hier kan instellen:

Dus blijkbaar is het iets in jouw internetverbinding met je laptop. Gebruik je misschien een VPN of iets dergelijks?

Zie ook:

Kijk ook eens in de instellingen op je laptop, bij mij staat dit verder uit op dit scherm:
Proxy.png

Heb je een vrij nieuwe laptop met Windows 11 met alle recente updates, of is het een oudere Windows versie?
En Fusion en open wizard is oude info. Fusion is later een soort van malware geworden binnen Kodi. Dus is niet een goed co pilot advies.

Laatst bewerkt:
En anders is de beste oplossing waarschijnlijk toch zoals je zelf al zei: de laptop het raam uit flikkere
Het begint bij mij altijd te kriebelen als ik zie hoe mensen door windoze worden belemmerd in hun handelen door zogenaamde 'veilige' maatregelen.

Veeg die schijf schoon, een Linux versie er op en dit soort problemen verdwijnen.

En anders geef mij die klapdoos maar.😄

• Like
Nou ik denk dat ik de boosdoener heb gevonden na het volgen van bovenstaande tips.

Bij het controleren van de proxy instellingen in Windows viel mij op dat die aan stonden, waarbij in het venster van b web alles uit staat. In het configuratie scherm, onder internet opties, verbinding, lan instellingen stond de proxy ook aan. Wanneer ik dit uitzet lukt het FUCKING EINDELIJK om RD en pm te autoriseren.

Als ik de laptop opnieuw opstart staat alles weer vrolijk aan. De connectie bleek naar een Chrome extensie adblock te zijn die ik een tijdje geleden heb geïnstalleerd. In mijn beleving werkte Kodi al niet toen ik dit installeerde, maar alles wijst er toch op dat dit de boosdoener is.

Ik heb de extensie adblock verwijderd en vervolgens bleek de app ook nog geïnstalleerd in Windows zelf. Pas nadat ik die had verwijderd blijven de instellingen goed staan.

Één klein puntje, is dat die nog wel genoemd blijft staan in bij de internet verbindingen (zie foto). Het liefst wil ik 'm nergens meer zien.

Ik ga morgen de rest van Kodi goed instellen, maar verwacht dat het moet gaan lukken nu. Ik laat het nog even weten.

En last but not least, ENORM bedankt voor jullie snelle en adequate hulp. Het was een behoorlijke en frustrerende zoektocht. Maar de snelle reacties en tips gaven iedere keer toch weer een zetje om verder te zoeken. Heel veel dank!!

Bijlagen

• 20250812_204242.jpg
    20250812_204242.jpg
    2,8 MB · Weergaven: 8
  • Like
Reacties: Arjan E. en B. web
@Mij1982 Fijn dat het nu eindelijk is gelukt. Bijlage afbeelding: Kan je misschien oplossen door op dat scherm LAN-instellingen "instellingen automatisch detecteren" aan te vinken.
En voor adblock in een browser zoals Firefox of Google Chrome kan je de extensies uBlock Origin en in Chrome uBlock Origin Lite eens proberen.

• Like
@Mij1982 Fijn dat het nu eindelijk is gelukt. Bijlage afbeelding: Kan je misschien oplossen door op dat scherm LAN-instellingen "instellingen automatisch detecteren" aan te vinken.
En voor adblock in een browser zoals Firefox of Google Chrome kan je de extensies uBlock Origin en in Chrome uBlock Origin Lite eens proberen.
Volgens mij blokt de browser van Brave ook ads van youtube, zal dat eens proberen. Ben wat huiverig voor dit soort extensies nu. Maar jij wel goede ervaringen met ublock?
Op telefoon gebruik ik revanced voor youtube en spotify, maar die werken niet op de laptop.

En wat raad je aan qua virus bescherming. Ik had avast erop staan, en nu alleen Windows defender. Is het goed om avast er weer op te zetten of zijn er betere alternatieven?

Even benieuwd wat je weerstand tegen Windows en Chrome is? Misschien kan ik er nog wat mee.
Chrome heb ik zelf nog nooit gebruikt, maar mijn ervaringen met windhoos is dat zogenaamde “updates” mijn systeem eerder kapot maakten als dat het een verbetering was, dit was heel erg met windhoos Vista (slechtste windhoos ooit).

Ramen 7 ging dan nog enigszins, dat leek redelijk op XP (één van de betere ramen), na de reviews van windhoos 8, deze maar overgeslagen, windhoos 10 werdt op den duur trager en trager en trager, en verplichte je zowat tot een upgrade van je hele systeem.

Heb nu een ramen 11 machine, waar ik alleen functionele applicaties op heb staan, verder niks, zit er niet mee op internet (doe ik op mijn 🥚 pad en 👁️ phone), en die doet het nu redelijk, alleen stoppen ze nu weer dingen in windhoos 11 upgrades waar ik helemaal niet op zit te wachten, maar gewoon door m’n strot gedrukt krijg, zo willen ze actief mee kijken in m’n systeem (gaat ze geen flikker aan) en dat soort ongein.

Ik heb het systeem destijds toch maar weer op ramen gehouden omdat dit voor werk vaak gangbaarder is dan bijvoorbeeld een systeem van 🍏, daar hebben veel bedrijven toch moeite mee.

Ik ga.me toch eens wat verder verdiepen in die 🍎 systemen, en wellicht dat de volgende dan toch een 🍏 wordt.

Alleen zijn die krengen verschrikkelijk duur 🙈

@Mij1982 Ik heb zelf goede ervaringen met uBlock Origin en in Chrome uBlock Origin Lite. Je kan het per website in- of uitschakelen en aanpassen. Het zit alleen als een extensie in je webbrowser. Dus je hoeft geen software op je hele laptop te installeren, zoals jij had gedaan met die adblocker die de proxy aanpaste en problemen veroorzaakte. Dus het geeft niet de problemen die jij nu had.
Voor YouTube in een browser is er niet een eenvoudige oplossing. Dan zou je een alternatieve app, zoals bijvoorbeeld FreeTube oid moeten installeren. Op een Android mediaspeler gebruik ik SmartTube.

Voorheen gebruikte ik ook een andere virusscanner. Maar de laatste jaren is de bescherming van Microsoft Defender steeds beter geworden en nu vergelijkbaar met andere virusscanners: AV Comparatives Dus voor virusscanner zou je tegenwoordig kunnen volstaan met Microsoft Defender.

@Maxpuk Ik zal op een oudere laptop eens dual boot en Linux Mint proberen. Het probleem met Windows is dat je op een oudere laptop of PC geen updates meer krijgt. Je wordt gedwongen een nieuwe Laptop te kopen, omdat Windows steeds meer eisen stelt aan de hardware.

Even benieuwd wat je weerstand tegen Windows en Chrome is? Misschien kan ik er nog wat mee.

Je zou het zelf al moeten hebben gemerkt de afgelopen dagen met het werkend krijgen van kodi...

Ik wil in ieder geval een OS waar ik de baas ben en niet andersom.
MS wil al meteen dat je een account aanmaakt anders heb je al een probleem. Ze vertellen mij wat ik moet doen.
Met Linux bepaal ik wat er gebeurt, geen account.

De verplichte updates die uren duren en je verplichten te herbooten terwijl je bezig bent en dan schijnen de updates ook nog regelmatig voor problemen te zorgen. (..wat ik persoonlijk niet weet want ik gebruik het al heel lang niet meer..)
Ik update als IK er zin in heb, kan iedere dag, kan ook iedere week, geen herstart nodig in de meeste gevallen of anders wanneer jij dat wilt.

Het is geen open-source, net als Apple, dus geen inzicht in de broncode als je dat zou willen.
Open-source zorgt daardoor voor minimale kans op backports.

Vanwege de telemetrie met windows geen privacy, dit is ook niet uit te zetten of je moet de verbinding met het www verbreken.
Veiligheid is minder, maar dat ligt een groot deel ook aan de gebruiker.

Geen virusscanner nodig dus voor Linux, alleen een firewall als je met meerdere personen op 1 netwerk zit, thuis heb ik dit ook uitstaan.

Te veel bloatware op windoos, wat je eerst mag gaan verwijderen, als je het al weg krijgt, na een update of herstart staat het er vaak weer op.
Ik installeer wat ik wil, niets meer en niets minder.

Maar ik snap wel dat mensen windows gebruiken wanneer hun werk van hen vereist bepaalde software te gebruiken.
Hoeft dit niet dan is er voor ieder programma een alternatief.

En wat Google Chrome betreft, nou ja, de naam zegt het al, graag uw gegevens opsturen naar het moederschip.

Ik ben geen goeroe hoor, iedereen moet zelf bepalen wat hij of zij wil, maar dit zijn mijn overwegingen.

• Like