Q5 Pro traag met browsen

Machariel

Forumlid
29 aug 2024
7
1
6
58
Even snel een vraagje, maar is de Himedia Q5 Pro nu eenmaal traag met browsen? Of het nou met Firefox is, of Chrome, het is takke traag. De internetsnelheid is goed. Op ookla geeft het gewoon 100 MB aan, dus dat is het em niet.

Je zou kunnen proberen Instellingen > Apps > Browser: Chrome / Firefox > Cachegeheugen wissen. Overbodige apps verwijderen of uitschakelen. De mediaspeler eens opnieuw opstarten. Je kan ook eens kijken welke Android versie 5 of 7 ? en of je de laatste firmware updates hebt.

Je zou kunnen proberen Instellingen > Apps > Browser: Chrome / Firefox > Cachegeheugen wissen. Overbodige apps verwijderen of uitschakelen. De mediaspeler eens opnieuw opstarten. Je kan ook eens kijken welke Android versie 5 of 7 ? en of je de laatste firmware updates hebt.
Nou, 👆🏼 dat dus inderdaad 👍🏼😁 @B. web geeft hier serieus goede adviezen👍🏼

• Like
Reacties: B. web
Ik heb gisteren nog een factory reset gedaan. Firmware versie is 2.1.4 (de laatste). Android is 7. Er is maar een app geïnstalleerd en dat is Firefox zodat ik ook Ublock voor Android kan gebruiken. En dat was het. Mediaspeler doe ik om de haverklap uit, dus dat kan het em ook niet zijn.

Hoe is de browse ervaring van andere Q5 Pro gebruikers?

Daar kan ik je dan niet mee helpen, ben zelf een Nvidia Shield gebruiker, maar als je al een factory reset hebt gedaan, en geen verbetering ziet, ben ik bang dat je tegen de limieten van je device aan het lopen bent🙈

De mediapeler is van 2016 (release datum),en je geeft zelf netjes aan dat je laatste Android versie 7 is, terwijl Android inmiddels al op versie 14 zit.

Begrijp me goed, ik vind het absoluut niet leuk om je vervelend nieuws te brengen, maar een mediaspeler heeft nou eenmaal niet het eeuwige leven.

Programma’s en apps worden aangepast naar de laatste Android versies, en hoewel het nog wel werkt bij je, zij het supertraag, is naar alle waarschijnlijkheid je device niet krachtig genoeg meer qua besturing om goed om te kunnen blijven gaan met de programma’s.

Wellicht dat er nog andere gebruikers hier actief zijn die je eventueel hiermee verder kunnen helpen, en mocht het zo zijn, dan is dat erg fijn natuurlijk, maar als er niemand reageert dan kan het maar zo dat ze hun device hebben ingeruild voor een iets recentere box.

Nogmaals, het is absoluut niet om lullig te doen, en ik hoop dat je iemand vind die je verder kan helpen.👍🏼

• Like
Reacties: B. web
Nogmaals, het is absoluut niet om lullig te doen, en ik hoop dat je iemand vind die je verder kan helpen.👍🏼
No biggie. Het grappige is dat ik eerder had geschreven dat ik op een mini pc aas. Ik wil allerlei privé/kleine dingetjes doen naast muziek/films streamen, zonder dat ik mijn stroomslurpende PC moet aanhouden voor dit. Ik hoopte dat mijn 10 Watt mediaspeler dit kon doen, maar 60 watt is ook niet slecht.

Bedankt voor je hulp man!☺️

• Like
Reacties: Arjan E.
Ik weet niet als het helpt maar je kunt eens de webbrowser : JioSphere 5.7.4. proberen .

Ik weet niet als het helpt maar je kunt eens de webbrowser : JioSphere 5.7.4. proberen .
Is niet beschikbaar in Nederland. Je kunt het in google play app niet eens vinden. Dus heb ik het via de web geprobeerd en daar stond het.