Rapid IPTV en EPG

De paar missende probeer ik nog aan te passen dat we ze allemaal hebben, maar denk dat al een verbetering is. Als rapid nu de id's nog aanpast.. / goed zet, wil ik bij helpen door standaard id's aan te leveren, dan kan ik voor alle kanalen epg bieden die direct "out of the box" werkt. NL en BE zijn ook 8-14 dagen vooruit..
 
Klopt deze test zal dit weekend online staan. Als er een aantal meer mensen willen testen wil ik deze eventueel verlengen tot een week :)

[Edit]: Vanacht nog even bezig met UK scraper, werkt al goed.. Kan epg ophalen voor zo goed als alle UK kanalen, voor 5 dagen.. Probeer om morgen nieuwe testversie online te plaatsen met UK kanalen er ook in. Meer nieuws komt snel..
Graag hoor ik van gebruikers waar voorkeur daarna naartoe gaat, voor welk land epg data - of adult :p
Ook ben ik bezig met imdb scraper om VOD film/serie info in de epg te plaatsen.. Zodat je in de EPG ook de VOD "kanalen", film en serie omschrijving, titel etc kan zien..
 
Laatst bewerkt:
Klopt deze test zal dit weekend online staan. Als er een aantal meer mensen willen testen wil ik deze eventueel verlengen tot een week :)

[Edit]: Vanacht nog even bezig met UK scraper, werkt al goed.. Kan epg ophalen voor zo goed als alle UK kanalen, voor 5 dagen.. Probeer om morgen nieuwe testversie online te plaatsen met UK kanalen er ook in. Meer nieuws komt snel..
Graag hoor ik van gebruikers waar voorkeur daarna naartoe gaat, voor welk land epg data - of adult :p
Ook ben ik bezig met imdb scraper om VOD film/serie info in de epg te plaatsen.. Zodat je in de EPG ook de VOD "kanalen", film en serie omschrijving, titel etc kan zien..
man man als we die @Reidinga toch niet hadden. top bezig kerel. keep the train running:banaan::hyves::android:
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Er is al een test online, zie voorgaande posts.. die epg werkt met nl/be.. Ben nu nog bezig met de scraper voor uk kanalen, heb een snellere gevonden, dus nog even wat werk aan. Maar voor nl/be kan je inderdaad al testen
 
  • Like
Reacties: SenRav
Ik zie 1 uur tijdverschil (bijv dwdd om 1800) , waarschijnlijk ivm wintertijd. Hoe / waar aan te passen in mijn geval in gse ip tv iOS app?
 
Kan kloppen, moet nog nieuwe epg updaten. Was ook maar bedoeld als test voor t weekend. Deze gaat vanavond er weer uit. En komt vanavond nieuwe test, waar ook uk kanalen in zullen zitten. En de epg is op utc tijd gemaakt, dus tijdsprong voor juiste land moet je zelf instellen..
Na heel wat werk .. nieuwe test guide online:
NL/BE/UK - 7 dagen EPG.

Schiet me niet neer als niet alle kanalen er in staan, of zichtbaar zijn.. Rapid's id's en kanaal namen zijn een rommel, en is heel moeilijk om alles goed te krijgen.. Veel kanalen staan wel in de epg maar door rommel willen deze niet zichtbaar zijn. Staan zoveel mogelijk kanalen in, @Montoya - Spike NL toegevoegd aan EPG.
Dit is versie 1.0 van de guide, vanaf hier ga ik elke aanpassing met 0.1 omhoog gooien ;) en nieuwe landen worden een 1.0 extra. Voor UK is nog basis informatie, komt nog aflevering / seizoen / rating / country / credits gegevens in, dat is de volgende stap ;)

Beperkingen van de test guides zullen zijn:
- 3-7 dagen epg i.p.v. 14 dagen, nu nog 7 dagen maar zal minderen naarmate meer programma informatie wordt toegevoegd.
- Testguide's worden enkel geupdate als er nieuwe informatie is toegevoegd aan een scraper / nieuwe scraper is ingebouwd. Deze is dus (nog) niet betrouwbaar als vaste epg bron en is zo ook niet bedoeld.

Link naar epg:

Voor gebruikers van rapid, die graag een epg willen voor NL/BE - en paar Adult kanalen.., zie topic:
https://kodi-forum.nl/threads/iptv-epg.5103/
 
Sorry voor het ophalen van een oude topic.

Maar ik heb via IPTV stack dus zelf een test aangemaakt voor 24 uur van Rapid. Tevreden over beeld en geluid.

Alleen EPG blijft dus een pain in the ass. Zij bieden zelf wat links aan per land. Maar als je dus kanalen uit meerdere landen kijkt mis je dus altijd EPG data (mijn app op de AppleTV kan slechts 1 EPG links tegelijkertijd weergeven). Daarnaast is de EPG verre van compleet.

Is er al een definitievere oplossing voor de EPG zodat ik in ieder geval voor NL/BE/UK (evt US en Hindoestaanse kanalen) goede EPG heb?
 
Ik weet het niet, heb niet de allerbeste ervaringen met RapidIPTV en EPG. Ik ben om die reden overgestapt naar HIPTV. Deze biedt EPG aan voor NL/BE/UK/US die zeer goed werkt.
 
De EGP lag er rond afgelopen weekend uit. Sinds 6 weken hebben ze een grote update aan de EPG gedaan en vrijwel alle NLD zenders hebben een werkende EPG.
Kwaliteit is prima hier bij mij, ook tijdens top events. Maar ik was ook altijd tevreden met HIP
 
  • Like
Reacties: Reidinga
je zou de epg's kunnen samenvoegen.. Dan moet je ze wel handmatig downloaden, en handmatig samenvoegen..
 
Heeft er niemand moeite mee dat je voor de meeste apps zoals extreme toegang moet geven aan zowat alles zoals foto's en video's en netwerk en dergelijke.?
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Heeft er niemand moeite mee dat je voor de meeste apps zoals extreme toegang moet geven aan zowat alles zoals foto's en video's en netwerk en dergelijke.?
Foto's en video's = opslag toegang , om dus een m3u bestand in te kunnen laden
Netwerk = internet toegang, spreekt voor zich

Zaken als toegang tot telefoon, contacten, meldingen zijn vaak niet nodig en kan je daarom wel uit zetten.

In mijn OnePlus toestel kan ik bij instellingen - apps - (kies de app) - machtigingen en dan via een menutje rechtsboven op 'alle rechten' drukken.
Ik zie dan nog meer details, wat de app bijvoorbeeld doet met een machtiging als 'opslagruimte' , en wat de app kan naast de machtigingen (bij mij staat daar bv netwerktoegang, wifi verbinding maken etc.)
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Vraagje is deze EPG ook te gebruiken bij de Enigma 2 satelliet ontvanger , zo ja dan graag een uitleg , is voormij helemaal nieuw , en ik wil er weer geen kastje bij eigenlijk, kijk ook satelliet tv , vandaar.

Groetjes dre50