Reclamebeelden op mediabox Android tv en Google tv verwijderen

T-Bob

Expert
12 jan 2017
566
130
216
68
Ik heb 2 mediaboxen met Android tv en Google tv,
Maar het beginscherm zit vol met blokken van allerlei reclame van diverse aanbieders prime tv, Disney en dergelijke.
Zoek me gek hoe ik die allemaal weg krijg, wil alleen maar de balk van mijn apps en niet die beelden/foto’s wat de diverse aanbieders laten zien.
Wie weet waar of hoe je dat ergens kan instellen, ik denk als al die onzin eraf is de box ook soepeler loopt in iedergeval een rustiger beginscherm.

Dat heb ik gedaan nu alleen nog die beelden van Amazon prime en Disney.

Dat was bij google tv en bij Android tv zie ik nergens de modus alleen apps.

Welk merk type mediaspeler heb je met "Android TV". Misschien bedoel je de Formuler?, dat is geen officiële android tv versie.
Ja, er blijft dan nog wat over van Amazon prime en Disney. Dat is niet te verwijderen.
Je kan wel een Launcher gebruiken in combinatie met button mapper. Ik gebruik zelf Flauncher in combinatie met Button Mapper: Home knop - 1 klik is Flauncher - 2 klikken is standaard Android TV launcher.

Xiaomi mi-Android tv en Xiaomi-Google tv op de formuler z11 pro Max heb ik geen last van reclames.
Flaucher heb ik nu op de Xiaomi mi Android tv gezet moet nog uitzoeken hoe dat werk met de button mapper,
Die heb ik nog niet geïnstalleerd.

• Like
Reacties: B. web
Ok, voor de xiaomi mi box ligt het misschien aan een oudere android versie dat daar de only apps optie niet aanwezig is.
Button mapper klik je op Voeg knoppen toe. En klik je op de home toets en kan je voor Enkel Tap de app Flauncher kiezen. Dubbel tap blijft dan default.

• Like
Reacties: T-Bob
Xiaomi heeft volgens mij hetzelfde startscherm als de nvidia shield.

Instellingen
Apps
Alle apps bekijken
Systeem weergeven

Zoek hier naar
Android tv startscherm
Updates verwijderen

Dan in de Google playstore automatische updates uitschakelen.
Laat je dit aan staan dan blijft hij elke keer je start scherm updaten.

Heb dit al jaren op deze manier. En geen door je strot geduwde reclames meer 😉

• Like
Reacties: Shaman en Arjan E.
Xiaomi heeft volgens mij hetzelfde startscherm als de nvidia shield.

Instellingen
Apps
Alle apps bekijken
Systeem weergeven

Zoek hier naar
Android tv startscherm
Updates verwijderen

Dan in de Google playstore automatische updates uitschakelen.
Laat je dit aan staan dan blijft hij elke keer je start scherm updaten.

Heb dit al jaren op deze manier. En geen door je strot geduwde reclames meer 😉
Weet nog dat je destijds ook bezig was met de WOLF launcher, gebruik je die ook nog steeds? Was geloof ik ook destijds vanwege de vele reclame op het beginscherm.

Nee die gebruik ik niet meer.

Weet eigenlijk helemaal niet waarom niet meer 🤔

Volgens mij shield keertje terug gezet naar fabrieks instellingen en het weer op de boven beschreven manier gedaan. 🤔🤷

Nee die gebruik ik niet meer.

Weet eigenlijk helemaal niet waarom niet meer 🤔

Volgens mij shield keertje terug gezet naar fabrieks instellingen en het weer op de boven beschreven manier gedaan. 🤔🤷
Nu je het benoemd zou dat maar zo eens kunnen, want die tip van het verwijderen van de updates kreeg ik toen ook van jou.

Sindsdien geen geëtter meer👍🏼

Zo heb ik de Projectivy Launcher nog steeds op de Shield. Ook zo'n tip van @ateam278 . Werkt ook nog steeds uitstekend.

Zo heb ik de Projectivy Launcher nog steeds op de Shield. Ook zo'n tip van @ateam278 . Werkt ook nog steeds uitstekend.
Klopt daar ben ik ook nog mee aan het "klooien" geweest.

Maar ik weet het alweer ik was behoorlijk aan het rommelen geweest met m'n shield.

Zat uiteindelijk zoveel troep op dat ik hem terug gezet heb naar fabrieks instellingen.

En dan was de update van start scherm verwijderen de kortste klap ipv een Launcher weer in gaan delen..

Dus wil de TS zijn vertrouwde startscherm houden zou die dit ook gewoon moeten doen.

Er van uit gaande dat het startscherm hetzelfde is als van de Shield natuurlijk 😉🤔

Anders de andere launcher tips proberen.

• Like
Reacties: Arjan E.
Ok, voor de xiaomi mi box ligt het misschien aan een oudere android versie dat daar de only apps optie niet aanwezig is.
Button mapper klik je op Voeg knoppen toe. En klik je op de home toets en kan je voor Enkel Tap de app Flauncher kiezen. Dubbel tap blijft dan default.
Ik heb de projectivty Launchpad erop gezet die werkt goed maar als ik op de home knop druk is de standaard Launchpad er weer.
De button mapper er ook op gezet maar als ik die open dan vraagt hij “start toegankelijks service” en dan druk ik op oké kom ik in instellingen ga naar apps zoek de button app maar kan dat nergens instellen. Hoe kan ik de button mapper laten werken?

Projectivy launcher instellingen.
Algemeen
Huidige launcher vervangen. Aanvinken

Button mapper in het verleden wel eens gebruikt dus weet het niet meer zeker.

Apparaat voorkeuren
Toegankelijkheid
Projectivy launcher aan zetten en volgens mij moet je hier button mapper ook aan zetten maar weet dit niet meer 100% zeker.

Je gaat naar de instellingen van je Mi Box > voorkeuren > Toegankelijkheid > naar beneden scrollen en Button Mapper op Aan zetten.

Om voorgeïnstalleerde apps van de fabrikant of systeem-apps te verwijderen, kan gebruik worden gemaakt van de ADB TV:App Manager.
Bij twijfel is het raadzaam om te kiezen voor ‘Disable’ in plaats van ‘Uninstall’, zodat de app later eventueel weer kan worden ingeschakeld, tenzij je zeker weet welke onderdelen je permanent wilt verwijderen.

Niet alle tv’s en Android-boxen behouden, afhankelijk van het merk een nieuwe launcher na een herstart. Bij sommige apparaten wordt de standaardlauncher automatisch opnieuw geactiveerd tijdens het opstarten. Om dit te voorkomen, kan de standaard Android-launcher via ADB worden uitgeschakeld. Dit is eveneens mogelijk met behulp van de ADB TV:App Manager.
Installeer altijd eerst een alternatieve launcher voordat de originele launcher wordt uitgeschakeld, om te voorkomen dat het systeem opstart met een zwart scherm.

Instellingen die via ADB worden aangepast, blijven over het algemeen behouden na een herstart, tenzij de fabrikant specifieke mechanismen heeft ingebouwd die deze wijzigingen ongedaan maken.
Voor meer geavanceerde aanpassingen van het Android/Google TV-startscherm is een pc met een ADB-tool vereist.