Screensaver start niet op, Nvidia Shield Pro

FOX123

Gevorderd
6 jun 2021
63
13
6
67
Hallo, ik heb een probleem met mijn Nvidia Shield Pro. Mijn screensaver met Google Photos start niet op. Het e-mailadres waarmee ik inlog en het wachtwoord zijn in orde, maar als ik inlog, krijg ik de melding "Sync status, the service returned an invalid response". Als ik naar de mappen kijk, staat er 0, terwijl er veel mappen met foto's zouden moeten zijn. Ik heb van alles geprobeerd, maar de screensaver start niet. Ik heb de Shield ook teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar dat heeft niet geholpen. Waar mis ik nog iets om aan of uit te zetten?
Alvast bedankt voor het meedenken

Hier staan wat tips:

"Zorg ervoor dat uw Google Foto's-album is ingesteld op "Gedeeld" of "Zichtbaar" en synchroniseer uw Google-account handmatig op de tv door naar Instellingen > Accounts en aanmelden > Uw Google-account > Nu synchroniseren te gaan. Controleer de instellingen van de schermbeveiliging onder Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Schermbeveiliging > Google Foto's om te controleren of het juiste album is geselecteerd.

Als het probleem zich blijft voordoen, probeer dan een nieuw album te maken, de cache van Google Foto's te wissen of je Google TV-software bij te werken."

Verder noemen sommigen dat er minimaal 45 foto's in het album moeten staan.

Bedankt voor je antwoord. Ik heb er ruim 7000 foto's in staan, ik heb denk ik alles gedaan wat je hierboven schrijft, zelfs me samsung tv account op Gmail gezet, maar wat ik ook doe, de mappen blijven binnen Nvidia bij Google Fotos op 0 staan, voor een week of 2 geleden starte die nog netjjes op, ik heb niks veranderd aan instellingen, heb zelfs een reset gedaan naar fabrieksinstellingen, zodat alles was toen ik hem kocht, maar helaas. Misschien nog een ideetje???

Een map met 7000 foto's is wel erg veel. Al eens een kleinere nieuwe map aangemaakt met 45 foto's?

Als je terug bent gegaan naar fabrieksinstellingen moet je eerst weer alle apps laten updaten en bijwerken naar de nieuwe versies.

In de link staat ook nog deze tip:
"Ik heb alle 45 foto's in de map Favorieten gezet en in plaats daarvan dat album gekozen."

Bedankt dat je meedenkt. Maar deel 1 heb ik gedaan, maar nu in de Home app krijg ik als ik tap on Ambient Mode to choose your Google Photos albums, krijg ik daar geen fotoalbums te zien, mijn God, wat is er met die Nvidia gebeurd???

Als je Nvidia Shield de update kort geleden heeft gehad. Vanaf dat moment werkt het niet meer. Hieronder een vertaling:

9.2-update vereist dat u de Google Home-integratie opnieuw instelt voor uw foto's in de ambientmodus (stapsgewijze handleiding)

De 9.2-update werkt prima voor mij, het enige punt van zorg dat ik had was de vermelding in de release-opmerkingen over het verbreken van de Google Home-integratie. En inderdaad, mijn Google-fotoalbums die ik in de ambientmodus gebruik, waren verdwenen toen ik het opstartte.

Ik heb dit ondersteuningsartikel als handleiding gebruikt, maar hieronder staan enkele stapsgewijze instructies.

In principe moet je de Google-app op de Shield TV resetten en vervolgens de vorige verbinding in Google Home verwijderen en een nieuwe instellen. Het is alsof 9.2 de Shield tot een gloednieuw apparaat in je huis maakt.

Op de Shield TV:

Ga naar het tandwielpictogram voor Instellingen rechtsboven.

Ga naar 'Apps'.

Klik op 'Systeemapps weergeven'.

Zoek de app 'Google'. Bij mij nam deze 82,82 MB in beslag.

Klik op de optie 'Gegevens wissen' om je opgeslagen inloggegevens te verwijderen.

Start de Shield opnieuw op.

Zodra je weer bent ingelogd, druk je op de microfoonknop op de afstandsbediening om Google Assistant in te stellen.

Klik een paar keer op 'Doorgaan' en bekijk een YouTube-video.

Nu ben je terug op het startscherm van de Shield. Ik heb gewacht om te zien of dat voldoende was om mijn foto's terug te krijgen, maar het scrolde gewoon weer door de standaard-/uitgelichte foto's.

Nu, in de Google Home-app:

Ga naar het tabblad Apparaten.

Verwijder het oude Shield TV-apparaat (wordt weergegeven als offline).

onderaan het tabblad Apparaten zou je nieuw bijgewerkte Shield TV onder 'Lokale apparaten' moeten staan, tik erop om het te openen

tik op het tandwielpictogram rechtsboven om het te configureren

tik op Omgevingsmodus om je Google Foto's-albums te kiezen

je wilt ook op 'Apparaatinformatie' tikken en het apparaat toewijzen aan een huis en een kamer

ga terug uit de instellingen van de omgevingsmodus, terug naar de algemene instellingen van het apparaat

Tik op 'Apparaatinformatie' in het gedeelte 'Algemeen'.

Tik op 'Thuis - Toevoegen aan een thuis'.

Kies het huis.

Verplaats het apparaat vervolgens naar een kamer.

Na dit alles werden mijn persoonlijke fotoalbums nog steeds niet weergegeven, dus heb ik de Shield opnieuw opgestart. Toen ik weer inlogde en de Ambient Mode startte, werd eerst de afbeelding van het noorderlicht weergegeven, maar de volgende afbeelding was afkomstig uit mijn Google Foto's.

Oke ik heb alles gedaan, maar in de Home app zie ik onder Shield alleen Sfeermodus staan met als je er op tikt 2 mogelijkheden, Kunstgalerie en Experimenteel, geen fotogalerie, ik zie dus geen omgevingmodus, of dat moet Sfeermodus vrij vertaald zijn? Nogmaals bedankt, en als er verder niets aan te doen is, dan morgen de USB schijven afkoppelen en weer een reset doen naar fabrieksinstellingen helaas.

Reset zal het niet oplossen. De handleiding goed volgen.

Heb je in de Google home app op je smartphone de "oude" shield eerst verwijderd?

En ja soms klopt een vertaling niet helemaal. De originele tekst en handleiding staat op Reddit.

Waarschijnlijk heb je kort geleden een update gehad. En Nvidia heeft geschreven dat dit een bekend probleem is na de update :

Known Issues
SHIELD TV will be removed from Google Home integration after SHIELD Experience 9.2 installation. Visit NVIDIA support to reconfigure.

Handleiding heb ik goed gevolgd, en ja de oude eerst verwijderd, daarna alle stappen 1 voor 1 gedaan, maar zal Nvidia wel ff bezoekje brengen, heb je toevallig een link waar ik de boel kan reconfigure, tot dusver nogmaals mijn dank, morgenochtend verder stoeien en lezen.

Die link was de basis voor de handleiding op Reddit. Maar zoals je kan lezen werkte het daarna nog niet en staan er op Reddit extra toevoegingen.

En in de reacties op Reddit staan ook nog tips, zoals deze :

"Als ze niet verschijnen, open dan de Google Foto's-app op je mobiele telefoon. Profielpictogram linksboven -> Foto-instellingen -> Apps en apparaten -> Fotolijsten -> Tik op het SHIELD-pictogram en selecteer de albums die je in de screensaver wilt weergeven."

Wel, ties gelukt, maar op andere manier, ik had die Home app op mijn mobiel verwijderd, mobiel opnieuw opgestart en die Home app weer geïnstalleerd, daarna op die sfeermodus geklikt, en toen zag ik wel die Google fotos staan met plusjes ervoor, die kan je als je er op klikt veranderen in vinkjes en worden ze toegevoegd. In de Shield heb ik toen als screensaver Backdrop gekozen, en onder photos en screensaver alles ingesteld zoals je dat bij Google fotos zou doen, toen weer terug naar beginscherm waar je op nu beginnen kan klikken, en dan begint die met een soort van plattelandsfoto, en daarna komen mijn foto's aan de beurt, dus weer helemaal tevree. B.web, ik wil je wel hartelijk danken voor je meedenken en plaatsen van links, want daar staan tussen de regels de oplossing.
Nogmaals bedankt, Gr FOX123

• Like
Reacties: B. web