Sony android tv

vanders

Forumlid
16 apr 2023
17
0
1
124
Goedemorgen..

Probeer weer wat werkend te krijgen, verschillende testlijnen aangevraagd.. sommige werken, (meeste niet)..krijg dan connection failed, of webpagina niet beschikbaar.
En als de M3U wel werkt is het na of 10 minuten, of na een uur weer connection failed.

Als app zit er mysiptv op.. als ik de streamtester van die site uitprobeer krijg ik wel een soort van testbeeld, en piepgeluiden.. ook een een of ander tekenfilm video loopt ook.

Volgens de verschillende aanbieders zou het aan sony android tv liggen, volgens hun zeggen issues..

Iemand meer info hier over?

Hopelijk wel bedraad dus niet over Wifi?, ik weet natuurlijk niet precies de situatie, soms wil het wel eens helpen om de modem/router of allebij even spanningsloos te maken. Af en toe met het warme weer kan apparatuur ook wel eens vervelend doen.

Wij hebben een Sony kd-55ag9 met Android tv.
Aan de hand van jou probleem heb ik even eerst NordVPN geïnstalleerd.
Toen heb ik m3u players en iptv player geïnstalleerd.
De door jou genoemde mysiptv kon ik via google play niet vinden.
Het installeren van m3u player is geen probleem maar hij vind het m3u bestand niet.
Heb 3 iptv players geïnstalleerd en die doen het perfect.
De tv draait gewoon op wifi en zonder problemen.
Ik weet niet of je iets aan mijn bevindingen heb.
Zal nog wel even kijken voor een andere m3u player die mijn m3u bestand wel kan vinden.

Goedemorgen.. deze app: 1 van de meest gebruikte had ik gelezen..https://siptv.app/mylist/
Kan uiteraard 1 van de apps uitproberen, die jij er op hebt zitten.. zeg maar even welke..
En uiteraard bedankt voor de info, ik kan er wat mee.

De app die jij omschreef kan ik helemaal niets mee op de sony.
Verder gebruik ik op mijn nvidia shield en nokia 8010 en op nog een ouder model de IPTV Smarters Pro.
Maar de sony wil deze niet installeren,wel vaker meegemaakt met sony.
Heb tenslotte er 4 voor jou uitgeprobeerd en wat mij het beste beviel op de sony is PlayMyIPTV , hier kun je ook op verschillenden manieren mee installeren bv Xtream Codes Api , M3U bestand maar ook M3U link.
Maar ik gebruik gewoon de nvidia shield , lekker snel met alles en zo hou ik mijn sony vrij van vreemde dingen.
Maar nogmaals de PlayMyIPTV beviel mij goed , maar jij moet zelf maar eens kijken en gewoon proberen wat jou bevalt want het lukt wel op een sony .

Ok bedankt.. die ga ik dan even proberen.. ik heb die app met een apk ( en app installer ) er op gezet.. kwam er ook achter dat sony niet alles wil installeren, of bestand kan vinden.. in die zogenaamde play store is er via de sony al helemaal niets te vinden..
Apart boxje is natuurlijk het beste.. en zo,n nvidia shield is een van de toppers had ik gelezen.. of die chinese boxen wat is geen idee. als je zoekt op iptv komt er ook een hele rits met die dingen in de zoekopdracht mee.

Ok bedankt.. die ga ik dan even proberen.. ik heb die app met een apk ( en app installer ) er op gezet.. kwam er ook achter dat sony niet alles wil installeren, of bestand kan vinden.. in die zogenaamde play store is er via de sony al helemaal niets te vinden..
Apart boxje is natuurlijk het beste.. en zo,n nvidia shield is een van de toppers had ik gelezen.. of die chinese boxen wat is geen idee. als je zoekt op iptv komt er ook een hele rits met die dingen in de zoekopdracht mee.
Als je het alleen voor IPTV wilt gebruiken kan je ook een google crhome TV ( HD of 4K) gebruiken, is nooit weg om te vergelijken.

Ik zit beetje rond te kijken.. en kom die shield boxen plus afstandsbediening tweedehands tegen voor rond de 100 euro hier in Spanje.. hebben die boxen vanaf 2015 tot nu , nog steeds dezelfde specs? nieuw mediamarkt online 200..

Zal vermoedelijk het oudere type zijn,ik denk dat je eerst maat eens moet vragen wat het intern geheugen is en wat de opslagruimte is.
En met welke processor hij is uitgevoerd.
De prijs is beslist niet duur , weet bij wie of wat het te koop is maar een flinke test en even kijken onder de motorkap is nooit weg.
Ik heb zelf een tweede mediaplayer in mijn hobby ruimte en dat is een Nokia 8010 en die bevalt mij heel goed,lekker snel en veel geheugen en opslag.
Die koop je Bol.com voor € 139,00

Verschillende gevonden.. kennelijk zit er vanaf 2015 alleen verschil in de behuizing.. die ik gevonden heb zijn de zelfde specs.. zie bijlage.Nvidia Shield.jpg

Verschillende gevonden.. kennelijk zit er vanaf 2015 alleen verschil in de behuizing.. die ik gevonden heb zijn de zelfde specs.. zie bijlage.Bekijk bijlage 8946Ge
[automerge]1687519521[/automerge]
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
De Sony Android tv is een perfect en mooi toestel maar kwam er vrij snel achter dat oa Sony het laat afweten bij voor hun vreemde app.
Daarom vrij snel een Nvidia Shield aangeschaft en nooit hiervan spijt gehad.
Je bent ook wat vrijer om er op te zetten wat je wilt en meestal zijn de instelling wat uitgebreider.
Dat word nu genieten.

Laatst bewerkt:
[automerge]1687519521[/automerge]
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
De Sony Android tv is een perfect en mooi toestel maar kwam er vrij snel achter dat oa Sony het laat afweten bij voor hun vreemde app.
Daarom vrij snel een Nvidia Shield aangeschaft en nooit hiervan spijt gehad.
Je bent ook wat vrijer om er op te zetten wat je wilt en meestal zijn de instelling wat uitgebreider.
Dat word nu genieten.
Heb nog niks gekocht.. maar genoeg om uit te zoeken, dus voor die 100 zal ik er geen dikke buil aan vallen, mediamarkt voor 200 is ook nog niet absurd.. geen idee wat die dingen momenteel in NL kosten.
Zonder die gamecontroller, daar doe ik toch niks mee.

De laatste shield heeft een iets snellere soc met een 25% hogere kloksnelheid.
De Tegra x1+

Heb hier de 2015,2017 en 2019 versie.. weinig tot geen verschil eigenlijk enige wat ik wel kan waarderen is de ai upscaling op het 2019 model

Zelfs 2015 model wordt nog steeds meegenomen in de updates dat vind ik heel netjes voor een apparaatje van 8 jaar oud (15 model is overigens wel een stuk groter als 17 en 19 model)

Dus of je nu een 2015 ( tweedehands ) koopt.. of een allerlaatste versie..in de praktijk zul je er dus weinig van merken.. op de behuizing na dan.. kleiner wil ook niet zeggen beter.. bedankt voor alle info.