Tivimate problemen als haperen

Jan de Jager

Nieuwkomer
30 dec 2022
3
0
1
76
Sinds een paar maanden ervaar ik Tivimate erg slecht bij het opstarten, het loopt als het ware een paar seconden vast (en af en toe zelfs een gehele vastloper).

Ervaren jij / jullie dit ook zo? Het is zelfs zo erg dat ik er aan zit te denken om de shield pro & tivimate combinatie ga veranderen voor een andere setup (bijv. formuler box). Maar ik hoop dat jullie nog een tip hebben om ervoor te zorgen dat deze vastloper te verhelpen.

Ik heb de formule Z11 pro max en ik heb ook wel eens als ik meerdere afleveringen kijk via de app tivimate
een buffer van enkele sec. als dit begint dan is dat de hele aflevering.
De box is verbonden met bekabelt internet en Iptv 4k-ott.
Ik weet niet of dat aan Tivimate ligt of de aanbieder, abonnement is bijna afgelopen en zit er weer een jaar erop.

@RonnieL en anderen, ik zie dat jij dezelfde setup als mij hebt.

Sinds een paar maanden ervaar ik Tivimate erg slecht bij het opstarten, het loopt als het ware een paar seconden vast (en af en toe zelfs een gehele vastloper).

Ervaren jij / jullie dit ook zo? Het is zelfs zo erg dat ik er aan zit te denken om de shield pro & tivimate combinatie ga veranderen voor een andere setup (bijv. formuler box). Maar ik hoop dat jullie nog een tip hebben om ervoor te zorgen dat deze vastloper te verhelpen.
Ik zelf heb geen problemen met Tivimate op de Shield wat betreft vastlopen.
Ik heb Tivimate versie 4.6.1. premium.

Heb het zo ingesteld dat wanneer ik de Shield aanzet, automatisch de tv aangaat en meteen Tivimate opstart met live tv.
En dat gaat (tot nu toe) zonder problemen

ik heb ook ingesteld dat tivimate automatisch opstart met de tv.

je hebt dus niet dat de shield een paar seconden hapert?
heb je nog andere instellingen gedaan aan de shield?

ik heb ook ingesteld dat tivimate automatisch opstart met de tv.

je hebt dus niet dat de shield een paar seconden hapert?
heb je nog andere instellingen gedaan aan de shield?
Nee, alleen soms een seconde als hij de beeldschermresolutie aan moet passen naar een andere resolutie. Die staat ingesteld op automatisch. Weet niet of je dat bedoelt?
Verder geen enkele hapering of iets dergelijks

Maar hebben we het over haperen van tivimate als app of over het haperen van de provider dus binnen de app?

Je zou eens kunnen proberen om de cache vd app te legen..

Dus niet zoeken binnen de app tivimate want die heeft die optie niet maar de instellingen van je shield.

Dus instellingen
Apps
Alle apps bekijken
Tivimate
Cache geheugen wissen

NIET gegevens wissen natuurlijk. 😉

Bedoel je haperen vd provider dan zou je eens met de buffer kunnen spelen. Dit moet wel binnen de app trouwens

Instellingen (tivimate)
Afspelen
Buffer grootte.

Laatst bewerkt:
ik heb de app opnieuw geinstalleerd en daarna werkte die weer als een zonnetje, waarschijnlijk te veel verschillende instellingen geprobeerd...