[UPDATE] Kodi op de USB laten draaien

Arjen,

Heb USB op ext4 gezet en lukt niet om USB als EXT4 te formatteren via minitool partition wizard.. Wat te doen ? Ik kan alleen maar delete gaan.
 
Arjen,

Heb USB op ext4 gezet en lukt niet om USB als EXT4 te formatteren via minitool partition wizard.. Wat te doen ? Ik kan alleen maar delete gaan.
Daarna moet je op 'create' klikken na het verwijderen en dan de stappen volgen van de tutorial.
 
  • Like
Reacties: Chagu
alle stappen gevolgd volgens plan maar het lukt niet om het via usb te laten werken krijg een foutmelding,iets met ssh enz.
werkt nog steeds niet krijg nu couldn`t mount
 
Dan heb je hem niet goed geformatteerd met dat programma.
 
  • Like
Reacties: Chagu
hoihoi idd nog een nieuwkomer...kan dit ook met LibreELEC?? ik hoor nml dat die sneller is dan de openelec. En ook ivm updates dat openelec niet echt update meer
 
hoihoi idd nog een nieuwkomer...kan dit ook met LibreELEC?? ik hoor nml dat die sneller is dan de openelec. En ook ivm updates dat openelec niet echt update meer
Ja dat kan, je moet dan een LibreElec image gebruiken
 
  • Like
Reacties: Chagu
hij houd dan niks vast...en schiet telkens uit...... tlkens moet ik in systeem en addons om tv te activeren... gebruik i dan de verkeerde libre, net als simple tv blijft ie zeggen updaten dan kom ik met vakje libre dus dat doe ik dan en nog moet hij updaten zegt hij dan.
lol ik krijg me m3u lijst niet op usb voor instellen want heel usb staat nie in me lijst....
 
Dit is een alternatieve oplossing:
Ik draai zelf OSMC met Kodi over nfs. Dus mijn complete root filesystem staat veilig op de NAS. De meeste NASsen ondersteunen nfs standaard.
met de OSMC-installer wordt NFS root perfect ondersteund. Je geeft eenvoudig het adres van de NAS en de directory op en OSMC installeerd automatisch op de NAS ipv de SD kaart. Qua snelheid is er geen probleem. Kodi draait volledig soepel.
 
Dit is een alternatieve oplossing:
Ik draai zelf OSMC met Kodi over nfs. Dus mijn complete root filesystem staat veilig op de NAS. De meeste NASsen ondersteunen nfs standaard.
met de OSMC-installer wordt NFS root perfect ondersteund. Je geeft eenvoudig het adres van de NAS en de directory op en OSMC installeerd automatisch op de NAS ipv de SD kaart. Qua snelheid is er geen probleem. Kodi draait volledig soepel.
Oh dat is best wel vet! Nooit geweten dat dit kon. Misschien leuk om een tutorial van te maken?

Heb je je Pi dan ook via de kabel aangesloten of via wifi?
 
  • Like
Reacties: Chagu
Oh dat is best wel vet! Nooit geweten dat dit kon. Misschien leuk om een tutorial van te maken?

Heb je je Pi dan ook via de kabel aangesloten of via wifi?

Hi Arjen,

Er komt niet veel aan te pas. Gewoon de OSMC-installer downloaden van
en daarmee de SD card configureren. Een van de opties is installatie locatie. Er zijn in ieder geval 3 opties: SD-kaart/USB/NFS
Daarna stop je de SD card in een raspberry en als hij het NFS mountpunt kan vinden gaat de rest van zelf.

Een filmpje van de dinstallatie (niet nfs gerelateerd, maar toch handig), staat hier
You must be registered for see medias

OSMC is wat flexibler dan OpenElec. Er zit een compleet Rasbian systeem onder en je kunt makkelijker pakketen toevoegen.
Ook de Rpi overclocken is een standaard optie:)

Groet,

Bert
 
  • Like
Reacties: Sunboy3