Update KODI

FF vraagje, hebben jullie als je Kodi opstart ook zo'n lelijk opstartscherm, of ligt dat aan mijn update?
Klopt heb ik ook, het ziet er niet uit vind ik.
Lijkt wel of je een beeld heb dat een grafischkaart het heeft begeven.

Dus niet, na een keer of 15 opstarten nog steeds zo'n lelijk scherm.
Klopt, heb 2 Shield's en had deze 2e een tijd niet gebruikt, starte hem en deed KODI open kreeg ik direkt een update naar 20,3 [dat scherm was gewoon] toen ben ik naar de Update's gegaan van de Google PlayStore en daar stonden wel een paar Update's en ook KODI 21,0.

Nadat die er in was gezet heb ik KODI gestart ennnn.... Jawel dat lelijke scherm, heb hem nog een aantal malen gestart en het scherm bleef smerig.

Oke, jammer dan.

Je kunt het splash screen (opstart scherm) zelf aan passen hoor.

Ik doe dit via solid Explorer

Solid Explorer openen
Rechts boven in de 3 puntjes
Map opties
Toon verborgen bestanden aanvinken

Map android openen ga hier naar map data
Zoek de map org.xbmc.kodi
Files
Kodi
Media
Deze map is standaard leeg. Plaats hierin een. Png bestand jpeg zou misschien ook kunnen.

Maar zorg ervoor dat het bestand splash heet. Dus... 👇
splash.png

Solid Explorer openen
Map opties

Files
Kodi
Media
Deze map is standaard leeg. Plaats hierin een. Png bestand jpeg zou misschien ook kunnen.

splash.png
Loop ergens tegenaan,
Moet Solid Explorer geinstalleerd staan in KODI zelf? zoniet heb ik het volgende gedaan.

Solid Explorer geopend en verborgen bestanden aangevinkt, naar Android/DATA gegaan maar dan krijg ik het verzoek toestemming te geven en als ik dat heb gedaan word er verteld dat hij de map niet kan maken en of ik een andere map wil maken, dus krijg Never de map
org.xbmc.kodi te zien.

Zal wel weer ergens een beveiliging moeten uitzetten o.i.d. maar weet niet wat en hoe, had een oude plaat gevonden en heb er zelf "v21 Omega" ingezet maar nu hem er nog in krijgen.

Hmm dat is vreemd.. Net nog eens gekeken.

Zelfs solid Explorer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd .

Alle rechten verleend. En kan dan gewoon naar de juiste map.

20240508_232847.jpg20240508_233134.jpg

@ateam278 Dank voor je inspanningen maar het lukt niet, heb ook Solid Explorer er vanaf gegooid en is ook niet meer te vinden in de PlayStore dus zal ik er een apk-tje er weer op moeten zetten.

Heb het ook nog met X-Plore geprobeerd maar ook daar loop ik tegen die zelfde beveiliging aan, in de app toegang gegeven maar kom niet verder, we laten het maar zo, nogmaals bedankt.
[automerge]1715207245[/automerge]
Nog even, heb het zelfde probleem op mij Tablet kom niet verder, wilde alleen dit nog ff laten weten.

Heb overigens deze plaat, wie hem gebruiken wil ga je gang 🙂

Bijlagen

• KODI 1.png
    KODI 1.png
    115,4 KB · Weergaven: 13
  • KODI 2.png
    KODI 2.png
    122 KB · Weergaven: 13
  • KODI v21 Omega.png
    KODI v21 Omega.png
    180,1 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Heeft allemaal met rechten in Android te maken. Da's ook de reden dat ik het altijd vanaf mijn telefoon doe richting mijn Shield via het netwerk. Dan heb je dit probleem niet.

Even getest en het werkt.

Laatst bewerkt:
Heeft allemaal met rechten in Android te maken. Da's ook de reden dat ik het altijd vanaf mijn telefoon doe richting mijn Shield via het netwerk. Dan heb je dit probleem niet.

Even getest en het werkt.
Dat snap ik dat het met rechten heeft te maken maar wat ik niet snap waarom kom ik wel in de data map en @djfox741 niet? 🤔

Met X-plore en met Solid Explorer geen centje pijn en getest op meerdere shields inmiddels..

@djfox741 als je naar apps gaat en daar de file Explorer opzoekt op de Shield.
Daar naar machtigingen staat daar alles op
Altijd toestaan?

20240509_094555.jpg

Daar staat, stond inmiddels want heb met "Send Files To TV" een solid explorer.apk teruggezet omdat ik hem in de Store niet kon vinden [plaatje 1], hij wil hem ook niet meer installeren met x-plore maar goed dat is een ander issue.
[Hoe heb jij hem dan weer kunnen installen?]

Had hem dus ook al gezet op altijd toegang ga ik terug dan staat er dat Geen Toegang verleend, klik ik er weer op dan zie ik toch echt hetzelfde als bij jou laatste plaatje.

Ook "fx file explorer" geinstalleerd maar zelfde liedje, toen ben ook nog wezen kijken in settings van de Shield bij PlayStore toestemmingen [plaatje 2] daar was alleen Microfoon benaderbaar de rest geblurd.

Was eigenlijk opzoek naar beveiligings instellingen van de Shield maar kwam uit bij die playstore settings, weet het niet meer bij elke tool die ik gebruik kom ik niet verder dan die eerste 2 plaatjes die ik met mijn vorige post had neergezet.

Vreemde zaak, toch?

Bijlagen

• PlayStore.jpg
    PlayStore.jpg
    508,8 KB · Weergaven: 6
  • PlayStore toestemming.jpg
    PlayStore toestemming.jpg
    837 KB · Weergaven: 6
Ik had hem nog in m'n download map staan tis een cracked versie.

Ik denk echt dat jezelf ergens een fout maakt. Omdat je ook bij de tablet tegen dezelfde "muur" aanloopt.

Ik kan gewoon in de map android/data komen bij m'n shields en ook op m'n telefoon s22 ultra.

Dus waar het fout gaat weet ik niet 🤔🤷

Maar denk dat je ergens de fout in gaat met doorklikken ofzo. Heb geen idee ben er niet "live" bij natuurlijk. 😉

Heb nu deze op de kop getikt "Solid Explorer v2.8.40" ook een cracked versie moet hem alleen nog downloden is een .nzb zal kijken wat ik dan kan die andere heb ik gekocht dus volledig Legaal misschien daarom.

Als het mij lukt, zal ik het laten weten
voor nu de mazzel 😉

• Like
Reacties: ateam278

Solid Explorer openen
Map opties

Files
Kodi
Media

splash.png
Deze stappen gedaan, ik zie het bestand splash.png staan in de map media, maar als ik kodi opstart, nog steeds dat lelijke scherm, zi ik ng wat voer het hoofd🤨

1000028239.jpg

Even voor de duidelijkheid, je hebt je bestand in deze map 'media' staan? Ik vraag dit omdat je problemen had met het benaderen van de onderliggende mappen in jou map android/data.

Ik gebruik hier op de Shield trouwens de filemanager + app. Gewoon te downloaden in de playstore.

Vanwege beperkte rechten lukt het niet met een filemanager. Wel kan het met bestandsbeheer in Kodi.
Maak een locatie aan in bestandsbeheer Kodi > locatie toevoegen > en typ daar: special://home
Maak ook een locatie aan naar je download map.
In je download map zet je een splash.png of splash.jpg bestand. Dit kan je in Kodi bestandsbeheer kopiëren van je download map naar home > media. Dus in bestandsbeheer ga je in je linkerscherm naar de media locatie en in de rechter kolom zoek je de download map en kopieer je het splash bestand naar media.

Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Shaman
Over die rechten zou dat eventueel te maken kunnen hebben of de Shield ge-root is of niet?