VPN voor Android (niet Android TV)

Plantje

Expert
6 okt 2016
753
290
216
47
Dit keer niet direct aan Kodi gerelateerd... Mijn schoonouders hebben een tijd in Canada gewoond en gewerkt en daar ook pensioen opgebouwd. Blijkbaar doen ze daar nog aan cheques voor het uitbetalen van dat pensioen. Dat innen is allemaal lastig en uitbetalen naar een bank in Europa doen ze niet. Nu zijn ze weer op vakantie in Canada (mijn schoonbroertje is weer terug gegaan :) ) en hebben ze een bankrekening geopend.

Nu komt de vraag van mijn schoonbroertje of ik een gratis VPN app voor ze weet. De mobiele bank app kunnen ze alleen in Canada gebruiken. Ik heb al even de wedervragen gesteld of ze die mobiele bank app ook echt nodig hebben of wellicht ook toekunnen met de website. Maar ik kan me zomaar voorstellen dat er 2 factor authentication op zit en ze daarom wel met de mobiele bank app MOETEN werken. Daarnaast heb ik ook aangegeven dat je je twijfels zou kunnen hebben over hoe verstandig het is één of andere shady VPN te gebruiken voor je bankzaken.

Voor nu is de vraag: wie weet er van een (gratis) VPN app die ze op Android kunnen gebruiken?

Een vpn opzetten naar schoonbroer geen optie?
En dan alleen gebruiken wanneer nodig met bankieren?

Zelf een VPN opzetten? Niet echt aan gedacht. Zou ook niet weten hoe, maar dat is vast uit te vinden.

Ik gebruik ProtonVPN wel eens op de foon.
Deze is gratis, maar je hebt een beperkte keuze qua servers, je kunt verbinden met Nederland, Japan en de US.
Geen idee of de US servers voldoen.

Of iemand benaderen die VPN heeft, die heeft vast wel een 'tijdelijk' lijntje te leen. Die kan je ouders ook gebruiken. Toevallig, als je goed zoekt incl cashback en een actie kan je voor ik geloof 20 eurie per 2 jaar een abbo (80 euro minus cashback 60 euro) bij nordvpn een lijntje nemen (6 stuks ofzo)

Ik weet natuurlijk niet of er budget is, maar als je op dé Duitse vergelijkingswebsite bijvoorbeeld NordVPN intikt, krijg je diverse aanbieders die af en toe in promotie voor iets meer dan 2 euro per maand aanbieden. Bovendien heb je 30 dagen bedenktijd, dus tijd zat om uit te proberen.