Wat is het verschil tussen M3u en Extreme Portal

Regnerus

VIP
31 okt 2018
21
34
6
55
Hallo medegebruikers, foum leden

Ik heb een vraag over, wat is het verschil tussen M3u,Extreme Portal en via extreme codes je iptv provider te installeren ?
En maakt het wat uit welke dat stabieler draait ?
Ik weet bvb dat je via de m3u file geen replay kunt zien en via portal wel weer.
En dat je via een m3u file meer kanalen kunt zien dan via een portal?
Is er iemand die mij dit kan uitleggen ? en of het enig verschil uitmaakt of je het nu OF via de portal doet OF dat het beter is via een m3u file?

Vriendelijke groet,Simon
 
Ik heb een vraag over, wat is het verschil tussen M3u,Extreme Portal en via extreme codes je iptv provider te installeren ?
- een portal doet de authenticatie via je MAC adres vb. MAG BOX, Formuler etc.
- Bij een m3u bestand krijg je een afspeellijst waarbij de authenticatie gaat via je username/wachtwoord die je aangeeft in de link.
- Bij het inloggen van xtream codes log je en laad die via deze manier je kanalen lijst.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de technische kennis niet heb over hoe het precies allemaal werkt maar zullen vast andere zijn die dus je wel kunnen vertellen.

En maakt het wat uit welke dat stabieler draait ?
Nee naar mijn weten niet.

Ik weet bvb dat je via de m3u file geen replay kunt zien en via portal wel weer.
Ligt aan de app met perfect player kan je namelijk wel catch up kijken als je een extra stukje tekst achter je m3u zet.

En dat je via een m3u file meer kanalen kunt zien dan via een portal?
Nee hij laad precies de zelfde kanalen als je de m3u toevoegd via een link dit werkt niet als je m3u upload als file want dat update deze niet.

Is er iemand die mij dit kan uitleggen ? en of het enig verschil uitmaakt of je het nu OF via de portal doet OF dat het beter is via een m3u file?
Volgens mij niet, gaat er meer om wat voor app/harware je gebruikt hoe je dit gebruikt. Zoals hier voor aangegeven MAG boxen, Formulers en nog een paar werken via portals die maken gebruik van portals. Perfect player, smart iptv maken gebruik van een m3u en vb. IPTV smarters maakt gebruik van Xtream codes login.
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Ik heb een vraag over, wat is het verschil tussen M3u,Extreme Portal en via extreme codes je iptv provider te installeren ?
- een portal doet de authenticatie via je MAC adres vb. MAG BOX, Formuler etc.
- Bij een m3u bestand krijg je een afspeellijst waarbij de authenticatie gaat via je username/wachtwoord die je aangeeft in de link.
- Bij het inloggen van xtream codes log je en laad die via deze manier je kanalen lijst.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de technische kennis niet heb over hoe het precies allemaal werkt maar zullen vast andere zijn die dus je wel kunnen vertellen.

En maakt het wat uit welke dat stabieler draait ?
Nee naar mijn weten niet.

Ik weet bvb dat je via de m3u file geen replay kunt zien en via portal wel weer.
Ligt aan de app met perfect player kan je namelijk wel catch up kijken als je een extra stukje tekst achter je m3u zet.

En dat je via een m3u file meer kanalen kunt zien dan via een portal?
Nee hij laad precies de zelfde kanalen als je de m3u toevoegd via een link dit werkt niet als je m3u upload als file want dat update deze niet.

Is er iemand die mij dit kan uitleggen ? en of het enig verschil uitmaakt of je het nu OF via de portal doet OF dat het beter is via een m3u file?
Volgens mij niet, gaat er meer om wat voor app/harware je gebruikt hoe je dit gebruikt. Zoals hier voor aangegeven MAG boxen, Formulers en nog een paar werken via portals die maken gebruik van portals. Perfect player, smart iptv maken gebruik van een m3u en vb. IPTV smarters maakt gebruik van Xtream codes login.
klopt inderdaad dat je met perfectplayer programma's terug kan kijken maar niet elke iptv provider zend het signaal mee
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Als je kijkt naar Xtream-Codes - wat een van de veelgebruikte backends is bij IPTV providers, zie je dat er 2 api's beschikbaar zijn. De portal api, daar draait een magbox, blomc, of formuler op (de formuler werkt nog iets anders - daarover wat verder onder) en de Xtream-Codes api. Als je bijvoorbeeld Perfect player gebruikt in combinatie met Xtream-Codes API kan je indien je provider catch-up geactiveerd heeft, programma's terug kijken. In het portal api is dit ook.

Bij een mac adres portal maak je verbinding met de api, en authenticeer je via je mac adres, welke je doorstuurt naar een web interface. De xtream-codes api geeft alle data terug als JSON, en de app dient deze zelf in een GUI te zetten. Bij formuler werkt dit nog iets anders, zij werken op de Portal api, maar gebruiken in plaats van de web interface hun eigen MyTVOnline App.

Het stabieler zijn via m3u, xtream-codes api of portal api - heeft puur en enkel te maken met de speler zelf. Als je gaat kijken naar de portal api, zie je dat bij het opvragen van zenders en vod je dezelfde streams krijgt als via m3u of xtream-codes api. De indeling van de request is wat anders, maar de stream blijft hetzelfde.

LET OP: De url's hieronder verwijzen niet naar "echte" providers en inlog gegevens. Om deze call's te kunnen doen, moet je de gegevens vervangen door je eigen provider en eigen username + password. Let wel op dat verkeerd gebruik van deze api's problemen kan geven - en zelfs kan leiden tot een blokkering.

Hier een voorbeeld request op Xtream-Codes api:
Code:
http://demo.provider:8080/player_api.php?username=USER&password=PASS&action=get_live_streams
met als resultaat:

JSON:
[
   {
      "num":1,
      "name":"NL: NPO 1 FHD",
      "stream_type":"live",
      "stream_id":37,
      "stream_icon":"http://demo.provider/logos/npo1.png",
      "epg_channel_id":"NPO1hd.nl",
      "added":"1454604809",
      "category_id":"3",
      "custom_sid":"",
      "tv_archive":0,
      "direct_source":"",
      "tv_archive_duration":0
   },
   {
      "num":3,
      "name":"NL: NPO 2 FHD",
      "stream_type":"live",
      "stream_id":38,
      "stream_icon":"http://demo.provider/logos/npo2.png",
      "epg_channel_id":"NPO2.nl",
      "added":"1454604809",
      "category_id":"3",
      "custom_sid":"",
      "tv_archive":0,
      "direct_source":"",
      "tv_archive_duration":0
   },
   {
      "num":5,
      "name":"NL: NPO 3 FHD",
      "stream_type":"live",
      "stream_id":39,
      "stream_icon":"http://demo.provider/logos/npo3.png",
      "epg_channel_id":"NPO3.nl",
      "added":"1454604810",
      "category_id":"3",
      "custom_sid":"",
      "tv_archive":0,
      "direct_source":"",
      "tv_archive_duration":0
   }
]

Je ziet hier de tv_archive_duration staat op 0, dat betekend dat er geen catch-up beschikbaar is, staat deze hoger - dan is dat het aantal uren/dagen dat er cath-up beschikbaar is.

Bij de portal api ziet het er vergelijkbaar uit, waar je ook deze gegevens krijgt - alleen wordt dat verwerkt door de webinterface zelf. Bij formuler wordt dit in plaats van door de web interface, door de MyTVOnline app geïnterpreteerd. Bij een M3U zijn er sommige slimme apps, zoals Perfect Player - die de stream_id uit de stream url haalt, en daarmee op de Xtream-Codes api kan opvragen of er catch-up mogelijk is. IPTV Smarters bijvoorbeeld werkt ook op die zelfde Xtream-Codes api, en biedt daarmee ook direct epg voor de zenders. Die kan je via de api ook opvragen:
Code:
http://demo.provider:8080/player_api.php?username=USER&password=PASS&action=get_short_epg&stream_id=37
waar je uit krijgt:

Code:
{
    "epg_listings":[
        {
        "id":"198",
        "epg_id":"15",
        "title":"Tk9TIEpvdXJuYWFs",
        "lang":"NL",
        "start":"2019-03-26 12:00:00",
        "end":"2019-03-26 12:20:00",
        "description":"TWV0IGhldCBsYWF0c3RlIG5pZXV3cywgZ2ViZXVydGVuaXNzZW4gdmFuIG5hdGlvbmFhbCBlbiBpbnRlcm5hdGlvbmFhbCBiZWxhbmcgZW4gZGUgd2VlcnN2ZXJ3YWNodGluZyB2b29yIHZhbmRhYWcu",
        "channel_id":"NPO1hd.nl",
        "start_timestamp":"1553598000",
        "stop_timestamp":"1553599200"
        },
        {
        "id":"47324",
        "epg_id":"15",
        "title":"Tk9TIEpvdXJuYWFs",
        "lang":"NL",
        "start":"2019-03-26 12:00:00",
        "end":"2019-03-26 12:20:00",
        "description":"TWV0IGhldCBsYWF0c3RlIG5pZXV3cywgZ2ViZXVydGVuaXNzZW4gdmFuIG5hdGlvbmFhbCBlbiBpbnRlcm5hdGlvbmFhbCBiZWxhbmcgZW4gZGUgd2VlcnN2ZXJ3YWNodGluZyB2b29yIHZhbmRhYWcu",
        "channel_id":"NPO1hd.nl",
        "start_timestamp":"1553598000",
        "stop_timestamp":"1553599200"
        },
        {
        "id":"94565",
        "epg_id":"15",
        "title":"Tk9TIEpvdXJuYWFs",
        "lang":"NL",
        "start":"2019-03-26 12:00:00",
        "end":"2019-03-26 12:20:00",
        "description":"TWV0IGhldCBsYWF0c3RlIG5pZXV3cywgZ2ViZXVydGVuaXNzZW4gdmFuIG5hdGlvbmFhbCBlbiBpbnRlcm5hdGlvbmFhbCBiZWxhbmcgZW4gZGUgd2VlcnN2ZXJ3YWNodGluZyB2b29yIHZhbmRhYWcu",
        "channel_id":"NPO1hd.nl",
        "start_timestamp":"1553598000",
        "stop_timestamp":"1553599200"
        },
        {
        "id":"141806",
        "epg_id":"15",
        "title":"Tk9TIEpvdXJuYWFs",
        "lang":"NL",
        "start":"2019-03-26 12:00:00",
        "end":"2019-03-26 12:20:00",
        "description":"TWV0IGhldCBsYWF0c3RlIG5pZXV3cywgZ2ViZXVydGVuaXNzZW4gdmFuIG5hdGlvbmFhbCBlbiBpbnRlcm5hdGlvbmFhbCBiZWxhbmcgZW4gZGUgd2VlcnN2ZXJ3YWNodGluZyB2b29yIHZhbmRhYWcu",
        "channel_id":"NPO1hd.nl",
        "start_timestamp":"1553598000",
        "stop_timestamp":"1553599200"
        }
    ]
}

Hier is de epg data base64 encoded, dus die dien je in de app even te decoden. Tevens is de start_timestamp en stop_timestamp betrouwbaar omdat dit Unix Timestamp zijn, en dus in UTC wat het goed zetten voor de tijd en datum makkelijk zou moeten maken, let wel op de "start" en "end", deze zijn gebasseerd op de timezone header die je meestuurt in de request. Als je daar amsterdam in zet, en je zit in een andere tijdzone - krijg je daar verkeerde tijd en datum terug vanwege de tijdzone.