Add-on Webbie Player een XS4ALL, KPN en Telfort Web TV Kodi add-on.

Geweldige addon! dit betekent weer een afstandbediening minder!:)
Ik had wel wat moeite het zappen met de channel up en channel down knop op mijn afstandbediening aan de praat te krijgen. Uiteindelijk met de keymap editor addon het volgende in mijn .kodi/userdata/keymaps/gen.xml gekregen:
keymap><fullscreenvideo><keyboard><key id="210">skipnext</key><key id="211">skipprevious</key></keyboard></fullscreenvideo></keymap>

Small request: Is het mogelijk bij het channelsurfen niet het hele menu en programma info te krijgen? Nu vult dat bijna het hele beeld. Aleen een compact balkje met kanaal en programma naam zou (in mijn opinie)mooier zijn.

Groet,

Bert
 
Met LibreELEC Leia 9.2.1 op een RaspberryPi 3 werken de streams ook weer. Blij met deze add-on, nu kan ik op kantoor ook TV kijken zonder extra TV ontvanger en draadloos.
 
Goedenmiddag Allen,

Ik heb deze addon inmiddels, als klant van Budget Alles In Een, geïnstalleerd op zowel een Raspberry Pi 3 en een Chromecast with Android TV, met gemixte resultaten.

Op Android TV (versie 10) -> Kodi v18.9, op Nederland 1,2 &3 na, werkt het helemaal niet (wel geluid geen beeld):

Opnames downloaden mislukt: User does not exist on NPVR
Series downloaden mislukt: User does not exist on NPVR

Op de Raspberry met LibreElec ->Kodi v18.3 werkt alles naar behoren echter krijg ik daar wel dezelfde 2 foutmeldingen ?

Nu heb ik al geprobeerd om de Widevine rechten bij te werken, helaas blijft dit zonder enig succes☹️

Ik hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen.

Grtz Ecniv
 
Laatst bewerkt:
Ik ben inmiddels iets verder, ik heb het aan de gang gekregen op Android TV door een verse install te doen, echter krijg ik nog steeds de volgende fouten op beide systemen:

Opnames downloaden mislukt: User does not exist on NPVR
Series downloaden mislukt: User does not exist on NPVR


Nu heb ik het vermoeden dat met dit de NextPVR addon te maken heeft maar gezien dit voor mij (nog) onbekend terrein is hoopte ik dat ik hier nog wat hulp bij kan krijgen.
 
  • Like
Reacties: Dumbie
Klopt het dat Webbie player de zenders niet meer kan afspelen?
Krijg de volgende error code met een link in de log file:
CCurlFIle::Open failed with code 0 met een video.kpnstreaming.com bevattende link



Update:
Bleek mijn DNS beveiliging te zijn. Die blokkeerde de kpnstreaming.nl link en categoriseerde het als niet bestaand domein
Alles werkt weer👍
 
Laatst bewerkt:
Klopt het dat Webbie player de zenders niet meer kan afspelen?
Krijg de volgende error code met een link in de log file:
CCurlFIle::Open failed with code 0 met een video.kpnstreaming.com bevattende link
Via XS4ALL werkt bij mij alles nog wel, je kan proberen de add-on even opnieuw te installeren, als je met de add-on voor de eerste keer inlogt krijg je een unieke id die elke keer anders is.

Ik zie zo 123 ook geen veranderingen bij KPN zelf in het systeem dus het moet nog gewoon werken.
 
Hallo allemaal,

Ik heb de webbieplayer geinstalleerd op een pi 3+ en gebruik het voor op de camping. Een fantastische app!!
Het is ook de enige app die ik gebruik. Graag zou ik netflix erbij willen draaien maar op de één of andere manier lukt dat niet.

Ik gebruik de libreelec (Widevine) versie 9.2.7. in combinatie met Webbietv met een KPN account.
Zodra ik Netflix add on installeer via de 10.0.1.zip versie zijn er twee mogelijkheden.

1. Webbie player kan niet meer inloggen bij KPN en dus is de radio functie de enige die over blijft
2. Na installatie van Netflix kan webbieplayer gewoon opgestart wordt. Na afsluiten van Webbieplayer en overschakelen naar Netflix speelt deze normaal een film af echter bij afsluiten van Netflix en overschakelen naar webbieplayer kan deze of niet inloggen en dus connectie krijgen met KPN of de muis beweegt heel traag en het beeld hapert.

Is er iemand die ervaring heeft met beide addon apps en deze beide soepel heeft lopen dan hoor ik graag hoe ik dit probleempje op kan lossen.
Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite.

Gr.
Frits
 
Is er iemand die ervaring heeft met beide addon apps en deze beide soepel heeft lopen dan hoor ik graag hoe ik dit probleempje op kan lossen.
Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite.
Ik heb zelf geen Netflix abonnement dus ik kan niet kijken wat de Netflix add-on precies allemaal doet waardoor Webbie Player niet meer werkt.

Als ik de Netflix add-on installeer zonder in te loggen werkt Webbie Player bij mij in ieder geval nog wel, en heb ook nog geen andere meldingen gehad van dit probleem.

Werkt de Webbie Player add-on wel weer gewoon na het opnieuw opstarten van Kodi?
 
Ik heb zelf geen Netflix abonnement dus ik kan niet kijken wat de Netflix add-on precies allemaal doet waardoor Webbie Player niet meer werkt.

Als ik de Netflix add-on installeer zonder in te loggen werkt Webbie Player bij mij in ieder geval nog wel, en heb ook nog geen andere meldingen gehad van dit probleem.

Werkt de Webbie Player add-on wel weer gewoon na het opnieuw opstarten van Kodi?

Hallo, dank je voor je snelle reactie. Ik was nog op vakantie vandaar dat ik nog niet kon reageren.
Vandaag heb ik een verse kodi op een usb stick geinstalleerd. en heb van het installatieproces van Netflix en Webbie foto's gemaakt. Helaas is het te groot om hier te posten. Ik zou een wetransfer kunnen maken zodat je de stappen kunt zien.

Het klopt dat zodra je netflix installeert er nog geen probleem is met webbieplayer. echter nadat je Netflix start vraagt deze om widevine te updaten. Zodra dit proces is afgerond kun je perfect Netflix kijken. Hierna is inloggen via Webbie op (voor mij) mijn kpn itv account niet meer mogelijk.

Ik heb, maar dat zal ik later nog controleren, het ook al eens zonder update van widevine uitgevoerd alleen doet zich dan de situatie voor dat het hele systeem zo traag als dikke stroop wordt en zowel netflix als webbie niet goed meer te bekijken valt.

Zou je aan kunnen geven wat je nodig bent om de stappen te zien of dat je de screenshots van de installatiestappen wil bekijken?

Ik hoor graag van je,
 
@Dumbie Ik geniet al een tijdje van je Webbie Player add-on, maar nu met Kodi 19.3 op Ubuntu 21.10 heb ik nu toch een onwillige TV-zenderlijst die geen van de programma-namen toont, alleen maar "Onbekend programma". Tijden en afleveringsinfo worden wel goed verwerkt in het info-window rechts, maar ook daar geen programma-namen. Vreemd genoeg werkt Webbie Player wel zoals verwacht in LibreELEC en in Kodi 19 op Ubuntu 20.04. Misschien dat een nieuwere Pythonversie (3.10 ipv 3.09) de boel in de war schopt.

Voor de rest heb ik zelf wat bedenkingen over de "Eerder op deze zender" lijst. Daar kan/doe ik zelf weinig mee. Kan deze optioneel uitgeschakeld worden? Dat scheelt weer wat gescroll heen en weer. Mag ik ook wat suggesties doen met betrekking tot sommige teksten in de opties? Alvast bedankt!

You must be registered for see images attach
 
@Dumbie Ik geniet al een tijdje van je Webbie Player add-on, maar nu met Kodi 19.3 op Ubuntu 21.10 heb ik nu toch een onwillige TV-zenderlijst die geen van de programma-namen toont, alleen maar "Onbekend programma".

Ik heb er net even naar gekeken en de add-on geüpdate, als het goed is moet alles nu werken, heb ook meteen even een instelling voor vorige programma's weergave toegevoegd.
 
  • Like
Reacties: Lex
Ik heb er net even naar gekeken en de add-on geüpdate
Ik heb de update op meerdere Kodi devices getest (RPi4/LibreELEC, Ubuntu+Kodi), en de update is goed gelukt. De programmanamen verschijnen weer overal! Bedankt hiervoor.

Wat ik ook heb, is dat sinds een tijdje op alle devices de uitzending van KPN op 1024x768 resolutie starten. Het viel me niet meteen op bij m'n 2560x1440 monitor (goeie scaling?), maar de 1920x1080 stream werkt alleen met ontzettend veel & vaak buffering. M'n internetconnectie is prima, en ik heb nooit eerder een cache hoeven toepassen. Is dit bij jou ook zo, is het een Linux-ding (widevine/inputstream), of heb je een flinke cache ingesteld voor 1080p als oplossing?
 
Wat ik ook heb, is dat sinds een tijdje op alle devices de uitzending van KPN op 1024x768 resolutie starten.
Zelf kijk ik via een RPi2 (bedraad netwerk) en heb geen last van bufferen tijdens het streamen met alle standaard Kodi instellingen.

Volgens mij kijkt Kodi naar welke scherm resolutie er wordt gebruikt en past daar de stream op aan maar bij sommige apparaten werkt dit niet altijd goed, je kan daarom deze check uitschakelen zodat altijd een bepaalde stream resolutie wordt gepakt via:
1) Start "Webbie Player"
2) Ga naar "Instellingen" > "Stream" > Klik op "Open de input stream adaptive add-on instellingen"
3) Verander "Max. Resolution general en secure decoder" naar "1080p" in de plaats van "Max"
4) Herstart Kodi.
 
't Klopt weer helemaal, kennelijk zijn 1440p schermen (en hoger) wat lastig. M'n RPi4+LibreELEC en Ubuntu+Kodi hadden wat opstarthoestjes qua bufferen, maar nu starten ze de zenders zonder hikken op. Misschien een ideetje om 1080p als standaard in te stellen bij een nieuwe installatie van Webbie Player? Ik zie de KPN voorlopig nog geen regelmatige 4K-uitzendingen doen. Ze zijn zelfs gestopt met 4K-abonnementen.

Sorry, maar mijn vragen zijn nog niet op.... :)
Hoe kan het komen dat de ene RPi4-setup met Webbie alleen NL-1-2-3 toont, en de andere setup wel alle zenders verzorgt? Alle ingredienten zijn gelijk, en ook een volledige nieuwe installatie op de RPi4 geeft geen kik. Inputstream/Widevine zijn uptodate, en gek genoeg dezelfde RPi4/LibreELEC werkte eerder prima.
 
even een vraag werkt deze addon ook voor een budget thuis abbo je kan ook inloggen met de itv app van kpn ?