Add-on Webbie Player een XS4ALL, KPN en Telfort Web TV Kodi add-on.

Ik wil graag even aankaarten dat ik soms wat problemen ervaar met het opstarten van de Webbie Player.
Het ziet er naar uit dat het soms een aantal seconden duurt voordat we antwoord krijgen van de KPN server als we verzoeken om inteloggen met een emailadres, sommige Kodi versies vinden dit te lang duren en kappen dan het inloggen maar helemaal af.

Je kan handmatig de 'afkap' tijd instellen op bijvoorbeeld 10 seconden in 'hybrid.py' door het 'def urllib_urlopen' blok te vervangen met:

Python:
def urllib_urlopen(*args, **kwargs):
    if pythonversion < 3:
        return urllib2.urlopen(timeout=10, *args, **kwargs)
    else:
        return urllib.request.urlopen(timeout=10, *args, **kwargs)

In de volgende add-on update zal ik dit er standaard inzetten zodat het bij iedereen gelijk is, normaal hoort de add-on oneindig te wachten op de server van KPN maar dat gebeurt dus niet altijd.

• Like
Reacties: Nordie
Het ziet er naar uit dat het soms een aantal seconden duurt voordat we antwoord krijgen van de KPN server als we verzoeken om inteloggen met een emailadres, sommige Kodi versies vinden dit te lang duren en kappen dan het inloggen maar helemaal af.

Je kan handmatig de 'afkap' tijd instellen op bijvoorbeeld 10 seconden in 'hybrid.py' door het 'def urllib_urlopen' blok te vervangen met:

Python:
def urllib_urlopen(*args, **kwargs):
    if pythonversion < 3:
        return urllib2.urlopen(timeout=10, *args, **kwargs)
    else:
        return urllib.request.urlopen(timeout=10, *args, **kwargs)

In de volgende add-on update zal ik dit er standaard inzetten zodat het bij iedereen gelijk is, normaal hoort de add-on oneindig te wachten op de server van KPN maar dat gebeurt dus niet altijd.
hartelijk bedankt, dit lost het probleem inderdaad op! Ik krijg nu iedere keer een succesvolle login. Dank je wel!

Ik gebruik Webbie Player al langere tijd voor het TV kijken, en ik had gehoopt dat de skin van Webbie Player ondertussen ietwat flexibeler kon zijn.

Sinds kort zit ik met een 3440x1440 wide-scherm voor m'n neus. Daarop zouden de (nu) 14 grote keuzeknoppen op het hoofdscherm van Webbie Player prima op 3 regels kunnen passen. Helaas wordt het 16x9 aspect aangehouden en worden alle knoppen nu opgerekt, zodat er steeds 2 knoppen buiten beeld vallen.

Is hier een oplossing voor te vinden? Niet dat ik die twee knoppen steeds dagelijks gebruik, maar estetisch zou het al beter staan, en er hoeft niet gescrolld te worden. Het enige obstakel is misschien de button met de tekst "Programma gemist", dat kan misschien veranderd worden in "Televisie gemist", "TV gemist" of "Prog gemist", want die teksten neemt iets minder ruimte in.

• Like
Reacties: Dumbie
Nog maar een meldinkje: met Webbie v1.33.0 (in Windows 11) worden nu het huidige TV-programma alsook het opvolgende programma van alle zenders in dezelfde fontkleur (wit) getoond. Dat maakt het overzicht nogal verwarrend.

Bijlagen

• webbie_1-33-0_listing.png
    webbie_1-33-0_listing.png
    232,3 KB · Weergaven: 11
  • Like
Reacties: Dumbie
Hey medegebruikers! Klopt het dat je sinds gisteren niet meer terug kan spoelen bij een livestream? Gebeurde ineens, misschien dat het ook ineens weer gaat werken, we gaan het zien. 😀

Klopt het dat je sinds gisteren niet meer terug kan spoelen bij een livestream?
In Kodi 21 zit een fout waardoor de duratie van een live stream niet meer goed uitgelezen wordt en hierdoor kan je niet meer terugspoelen.

Ik kan dit niet via een add-on update oplossen omdat het om een Kodi (InputStream Adaptive) foutje gaat.

Enige wat je momenteel kan doen is terug gaan naar Kodi 20, een oudere versie van InputStream Adaptive (21.4.3) installeren of even wachten tot zit dit hebben opgelost.

• Like
Reacties: Nordie
Sinds vrijdag 26 april werkt Webbie player niet meer voor mij. KPN.
Ik krijg gelijk het inlog scherm, voorheen werkte 'inloggen met emailadres' - dit werkt nog wel op 'https://tv.kpn.com/' ook inloggen met abbo nummer lijkt niet te werken. Ik heb debugging informatie gechecked maar zie niets relevants in de log. Dit ter informatie!

Sinds vrijdag 26 april werkt Webbie player niet meer voor mij. KPN.
Ik krijg gelijk het inlog scherm, voorheen werkte 'inloggen met emailadres' - dit werkt nog wel op 'https://tv.kpn.com/' ook inloggen met abbo nummer lijkt niet te werken. Ik heb debugging informatie gechecked maar zie niets relevants in de log. Dit ter informatie!

Hier werkt het nog wel gewoon (Kodi 21), ik log in met abbo nummer.

Is er ergens iets geüpdatet? Ik log succesvol in, maar vervolgens krijg ik na het selecteren van een functie - tv, gids - alsnog meldingen dat er inloggegevens niet zoude kloppen.

Na deze versie te hebben gedownload werkt deze nu wel weer prima.
repository.arnoldvink-1.2.0

Bij deze meer info:

Je ziet dat er iets geladen wordt maa daarna zie je de zenders weer
en dit zijn de errors
error <general>: AddOnLog: inputstream.adaptive: Decrypt Sample returns failure!
info <general>: Skipped 101 duplicate messages..
info <general>: Process - eof reading from demuxer
info <general>: CVideoPlayer::OnExit()
info <general>: VideoPlayer: eof, waiting for queues to empty
info <general>: Closing stream player 1
info <general>: Waiting for audio thread to exit
info <general>: thread end: CVideoPlayerAudio::OnExit()
info <general>: Closing audio device
info <general>: Deleting audio codec
info <general>: Closing stream player 2
info <general>: waiting for video thread to exit
info <general>: thread end: video_thread
info <general>: deleting video codec
info <general>: Closing stream player 3
error <general>: AddOnLog: inputstream.adaptive: Instances: 1