XS4ALL Webbie Player. Een XS4ALL Web TV Kodi add-on

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allereerst wil ik mijn complimenten geven aan @Dumbie voor het maken van deze fantastische add-on.
Ik heb alleen wel één vraag, en dat is hoe ik ondertitels kan instellen.
Een optie ervoor zie ik staat in de instellingen, maar als ik deze inschakel gebeurt er niets, en ik vraag me af of ik nog iets extra's moet installeren om het werkende te krijgen.
 
Ik heb alleen wel één vraag, en dat is hoe ik ondertitels kan instellen.
Niet elke zender of programma heeft ondertiteling beschikbaar dus soms word er dan ook geen ondertiteling weergegeven.

NPO 1, 2 en 3 programma's hebben meestal wel ondertiteling beschikbaar.

Tijdens het kijken zit er een ondertiteling knop onder de volume regelaars, als je de instelling aanzet wordt er juist standaard geen ondertiteling weergegeven totdat je op de knop drukt :)
 
Maakt niet uit welke zender ik ook probeer, ik zet het uit, aan, aan en uit, maar geen ondertitels, zeker ook niet bij programma's waarvan ik zeker ben dat ze ondertitels moeten hebben.
Mis ik misschien een ondertitel provider die ik moet installeren in Kodi?
Ik gebruik trouwens de Android (TV) versie van Kodi op een Nvidia Shield met ondertiteling aan in de instellingen van zowel Kodi als Android.
 
Voor de ondertiteling heb je geen verdere add-ons nodig, de ondertiteling komt automatisch met de stream mee.

Als je op de ondertiteling knop klikt zie je als het goed is een notificatie met de tekst Disabled, Dutch of Niet beschikbaar,
ook al zie je de tekst Dutch betekent dit niet altijd dat er daadwerkelijk ondertiteling beschikbaar is voor het huidig programma.

Zo te zien heeft de Android versie van Kodi momenteel een klein probleempje met het weergeven van ondertiteling in bepaalde scenarios,
ik heb net even een add-on update geupload waar de ondertiteling nu wel moet werken, enigste nadeel is dat je nu soms de Kodi player op de achtergrond ziet.
 
  • Like
Reacties: reelben en ds22
@Dumbie hoe je het allemaal flikt mooi hoor ;)
0.00 de app aan en gewoon terug naar 20.00 uur dus 4 uurtjes rewind top ?
 
@Dumbie is er iets gewijzigd aan de app ik ervaar laatste dagen problemen of het ligt hier bij mij maar dan weet ik dat.
Misschien de mi box eens refresen en opnieuw installeren ;)

Edit: ik heb op verschillende tijdstippen eens wat wifi tests gedaan maar die is hier dus sinds de laatste keer belabberd.
Heb toch ook even de mi box fabrieksreset gedaan na de updates nooit verkeerd maar heb het euvel dus gevonden!!!
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Dumbie
Ow my! En dan ineens gebruik ik mn XS4ALL TV-Abonnement weer! ?
Deze add-on had ik nog niet voorbij zien komen! Thanks @Dumbie !!
 
Mijn internet is gisteren geblokkeerd door XS4ALL vanwege het feit dat ze klachten van KPN hebben gekregen over 'aanvallen' op het KPN iTV platform. Ik draai Webbie op Kodi (LibreElec). Blijkbaar mag dit dus niet van KPN. Heel vervelend want de addon is erg goed en gemakkelijk.
De addon is dus blijkbaar 'illegaal'. Iedereen oppassen dus, want je internet wordt zomaar geblokkeerd.

Email van xs4all:

"Bedankt voor uw bericht. De verbinding is geblokkeerd omdat er vanuit KPN klachten bij ons neergelegd zijn dat de backend van het iTV platform aangevallen wordt vanuit uw IP-adres. Kodi icm de Webbie addon lijkt me een duidelijke veroorzaker. Ik wil u dan ook vragen om geen gebruik van deze Webbie addon te gebruiken."

Ik heb uiteraard een email teruggestuurd met de vraag of ze KPN kunnen wijsmaken dat dit onder normaal gebruik van het iTV platform valt en dat het absoluut geen 'aanval' betreft.

Email van xs4all na wat heen en weer gemail:

"Het is expliciet door KPN als DDoS aan ons gemeld. Ik ga ervan uit dat ze normaal verkeer van niet normaal verkeer op hun platform kunnen onderscheiden, ook gezien het feit wat er gemeld is.
Daarom toch het vriendelijke verzoek deze addon niet te gebruiken. Mocht het wel gebeuren en KPN legt weer een klacht neer dan zullen we uiteraard hiernaar handelen en de verbinding weer blokkeren."

Dus geen Webbie addon meer, tenminste niet voor mij helaas.
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat dit gebeurd is, een ddos is een hele andere vorm van verbinding maken met een server dan de add-on doet, tenzij er iets in de add-on is mis gegaan waardoor er opeens honderden onnodige verbindingen naar de server word gemaakt waarmee je de bandbreedte van hun helemaal gebruikt maar dit lijkt mij niet het geval.

Dinsdag avond hadden ze denk ik wel een storing waardoor ik even niet goed kon kijken zonder dat de stream bufferde (ook via de site) maar als deze storing gerelateerd was aan een 'echte' ddos aanval en dat ze jou er toevallig hierdoor automatisch hebben tussen uitgepikt als boos doener kan ik je niet zeggen.

Het is dan ook een aparte straf dat ze meteen je internet verbinding hebben afgekapt in de plaats van dat ze je eerst even netjes een waarschuwing sturen, het is natuurlijk logisch dat ze dit wel doen als je daadwerkelijk met opzet er voor zorgt dat 1 van hun diensten niet beschikbaar is voor anderen, maar ik denk dat ze gewoon het zekere voor het onzekere nemen en dat dit zo goed als volledig geautomatiseerd gaat in hun systeem alleen hebben ze het misschien iets te strikt afgesteld waardoor onschuldige kijkers ook gewoon de dupe kunnen worden tijdens een echte ddos aanval.

Ik zal vandaag een waarschuwing in de add-on plaatsen zodat de gebruikers weten waar ze aan toe zijn.

Bedankt dat je de informatie met ons hebt gedeeld dan kunnen we er rekening mee houden.
 
@Dumbie Bedankt voor je reactie. Is het misschien een idee dat je op een of andere manier contact met KPN opneemt om ervoor te zorgen dat de Addon geaccepteerd wordt door KPN? Ik weet niet of er een manier is om in de requests een soort van client id te verwerken.
 
Dan vraag ik me toch af hoe dat op een open netwerk zoals op een vakantiepark gaat waar bijvoorbeeld ziggo de provider is word daar dan heel het netwerk plat gelegd als men daar webbie player zou gebruiken.
 
Dan vraag ik me toch af hoe dat op een open netwerk zoals op een vakantiepark gaat waar bijvoorbeeld ziggo de provider is word daar dan heel het netwerk plat gelegd als men daar webbie player zou gebruiken.

Lijkt me niet dat Ziggo je gaat afsluiten op verzoek van KPN. KPN kan natuurlijk wel het Ziggo IP blokkeren, maar dan heb je nog steeds internet (om bv. Netflix te kijken).
 
Toch wel jammer dat ze dan zo snel zouden overgaan tot zulke drastische acties.

Vraag me alleen dan wel af of het uitmaakt vanaf welk apparaat je verbinding probeert te maken met het iTV platform (oftewel het uitmaakt of als je van een 'officieel' platform zoals Windows, Android, MacOS/iOS gebruik maakt géén problemen krijgt), aangezien het hier gaat over een verbinding die gelegd word van een LibreElec apparaat, welke als gevaarlijk zou kunnen worden gezien door KPN omdat ze deze niet als ondersteunend platform kunnen herkennen.
Ik heb het hoogstwaarschijnlijk volkomen mis, maar ik vraag het me toch af.
 
Als er verbinding met de server wordt gemaakt via de add-on geef ik duidelijk aan dat het om Webbie Player gaat, dit heeft nog nooit problemen veroorzaakt in de 3 jaar dat ik al bezig ben met het gebruik van de WebTV dienst van XS4ALL in mijn apps tot aan een paar dagen terug.

Ik kan er voor zorgen dat de verbinding precies het zelfde lijkt als een verbinding via bijvoorbeeld de Android app maar dit was nog nooit nodig en heb er daarom ook voor gekozen om dit niet te doen omdat het simpel weg altijd werd geaccepteerd en het zo duidelijker is voor hun.

Zelf kijk ik nog gewoon verder via de add-on omdat ik ervan uitga dat het om een foutje ging (zeker ben ik dit niet dus je kijkt nog altijd op eigen risico), ze houden je liever als betalende klant dan dat ze je voor altijd blokkeren om zo iets simpels denk ik zo :)
 
Zelf zit ik nu 1 jaar op KPN glas. En ik kan zeggen dat de KPN te pas en te onpas je verbinding plat legt!
In dit afgelopen jaar al zeker 7 á 8 keer het geval geweest. Totaal willekeurig. Je komt dan op zo'n vang-pagina met zgn. "tips"!!
Zelfs al er helemaal niets aanstaat.....
Je loopt dan dat riedeltje af, doet uiteraard totaal niets, en na een half uurtje heb je weer internet.
Ik had dan ook een overstap naar Telfort aangekondigd. :) Nou, ze hebben mij plat gebeld.
Natuurlijk de eerste 3 keer niet opgepakt, maar ze blijven bellen..... :) Toen ik dan toch eens op pakte, was natuurlijk de vraag: Waarom ik wilde overstappen?
"Nou, eerstens zijn jullie te duur, en tweedens wordt ik schijtziek van dat willekeurige plat gooien van mijn internet zonder redenen!
Hij heeft de klacht genoteerd en ziedaar: Geen last meer van gehad, 9 mnd. lang 20 euro korting op mijn abbo, en een gratis verdubbeling van m'n snelheid :cool:
Dus gewoon overstap aanmelden. Nu heb ik voor 30 euro TV + internet 200 Mb up/down.........
 
@Paul11 heb je die overstap pas aangekondigd gehad dus ook na het bekend worden van de prijs en zenderwijzigingen of speelde dit al eerder bij jouw ?
 
@Paul11 heb je die overstap pas aangekondigd gehad dus ook na het bekend worden van de prijs en zenderwijzigingen of speelde dit al eerder bij jouw ?
Zo rond 2 april.
O, en de vorige week ook mail van KPN gehad dat de prijsverhoging voor mij niet van toepassing was....?!
Gewoon DOEN....
 
  • Like
Reacties: mrmiyagi
@Dumbie is er iets veranderd of zie ik iet over het hoofd bij meeste zenders lijkt het terug spoelen 30 minuten ?
 
Je kan nu zelf de aantal minuten/uren instellen via: Instellingen > Afspelen > Minuten dat terug gespoeld kan worden
Ja idd 290 minuten zelfs.?
Er dus overheen gekeken dank voor je respons.
Mooie update wederom nice
 
Status
Niet open voor verdere reacties.