Aankondiging Real-Debrid op 22 november

Spinix

Technisch administrator
Medewerker
25 dec 2015
3.606
2.213
216
27
RealDebrid plaatste een bericht op X waarin ze aankondigen welke veranderingen er gaan komen als reactie op juridische stappen. Door dit bericht is de debrid- en Kodi/Stremio-community in rep en roer.

Real-Debrid gaat audiovisuele bestanden blokkeren indien ze te verkrijgen zijn via bepaalde cyberlockers die op de zwarte lijst van de USTR staan of in de Europese Counterfeit and Piracy Watch List zijn genoemd. De dienst gaat ook bestanden filteren op basis van namen die de FNEF heeft verschaft. Daarnaast komt er een blokkade op alle torrents van privétorrenttrackers die in rechtszaken van de Parijse rechtbank zijn vermeld. Real-Debrid verwijdert bovendien alle gecachete bestanden die aan de bovenstaande criteria voldoen.

Naast bovenstaande maatregelen gaat Real-Debrid de api-endpoint /instantAvaibility deactiveren en is het niet meer mogelijk om te controleren of een torrent-hash is gecached of niet waardoor veel add-ons niet meer werken. Ik verwacht dat de community hier een work-around voor gaat bedenken.

Momenteel is er nog niet meer bekend en is het afwachten tot er meer informatie naar buiten komt. Mocht Real-Debrid niet meer bruikbaar zijn dan zijn er voldoende alternatieven beschikbaar:
  • TorBox
  • DebridLink
    • (DebridLink is ook een Frans bedrijf, mogelijk in de toekomst onderhevig aan soortgelijke juridische acties.)
  • AllDebrid
    • (AllDebrid is ook een Frans bedrijf, mogelijk in de toekomst onderhevig aan soortgelijke juridische acties.)
  • Premiumize

Het is mogelijk om Kodi en Stremio volledig zonder Real-Debrid te gebruiken, en bijna alle addons ondersteunen meerdere providers. Bijvoorbeeld, Comet ondersteunt Torbox, AllDebrid, DebridLink, Premiumize, terwijl Mediafusion al deze providers ondersteunt, plus elke andere debrid-provider die je kunt bedenken!

Samenvatting:
Wacht rustig af tot er meer bekend is. Er zijn voldoende alternatieven beschikbaar!

Laten we dit topic gebruiken om een gezonde discussie te houden over de impact en mogelijke alternatieven.

Bronnen:

Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Maxpuk
Weet ik niet, maar een abbo voor langere termijn lijkt me nu niet handig.

Overigens, Fen light heeft aangekondigd nog te werken met RD.

Bijlagen

• cexv08y46n2e1.png
    cexv08y46n2e1.png
    48,5 KB · Weergaven: 12
Weet ik niet, maar een abbo voor langere termijn lijkt me nu niet handig.

Overigens, Fen light heeft aangekondigd nog te werken met RD.
Ik snap er niks van hoor.
RD werkt bij mij niet meer iig.
Fen lite ? Is toch hetzelfde als Fen?

Nee, Fen light is een geminimaliseerde versie van Fen, Fen wordt al een hele tijd niet meer ondersteund.
Neem nou gewoon AD, klein abbootje van een maand, ben je overal van af, voor nu...

Inmiddels heeft Fen Light een laatste update, Final Update v2.0.01
"FINAL RELEASE OF FEN LIGHT HAS BEEN PUSHED."
Als je Fen Light opent ontvang je de update. Na de update werkt het met je RD account.

• Like
Reacties: ateam278
Inmiddels heeft Fen Light een laatste update, Final Update v2.0.01
"FINAL RELEASE OF FEN LIGHT HAS BEEN PUSHED."
Als je Fen Light opent ontvang je de update. Na de update werkt het met je RD account.
Je was me net voor.. 😂😉

Zoals verwacht komen de "oplossingen" wel. 😉😉

• Like
Reacties: B. web
Fen Light en de update zijn nog beperkt beschikbaar. Als je Fen Light of de update nog wil binnen halen moet je er snel bij zijn. Over twee dagen wordt de github account verwijderd:
"Final release of Fen Light has been pushed. Thanks for the memories and so long. I'll give 2 days to update and download the zip, and then this github account will be closed."

Zoals te verwachten Fen (light) is ook niet meer te bereiken voor install...

Laatst bewerkt:
ik heb een proefabo op alldebrid gedaan. Op mn pc werkt ie maar op mn android tvbox niet. Moet je daar iets speciaals voor installeren soms ? Iemand ervaring mee ?

Nee, werkt op beide hetzelfde.
Ik heb het hier op 1 pc, 1 laptop en een shield, werkt allemaal.

Heb je gratis abbo voor een week of betaald voor een maand?

ik heb gratis proef abo en die staat op mn laptop. Werk naar verwachting goed. Dus ik ga ermee naar mn android tv box en zet daar de gegevens van Alldebrid in en zet Realdebrid uit. Op geen van mn add-ons krijg ik een film, alles zegt no stream

Had vanmiddag op Umbrella addon exact hetzelfde.. Hele mik mak schoongeveegd.

Cache geleegd providers cache.

All debrid opnieuw geautoriseerd en autorisatie Real debrid ingetrokken.
Toen werkte het weer.

Moet er wel bijzeggen dat ik de hele middag al met kodi en de addons aan het rotzooien ben dus daar zal het bij mij fout zijn gegaan.

Maar real debrid werkt inmiddels weer in een x aantal addons. Waaronder Fen light.