Maar was er eerst niet een regeling als je mag wel downloaden maar niet uploaden? Althans dat was vroeger toch zo met Kazaa.. Toen konden ze je enkel pakken voor uploaden, omdat je dan bestanden deelt waar je daar geen rechten toe hebt. Downloaden is een heel ander verhaal, je verdeeld namelijk niets je download enkel een bestand.. en als je het originele hebt heb je recht op een kopie voor eigen gebruik. Als ik dus bv Assasins Creed download zou ik in mijn recht staan daar ik deze UHD bluray niet kan kopieren, omdat die zo dicht gespijkerd zijn ik al allerlei apparatuur moet gaan aanschaffen om een thuiskopie te kunnen maken. Officieel gezien heb ik dan het recht om een kopie te downloaden omdat ik recht heb op een kopie voor thuis gebruik.
Zo zie je maar dat als je maar geld genoeg hebt je alles kan kopen.. Als ik een programma schrijf, en deze verkoop en deze vind ik op internet terug op verschillende sites, heb ik nog altijd niet het recht om de IP-adressen van de downloaders op te vragen en hiermee naar hun provider te stappen, en ze een boete van 150 euro aan hun been te leggen - en ze anders voor de rechter te slepen.. Dit is weer eens zoveel enorm krom. Privacy kennen ze niet meer, iedereen heeft het recht om alles van je bij te houden - maar als eindgebruiker heb je nergens recht op..