Ervaringen IPTV

Was toch wel benieuwd naar jullie ervaringen bij jullie providers , gedurende de grotere wedstrijden .
ik heb de ervaring , dat dit toch een puntje van aandacht blijft, voor de heren op de 1080P links met name
af gelopen woensdag tijden de Uefa cup portugal - Barcelona
You must be registered for see images


En vandaag tijdens de formule 1 wederom buffers op de 1080p

You must be registered for see images

Toen dacht ik laat ik eens kijken op de backup (Normaal 720 link) ... maar om dit te gaan kijken in SD? ...doe maar niet
You must be registered for see images


Buiten deze wedstrijden , verder niet echt problemen .. loopt het allemaal voor 90 % soepel.
 
Was toch wel benieuwd naar jullie ervaringen bij jullie providers , gedurende de grotere wedstrijden .
ik heb de ervaring , dat dit toch een puntje van aandacht blijft, voor de heren op de 1080P links met name
af gelopen woensdag tijden de Uefa cup portugal - Barcelona
You must be registered for see images


En vandaag tijdens de formule 1 wederom buffers op de 1080p

You must be registered for see images

Toen dacht ik laat ik eens kijken op de backup (Normaal 720 link) ... maar om dit te gaan kijken in SD? ...doe maar niet
You must be registered for see images


Buiten deze wedstrijden , verder niet echt problemen .. loopt het allemaal voor 90 % soepel.
Via wat kijk jij IPTV, interface ziet er goed uit! :)
Heb vrijdag trouwens zonder problemen Fox Sports 1 kunnen kijken bij HIPTV geen bufferingen gehad.
 
  • Like
Reacties: raymie
Via wat kijk jij IPTV, interface ziet er goed uit! :)
Heb vrijdag trouwens zonder problemen Fox Sports 1 kunnen kijken bij HIPTV geen bufferingen gehad.
Kijk dit gewoon op me Nvidia shield via perfect player...
ik heb nooit buffers op hiptv, behalve met dit soort wedstrijden . Dat ie af en toe buffert .
Dus was benieuwd, hoe de ervaring bij andere was hierin..
 
  • Like
Reacties: Spinix
Kijk dit gewoon op me Nvidia shield via perfect player...
ik heb nooit buffers op hiptv, behalve met dit soort wedstrijden . Dat ie af en toe buffert .
Dus was benieuwd, hoe de ervaring bij andere was hierin..

Ik heb dit gehele weekend een "sport"weeked gehad, ik heb HIPTV, geen enkel probleem gehad. Geen buffer momenten of wat dan ook.

Ik heb het al vaker gezegd, het is eigenlijk niet te vergelijken. Iedereen heeft andere randapparatuur, deze zijn dan ook nog eens verschillend van geconfigureerd.. Dus waar jij op een getal van 90% uitkomt, kom ik op 99%++ uit...

Evengoed bedankt voor je poging.

Fijne avond.
 
  • Like
Reacties: Plenkske en Spinix
Ik heb dit gehele weekend een "sport"weeked gehad, ik heb HIPTV, geen enkel probleem gehad. Geen buffer momenten of wat dan ook.

Ik heb het al vaker gezegd, het is eigenlijk niet te vergelijken. Iedereen heeft andere randapparatuur, deze zijn dan ook nog eens verschillend van geconfigureerd.. Dus waar jij op een getal van 90% uitkomt, kom ik op 99%++ uit...

Evengoed bedankt voor je poging.

Fijne avond.
Klopt helemaal , alleen typisch dan , dat ik verder geen problemen heb . Alleen met grote evenementen .
Dus niet te wijten aan me apparatuur . Dan zou ik het altijd moeten hebben .
Nu ik bij stil staat eigenlijk dus bij ziggo alleen .
En dat ik dan de backup kanaal in sd krijg, heeft ook niets met me apparatuur te maken .
Dus voornamelijk de 1080p link in dit geval .

En je heb altijd wel dat een kanaal het niet doet . Met name de us kanalen. Vandaar Ff een getal 90 had genomen . Dus eigenlijk is het laten we zeggen 95% :Dddd4
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Manc1965
Zojuist hier ook bij Real Madrid- Espanol op Ziggo Select bufferen,nu overgeschakeld naar Rapid en geen last,maar gebeurt ook regelmatig andersom dat ik even naar Hiptv moet gaan,en dan bijna alleen met sportevenementen,in dit geval dan ook wel lekker dat ik 2 lijntjes heb op mijn shield
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Zojuist hier ook bij Real Madrid- Espanol op Ziggo Select bufferen,nu overgeschakeld naar Rapid en geen last,maar gebeurt ook regelmatig andersom dat ik even naar Hiptv moet gaan,en dan bijna alleen met sportevenementen,in dit geval dan ook wel lekker dat ik 2 lijntjes heb op mijn shield
Ik zou dan toch eens naar mijn hardware kijken... #zondevanjegeld;)
 
Hij heeft een Shield... Betere is er niet :)
Ik kijk op mijn Shield trouwens via SmartIPTV (en ook de Android boxen van veel bekenden). Buffer op 5000ms en nooit sync problemen of zap problemen.
Afgelopen dagen heeft Rapid geen buffers gehad bij grote wedstrijden. Helaas wel 2 storingen gehad (niet Rapid zelf maar Cloudflare de beveiliging/firewall welke ervoor zit).
Ach het blijft stuivertje wisselen tussen de grotere aanbieders.
 
Hij heeft een Shield... Betere is er niet :)
Ik kijk op mijn Shield trouwens via SmartIPTV (en ook de Android boxen van veel bekenden). Buffer op 5000ms en nooit sync problemen of zap problemen.
Afgelopen dagen heeft Rapid geen buffers gehad bij grote wedstrijden. Helaas wel 2 storingen gehad (niet Rapid zelf maar Cloudflare de beveiliging/firewall welke ervoor zit).
Ach het blijft stuivertje wisselen tussen de grotere aanbieders.
Eens!
 
Bufferen kan verschillende oorzaken hebben, en is zelden afhankelijk van 1 kant. Al heb je allemaal hetzelfde apparaat, en zelfde software, speelt ook internet snelheid mee (werkelijke snelheid - afstand van wijkcentrale tot huis + ook afstand binnenshuis), wifi of bedraad, eigenlijk heel moeilijk om hier echt een reëel antwoord op te geven waarom het ergens wel of niet buffert. Zelf voer ik testen uit op afstand, laadt de m3u in op een server in een datacentrum in eindhoven, beste en stabielste internet wat ik kan vinden.. en zelfs dan is het moeilijk om te zeggen welke aanbieder echt goed is.. Gebruik zelf iptv op HTPC, met maar heel weinig providers last gehad van bufferen (enkel paar beginnende/of juist providers met zeer veel gebruikers), daarbij voer ik dagelijks speedtesten uit, en heb regelmatig contact met mijn internet provider (telenet) omdat ik betaal voor 200mb soms niet boven de 50mb kom (getest op modem).

Zoveel factoren die mee spelen, maar denk heel eerlijk dat we allemaal blij mogen zijn dat we voor zo'n mooi bedrag zoveel aanbod hebben!! Ter vergelijking: Ik betaal 115 euro per maand voor internet + digitale tv. Voor dat geld heb ik meer dan duizend kanalen iptv voor 12 maanden.. Is appels met peren vergelijken..
 
  • Like
Reacties: Freaktab
Snap ik helemaal, heb je helemaal gelijk in...
Maar omdat ik het zelf had, over het feit bij de grote evenementen, was ik nieuwsgierig naar de ervaringen hierin bij derde.
Dan heb ik een beetje een richtlijn.
Zou ik het nou constant hadden gehad...moet je te raden gaan bij je hardware / verbinding. Maar dit is niet the case
Maar goed....er is me een en andere duidelijk geworden. Was niet bedoeling om modder te gaan gooien naar elkaar.
Zou ik zitten 'zeiken' , dan moet ik lekker abbo nemen op de kabel en niet huilen . ja toch ?;)
Het blijft gewoon voor de leuk ernaast... Dat betreft iptv zeer in de lift
Zit hier gewoon bedraad op een Nvidia shield , Zoals je ziet ...snelheid zat :cool:
Ga deze maand zelfs over naar 400 Mbit....

You must be registered for see images
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Denk dat het een beetje zoeken is, IPTV is redelijk nieuw - althans het concept is al oud (1999) maar is nu enorm in populariteit aan het winnen, dus dat geeft nieuwe gebruikers maar ook nieuwe problemen :) toch merk ik al groot verschil in kwaliteit ten op zichte van jaren geleden.. Kwaliteit en aanbod gaat omhoog, en is een beetje afwegen, kosten tegen kwaliteit en aanbod :)
 
Ik heb F1 gekeken via Rapid via het kanaal Ziggi Sport Select "4K" Wel gebruik gemaakt van de addon die Rapid voor Kodi heeft gemaakt. Totaal geen last van buffers. Wat ik ook merk is dat TV kijken via de Apple TV4 via MrMc goed en stabiel werkt via DVB Logic.
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Wat ik me wel afvroeg, hoe zie je bv de Bitrate van het beeld materiaal / audio?
Misschien leuk, een top 5 te maken van de providers met hoogste bitrate kwaliteit / Wie DD hanteert bij zn zenders
Of werkt dit niet zo makkelijk met iptv kwa bepaling, aangezien dit waarschijnlijk ook met variable bitrate gewerkt word?
 
Ik heb F1 gekeken via Rapid via het kanaal Ziggi Sport Select "4K" Wel gebruik gemaakt van de addon die Rapid voor Kodi heeft gemaakt. Totaal geen last van buffers. Wat ik ook merk is dat TV kijken via de Apple TV4 via MrMc goed en stabiel werkt via DVB Logic.
Welke addon bedoel jij?
 
@RobertoKodi ik heb zelf mijn eigen "test" software; die gebruik ik voor allerlei testen, en meet ik de bitrate/gemiddelde bitrates, aantal kanalen, codecs, etc etc mee. Zo kan ik redelijk een overzicht hebben, of dit in kodi ook kan weet ik niet.. Je ziet wel of er meerkanaals geluid is en codec, maar bitrate?
 
@RobertoKodi ik heb zelf mijn eigen "test" software; die gebruik ik voor allerlei testen, en meet ik de bitrate/gemiddelde bitrates, aantal kanalen, codecs, etc etc mee. Zo kan ik redelijk een overzicht hebben, of dit in kodi ook kan weet ik niet.. Je ziet wel of er meerkanaals geluid is en codec, maar bitrate?
@Reidinga : Toevallig kan ik dit wel zien bij opties van me speler. Maar helaas niet bitrate van het beeld zeg maar.
Was wel benieuwd, of er grote verschillen zouden zijn bij de providers.

Edit :

You must be registered for see images
 
Laatst bewerkt:
@RobertoKodi ik heb zelf mijn eigen "test" software; die gebruik ik voor allerlei testen, en meet ik de bitrate/gemiddelde bitrates, aantal kanalen, codecs, etc etc mee. Zo kan ik redelijk een overzicht hebben, of dit in kodi ook kan weet ik niet.. Je ziet wel of er meerkanaals geluid is en codec, maar bitrate?
ctrl+shift+o (letter ipv nul)
 
  • Like
Reacties: Reidinga