Ervaringen IPTV

Als geen opzet in het spel is doet Eric niet zo moeilijk.
 
Wat ik niet begrijp aan IPTV is het volgende . Waarom geen pakket voor bepaalde klanten ? Wat heb ik aan Armenie, Bugarie...........enz..... Waarom geen zenders voor iemand die wat nodig heeft .Bv , Nl,Be, Duits ; Engels .......enz . Wat heb ik aan Arabishe TV enz...... Dus eigenlijk duwen ze me iets door de strot wat ik niet wil . Bladeren door wat dan ook ,wat ik eigenlijk niet wil zien !!!Wat heb ik aan Asia vod en de rest ..... ?
 
Wat ik niet begrijp aan IPTV is het volgende . Waarom geen pakket voor bepaalde klanten ? Wat heb ik aan Armenie, Bugarie...........enz..... Waarom geen zenders voor iemand die wat nodig heeft .Bv , Nl,Be, Duits ; Engels .......enz . Wat heb ik aan Arabishe TV enz...... Dus eigenlijk duwen ze me iets door de strot wat ik niet wil . Bladeren door wat dan ook ,wat ik eigenlijk niet wil zien !!!Wat heb ik aan Asia vod en de rest ..... ?

Zo makkelijk is dit niet. IPTV wordt niet alleen voor Nederland beschikbaar gemaakt, maar voor een groot aantal landen. Het zou ondoenlijk zijn om iedereen een "op maat" gesneden pakket aan te bieden met een aanbod van soms 3000+ zenders..

Zelfs voor onze Nederlandse TV is het niet mogelijk. Je kan wel een basis en een plus pakket abonnement nemen, maar je kan niet kiezen uit bijv. alleen Ned 1, 2, 3 plus RTL 5.

Het is vaak wel mogelijk om bepaalde landen niet in je overzicht te laten zien, dit afhankelijk van de IPTV app die je gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Zo makkelijk is dit niet. IPTV wordt niet alleen voor Nederland beschikbaar gemaakt, maar voor een groot aantal landen. Het zou ondoenlijk zijn om iedereen een "op maat" gesneden pakket aan te bieden met een aanbod van soms 3000+ zenders..

Zelfs voor onze Nederlandse TV is het niet mogelijk. Je kan wel een basis en een plus pakket abonnement nemen, maar je kan niet kiezen uit bijv. alleen Ned 1, 2, 3 plus RTL 5.

Het is vaak wel mogelijk om bepaalde landen niet in je overzicht te laten zien, dit afhankelijk van de IPTV app die je gebruikt.

Dit snap ik , maar je kan toch perfect laten kiezen uit landen of streams , ze geven toch ook 12 uur test lijnen , dat kan wel . Ik blijf erbij dat het een toevoeging is op bandbreedte . Ze weten precies waar je naar kijkt en kunnen precies je zenders geven die je zou willen .
 
Je kan ook zelf kiezen als je een abonnement neemt.
Alleen voor een aanbieder maakt het niets uit in bandbreedte.
Het kost pas bandbreedte als er naar gekeken wordt. Kijk je alleen NL kosten de andere kanalen geen bandbreedte...

Nederland is te klein om rendabel te zijn voor een IPTV aanbieder.
Er was hier op het forum 1 partij welke alleen NL aanbiedt. Even goed zoeken... Zelfde prijs, minder aanbod...
 
Je kan ook zelf kiezen als je een abonnement neemt.
Alleen voor een aanbieder maakt het niets uit in bandbreedte.
Het kost pas bandbreedte als er naar gekeken wordt. Kijk je alleen NL kosten de andere kanalen geen bandbreedte...

Nederland is te klein om rendabel te zijn voor een IPTV aanbieder.
Er was hier op het forum 1 partij welke alleen NL aanbiedt. Even goed zoeken... Zelfde prijs, minder aanbod...


Geef toe ,neem een testlijn . Wat krijg je ! Iijsten beginnen meestal met Ar..., dan Bul... enz... Bladeren tot Nl of Be , of De . Als er een aanbieder komt met een formule , die heeft suc6 , bij mij toch , tenzij je een africaanse of poolse enz. vriendin of vrouw hebt .Dat bestaat ook uiteraard .
 
Klopt maar met een beetje fatsoenlijke iptv afspeler op je smart tv of Android box zijn meestal al zenders keurig per land gerangschikt. Mijn iptv aanbieder richt zich primair op Nederland heb 82 NL kanalen die in 2.5 jaar nooit echt problemen hebben gegeven met werkende EPG en logos.
Van alle andere 1700 zenders heb ik als het engels gesproken is maar bv Portugees ondertiteld is 2 favorieten lijsten gemaakt een voor filmzenders de andere voor Discovery History e.d. Pas geleden was een Poolse kolega op bezoek en liet hem trots de 150 Poolse kanalen zien. Maar wat bleek ? Elk Pools kanaal had tussen de 5 en 15 seconden nodig om te zappen. Mijn provider gevraagd hoe dat zat volgens hem is er op fora een levendige trade tussen iptv aanbieders. Hij stelt bv Nederland beschikbaar en krijgt dan Pools voor terug( dus erbij) maar omdat dit proces langs meer schijven(lees servers) verloopt kan de zap snelheid dus bij de ene lijst tergend langzaam worden. Enfin ik versta toch geen Pools en voor mij zijn eigenlijk vooral de NL zenders belangrijk. oja met Perfectplayer op androidbox kon ik bij VOD films geen subs selecteren.Nu ik Smartiptv op LG gebruik heb ik gelijk eindelijk 500+ films met nl subs.
Mijn ervaring is zoek een iptv aanbieder die de NL markt goed kent en bediend. In het verleden had ik ook enige tijd via arabische aanbieder daar waren de NL zenders weggemoffeld in een Beneluxlijst met totaal 43 zenders. begon op kanaal 1000+ zonder Veronica Ziggosports slechts 2 Fox en film1 kanalen en constant storing. Die was €50 voor 12 maanden maar dan liever paar tientjes meer
 
Of je leest niet goed of je wilt het niet begrijpen...
En nogmaals landen kan je uitzetten of in je lijn het stukje m3u vervangen voor m3u_plus dan staan ze netjes per land in groepen
Post automatically merged:

Hiptv
Iptv Stack
GENiptv
En nog een paar hebben een NL selectie van meer dan 100 zender inclusief de dox en ziggo kanalen
Post automatically merged:

Las net je post nog eens na en je gebruikt een verkeerd type toevoeging in je m3u lijn
Zoals aangegeven, zet achter m3u de toevoeging _plus
kortom m3u_plus en de kanaallijst wordt netjes in mappen ingedeeld per land. Hoef je niet meer te scrollen en kan je in je app/kodi etc gewoon Nederland selecteren
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: raymie
Of je leest niet goed of je wilt het niet begrijpen...
En nogmaals landen kan je uitzetten of in je lijn het stukje m3u vervangen voor m3u_plus dan staan ze netjes per land in groepen
Post automatically merged:

Hiptv
Iptv Stack
GENiptv
En nog een paar hebben een NL selectie van meer dan 100 zender inclusief de dox en ziggo kanalen
Post automatically merged:

Las net je post nog eens na en je gebruikt een verkeerd type toevoeging in je m3u lijn
Zoals aangegeven, zet achter m3u de toevoeging _plus
kortom m3u_plus en de kanaallijst wordt netjes in mappen ingedeeld per land. Hoef je niet meer te scrollen en kan je in je app/kodi etc gewoon Nederland selecteren

Ik kijk sat op een vu+ Enigma2 , tuurlijk kan ik mijn settings aanpassen . Maar als ik een settinglijst(Sat)download ben ik weer alles kwijt .

Mij gaat het erom dat het simpeler kan . Als ze toch iets aanbieden waarom niet per land wat ik wil ,en wil voor betalen . Niet iets wat ik niet nodig heb , ik lees wel degelijk goed .

Als jij aanbieder bent en ik vraag doe maar NL,BE,DE , voor de rest niks . Kan dat niet ? Krijg een m3u of een Wget.... wat heb ik aan die hele lijst .

Tenzij sommige werken met bv xtream in enigma .
 
Enigma is niet gemaakt voor iptv.
Dat je met een -wget je lijst binnen haalt is al een noodoplossing.
Als je een beetje handig bent zet je zelf je m3u om naar bouqetten.
Er zijn nl pakketten zonder andere landen. De prijs blijft alleen hetzelfde.
Het hangt van de server versie af van een aanbieder of ze dat per klant kunnen bepalen, in de basis versie van een iptv server kan dat niet.
Maar nogmaals, je kan je lijst zo aanpassen. Zijn diverse tools voor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Enigma is niet gemaakt voor iptv.
Dat je met een -wget je lijst binnen haalt is al een noodoplossing.
Als je een beetje handig bent zet je zelf je m3u om naar bouqetten.
Er zijn nl pakketten zonder andere landen. De prijs blijft alleen hetzelfde.
Het hangt van de server versie af van een aanbieder of ze dat per klant kunnen bepalen, in de basis versie van een iptv server kan dat niet.
Maar nogmaals, je kan je lijst zo aanpassen. Zijn diverse tools voor.


Enigma is niet gemaakt voor iptv. Ik heb verschillende providers getest , zelfs betaald voor een jaar . Op een mag(box) werkte het van geen kanten . dezelfde lijst op mijn Vu+ , draaide perfect . Ok geen epg, maar is geen probleem voor mij .

Ik wil alleen maar aanhalen dat de lijsten lang zijn en best veel werk om aan te passen .Omdat ik ook nog sat kijk op dezelfde box is het het wat anders als enkel ip kijken . En die tools die ken ik ook . En ook veel getest m3u to .... enz . Ik kijk echt niet naar VOD india en zoveel andere .

Mij gaat het erom dat ik zoveel zenders in een lijst krijg die me niet boeien . Of het nu m3u is of wget enz... De prijs hetzelfde snap ik . Maar wat doorbladeren naar tig pagina's die ik niet nodig heb .

Maar als ik een update doe van mijn satlijst kan ik opnieuw beginnen . Heb ook geen zin in tig Mag of formuler boxjes op elkaar te stapelen .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor de 99e keer.
Dan maak je een los bouqet voor Nederland (handmatig) die je na een update van je stalinist gewoon weer via FTP/putty/welke app dan ook gewoon weer even terugzet. 5 seconden werk.

Je verwacht eigenlijk dat alles werkt hoe het jou het beste uitkomt...

Ik heb zelf 3 dreamboxen draaien op e2 op zowel DVB-s2, DVB-c en IPTV en heb echt geen problemen met lange lijsten zoals jij het aangeeft.
Maar zoals ik uit je bewoording denk te halen importeer jij externe lijsten van bijvoorbeeld “hansje” of een andere builder en overschrijf je daarmee je huidige bouquets.
Maak dan een losse bouquets aan voor iptv die je na een update even terugzet. Problem solved...
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: rra
Voor de 99e keer.
Dan maak je een los bouqet voor Nederland (handmatig) die je na een update van je stalinist gewoon weer via FTP/putty/welke app dan ook gewoon weer even terugzet. 5 seconden werk.

Je verwacht eigenlijk dat alles werkt hoe het jou het beste uitkomt...

Ik heb zelf 3 dreamboxen draaien op e2 op zowel DVB-s2, DVB-c en IPTV en heb echt geen problemen met lange lijsten zoals jij het aangeeft.
Maar zoals ik uit je bewoording denk te halen importeer jij externe lijsten van bijvoorbeeld “hansje” of een andere builder en overschrijf je daarmee je huidige bouquets.
Maak dan een losse bouquets aan voor iptv die je na een update even terugzet. Problem solved...
Als die "alle"proggies al kent dan weet je ook dat je beter een zenderlijst er handmatig in moet zetten dan is na een software update je lijst nog steeds aanwezig...ik begrijp ook niet waarom mensen zo vaak hun zenderlijst updaten?Als het kanaal het niet meer doet wis dan gewoon het kanaal (bewaar feeds)en doe er een (TP scan overheen) scan overheen kanaal staat nog steeds op dezelfde plaats en de pid's en dergelijke zijn weer up2date.
Vroeger met de Philips / Strong / Nokia ontvangers maakte ik favorieten aan voor de klant nu mogen ze het fijn zelf doen iedereen heeft namelijk een andere voorkeur..en het is zo simpel tegenwoordig..

En dat alleen NL -BE -DE -Sky UK heb ik ook al zo vaak voorgesteld maar uiteindelijk valt iedereen over de prijs waarom 100€ betalen voor 4000 less kanalen?Men wil gewoon meer meer meer voor zo weinig mogelijk euro's..en het gaat niet ten koste van de stabiliteit meer kanalen...en met je Enigma2 is het o zo makkelijk om die bouqetten te verwijderen.

En als jouw IPTV provider nu nog steeds met de wget link werkt?Dan wordt het tijd dat die een beetje investeert en je gewoon gebruik kan gaan maken van de XTream plugin.
 
Het gaat niet om de prijs en die Xtream plugin heb ik al bij een provider .
 
je kan ook je kanalen die je wilt hebben, bij je favorieten zetten. Dan moet je er niet telkens achter zoeken. Het is beter om 1 keer per jaar je favoriete kanalen zoeken en opslaan dan iedere keer dat je kijkt