Opgelost Geen enkele repo werkt meer voor mij

Swishhh

Forumlid
20 aug 2017
9
5
6
35
Hoi,

Sinds een aantal weken kan ik geen enkele repo meer aan. Ik kan wel betreffend zip bestand installeren maar als ik dan op install from repo klik krijg ik de melding: Could not connect to repository. Ik heb al heel veel verschillende geprobeerd, ook als ik het zip bestand eerst download en vanaf mijn pc installeer. Ook al een paar keer Kodi helemaal opnieuw geïnstalleerd... had ik dat maar niet gedaan want heb nu helemaal niks meer haha geen Covenant, SALTS of Exodus ;-(

Hopelijk heeft iemand een oplossing.

Kodi 17.3 op Android TV.

Thanks!
 
Hoi,

Sinds een aantal weken kan ik geen enkele repo meer aan. Ik kan wel betreffend zip bestand installeren maar als ik dan op install from repo klik krijg ik de melding: Could not connect to repository. Ik heb al heel veel verschillende geprobeerd, ook als ik het zip bestand eerst download en vanaf mijn pc installeer. Ook al een paar keer Kodi helemaal opnieuw geïnstalleerd... had ik dat maar niet gedaan want heb nu helemaal niks meer haha geen Covenant, SALTS of Exodus ;-(

Hopelijk heeft iemand een oplossing.

Kodi 17.3 op Android TV.

Thanks!
Gaat het om een smart TV met android TV? Hebben je browser en andere apps zoals YouTube wel verbinding? Bedraad of wifi verbinding?
Soms zit er een heel klein typ foutje in het http adres wat je hebt ingevoerd. Typ het adres eens in op je browser of je dan wel verbinding krijgt.
 
Ja smart tv met Android TV. Ja heb zeker verbinding (Youtube, Netflix etc), tv is direct verbonden met ethernet kabel...
Klopt heb ook eerst getest in browser of het adres wel zou werken.. begrijp er niks van het heeft altijd gewerkt.. denk bijna dat mijn IP is geblocked, toch maar VPN proberen?
 
Ja smart tv met Android TV. Ja heb zeker verbinding (Youtube, Netflix etc), tv is direct verbonden met ethernet kabel...
Klopt heb ook eerst getest in browser of het adres wel zou werken.. begrijp er niks van het heeft altijd gewerkt.. denk bijna dat mijn IP is geblocked, toch maar VPN proberen?
Als het repo adres wel in je browser op je tv werkt dan kan je ip niet geblokkeerd zijn. Je kan hier ook zien welke repo's offline zijn: Beste test is de repo url eerst in je browser op je tv testen en daarna invoeren in Kodi. Probeer maar eens een add-on exact via de tutorial te doen, bijvoorbeeld
 
Laatst bewerkt:
Ja thanks voor je snelle reply!

Heb Covenant al op drie verschillende manieren geprobeerd te installeren: Via Smash repo en Colossus repo ( ) en via Ares ( ). Ik krijg dus de zip file gewoon geïnstalleerd (melding rechtsboven) maar zodra ik op install from repo op de betreffende repo klik krijg ik de melding: Could not connect to repo. In browser kom ik gewoon op de site bij de betreffende zip bestanden.

Nee je hebt ook gelijk IP kan natuurlijk niet geblocked zijn... maar dat was mijn laatste optie ;-) Lekker net vorige week Real Debrid weer voor een jaar verlengd haha
 
Ja thanks voor je snelle reply!

Heb Covenant al op drie verschillende manieren geprobeerd te installeren: Via Smash repo en Colossus repo ( ) en via Ares ( ). Ik krijg dus de zip file gewoon geïnstalleerd (melding rechtsboven) maar zodra ik op install from repo op de betreffende repo klik krijg ik de melding: Could not connect to repo. In browser kom ik gewoon op de site bij de betreffende zip bestanden.

Nee je hebt ook gelijk IP kan natuurlijk niet geblocked zijn... maar dat was mijn laatste optie ;-) Lekker net vorige week Real Debrid weer voor een jaar verlengd haha
Je kan ook eens de Kodi Fork SPMC uit de Playstore halen en testen of die geen problemen geeft. Bij bepaalde Smart TV's, bijvoorbeeld Sony Bravia, zijn er wel eens problemen na een update naar Kodi Krypton. Misschien kun je nog hier het merk en type Smart TV achterlaten en herkent iemand dan de problemen daarmee.
 
Zojuist SPMC geprobeerd en precies dezelfde melding: Could not connect to repository (en deze draaide zelfs nog op Jarvis).
Ik heb een Philips TV en ik had Krypton 17.3 al geruime tijd draaien en tot een paar weken geleden kon ik ook gewoon repo's installeren...
 
Heb je wel http:// ervoor? En stuur eens een video van het hele gebeuren want ik denk dat je ergens een fout maakt.
Als je Kodi 17.3 hebt volg deze tutorial dan eens (via de screenshots) dan zou het haast niet mis moeten gaan. Zorg natuurlijk wel dat je box een internet verbinding heeft.
 
Nee en ik ben bang dat dit ook niet snel opgelost zal worden vanuit de kant van Philips (gezien hun slechte software ondersteuning). Mijn hoop is nog wel gevestigd op de update naar kodi 18 of dat iemand toch een manier heeft gevonden om een repo te kunnen installeren.

Ik heb momenteel maar weer mijn :pi:-pi aan mijn tv gehangen.
 
  • Like
Reacties: Spinix en Macvz
Is er al een oplossing? Ik heb met mijn Philips AndroidTV hetzelfde:ik kan de zip installeren, het logo ed van de repo verschijnt keurig en ook werkt de url van de repo in de browser.
maar als ik "install from repository" klik, krijg ik "could not connect to repository".
Ik heb nu al 2 dagen 5 verschillende repo's geprobeerd. Volgens het overzicht zouden ze allemaal moeten werken.
Overigens probeer ik oa. Elysium te installeren. Kodi is helemaal geupdate (17.6).
 
Het heeft tot een aantal maanden geleden gewoon gewerkt. Het is net alsof kodi zelf wat blokkeert. Als ik een repo toevoeg met 'normale' dingen, dan werkt het wel gewoon..
En ik tik de url dus idd in in de browser en daar werkt het.
Heb ook al de zip gedownload naar de NAS en het via die lokatie geprobeerd, maar dan krijg ik nog steeds dezelfde melding..
 
Het heeft tot een aantal maanden geleden gewoon gewerkt. Het is net alsof kodi zelf wat blokkeert. Als ik een repo toevoeg met 'normale' dingen, dan werkt het wel gewoon..
En ik tik de url dus idd in in de browser en daar werkt het.
Heb ook al de zip gedownload naar de NAS en het via die lokatie geprobeerd, maar dan krijg ik nog steeds dezelfde melding..
Dit komt weleens voor bij Philips smart tv's. Kijk eens of je de laatste hebt. Zie ook: https://kodi-forum.nl/threads/geen-...-software-tv-philips-smarttv.4349/#post-39685
 
Het bleek een kwestie te zijn van een hoop repo's proberen..uiteindelijk een alternatief geïnstalleerd. Dus toch een issue met de repo's zelf..
 
  • Like
Reacties: Lex
Dus opgelost ! als je je alternatief tot slot ook nog aan ons verklapt zijn wij allemaal tevreden.
 
Veel repro's proberen maar pak bronnen waarvan je 99% Zeker weet dat die het doen. Idd een kastje kopen dat is het beste. Ik heb toch altijd bij die smart tv's het idee dat de 'schil' stevig kan zijn waardoor bepaalde programma's niet optimaal werken. Ook zijn ze soms niet krachtig genoeg (in het verleden) al moet ik toegeven dat ik niet weet of dat nu nog zo is:LOL:

Als het is opgelost...... Dan....... :groupdance:
 
  • Like
Reacties: Spinix
Heb hier wel een oplossing gevonden er word wel Turks gesproken de video zegt op zich zelf wel genoeg overigens.Volgens hem is download from unknown sources uitgeshakeld.
You must be registered for see medias
 
Heb hier wel een oplossing gevonden er word wel Turks gesproken de video zegt op zich zelf wel genoeg overigens.Volgens hem is download from unknown sources uitgeshakeld.
You must be registered for see medias




Gewoon nederlands ;)
 
  • Like
Reacties: Spinix