Overige Heb ik nu wel of niet een VPN nodig binnen bijvoorbeeld Kodi?

It is not necessary, but for a variety of reasons, it is advised to use a Virtual Private Network with Kodi. Using a VPN for Kodi goes beyond simply avoiding detection when using illegal add-ons; there are other problems it may help you avoid.
 
It is not necessary, but for a variety of reasons, it is advised to use a Virtual Private Network with Kodi. Using a VPN for Kodi goes beyond simply avoiding detection when using illegal add-ons; there are other problems it may help you avoid.
Ik denk dat je hiermee geoblocking bedoelt?
 
Het is al lang geen geheim meer dat iedere VPN aanbieder logt.
Onlangs zijn er nog gegevens van IPVanish gebruikers bij Homeland security terecht gekomen.
Maar niet alleen IPVanish, ik kan hier een heel scala aan berichten plaatsen uit de diverse media waarin dat bevestigd word.
Waarom ik een VPN gebruik?
Ik gebruik een VPN om mijn eigen IP/ISP te maskeren.
De rest is schijnveiligheid.
Diensten zoals Realdebrid loggen ook.
Die gebruik ik alleen maar om snellere linken te verkrijgen, zonder gebuffer.
Als de tijd daar is dat we zwaar beboet gaan worden, dan zal ik er over nadenken om me alleen bij legaal content te houden.
Het zijn de prijzen waarom ik illegaal kijk in sommige diensten.
Ik betaal al 100 euro per maand aan Ziggo, 13,99 aan Netflix en 8,99 aan Videoland.
Het zijn de internet/Tv aanbieders zelf die illegaal kijken in de hand werken.
En verder blijf ik gewoon Andreas Jerphanion die een eerlijke kijkplezier wil hebben voor iedereen.
Ze moeten de prijzen bij alle aanbieders gelijk trekken.
En niet 7,50 voor Foxsport bij KPN (6 kanalen) en 24,95 bij Ziggo voor dezelfde 6 kanalen.
Daarbij heb ik in een dorpje als Bakkeveen alleen Ziggo met een beetje internetsnelheid, dus een keus heb ik eigenlijk ook niet.
Er zijn ook goede gratis aanbieders (VPN) zoals HideMe en een paar andere hele goede.
Maar meestal als ik daarover begin, is het ook weer niet goed.
Snelheden van 60 a 70Mb en doet niks onder aan de betaaldiensten.
Echter omdat hun geen Tapdrivers ondersteunen op een W10 systeem, ben ik aangewezen op IPVanish. die dat wel bieden.
Mijn snelheid ligt altijd rond de 125mb Down en 40Mb Upload.
Op de Nvidia Shield ligt dat iets lager, maar werkt ook prima.
 
  • Like
Reacties: Espero en anita 51
Om maar eens simpel antwoord te geven op de vraag: Heb ik VPN nodig binnen Kodi?

Nee, is totaal niet nodig in Nederland en werkt vaak onnodig vertragend. Bent u veel in de weer met torrents (buiten Kodi om) dan is het wel aan te raden omdat u dan ook vaak content deelt, dus verspreid. Binnen Kodi streamt u alleen en verspreid verder niets.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Slikt
Om maar eens simpel antwoord te geven op de vraag: Heb ik VPN nodig binnen Kodi?

Nee, is totaal niet nodig in Nederland en werkt vaak onnodig vertragend. Bent u veel in de weer met torrents (buiten Kodi om) dan is het wel aan te raden omdat u dan ook vaak content deelt, dus verspreid. Binnen Kodi streamt u alleen en verspreid verder niets.

Mee eens maar met een kleine aanvulling. Kodi icm Elementum en quasar zijn naar mijn weten de enige twee addons waarbij vpn wel nodig is met Kodi.
 
Er is naar mijn weten nog nooit iemand veroordeeld in NL voor streamen of downloaden van torrents.
Enkele grote spelers zijn wel aangepakt door Brein, maar ik zou zeggen, blijf lekker downloaden en streamen zonder VPN.
Een simpele eindgebruiker gaan ze echt niet opjagen.

Buiten NL is het een ander verhaal. In Duitsland bijvoorbeeld zijn ze een stuk strenger.

Voorbeeld NL:

Rechtszaak Nederland
Tijdens de Nederlandse rechtszaak had Dutch FilmWorks (DFW) een database van IP-adressen verzameld die de film The Hitman’s Bodyguard illegaal hadden gedownload. 377 van deze IP-adressen waren van Ziggo. Om aanspraak te maken van inbreuk op auteursrecht moest Dutch FilmWorks de NAW-gegevens hebben van deze 377 IP-adressen. De rechter beoordeelde in 2019 echter dat Ziggo deze gegevens niet hoefde te geven. DFW had namelijk niet goed aangegeven wat ze met deze persoonsgegevens zouden doen. Daarnaast kon DFW niet uitleggen waarom een €150 schikkingsvoorstel een correcte schadevergoeding was.

Bron:
 
Topic ligt al even stil zie ik maar gezien de snelle ontwikkelingen heb ik altijd mijn VPN aan staan, zowel met Kodi als met IPTV.
Better safe then sorry ;)
 
  • Like
Reacties: kabo
Behoorlijk oud en redelijk lang topic....
Destijds was de stelling: streamen = ok, maar met torrents downloaden ben je ook aan het uploaden. Dat laatste is sowieso illegaal en daar worden mensen ook voor gepakt.
Is dat nog steeds zo? Als iemand via een add on een film of een serie streamt, zit men daar in Nederland niet (actief) achteraan?
 
Qua media hoor ik er niets over maar dat zegt niets. Brein is natuurlijk altijd bezenmet de grootverbruikers maar zou geloof ik ook individuelen aanpakken (bron weet ik even niet meer), zal wel voor het afschrikken zijn. Persoonlijk stream ik achter een vpn. Ik denk dat als vriend er iets mee wil er een heel proces vooraf gaat en dus met een 'zaak' komen met gegeven van bv 3 jaar geleden ( omdat ze die dan hebben). Dus volgens mij kan men nu verzamelen (wat natuurlijk lastig gaat met die rechtzaken waarbij de stelling is dat de providers geen NAW gegevens hoeft te delen). Volgens mij heeft Brein gegevens IP adresen bv maan heen gekoppelde persoonsgegevens waardoor je dus geen personen kan aanklagen.
Streamen/uploaden en nu al enkele jaren downloaden mag niet meer maar concrete handhaving, ik hoor er niets over (of nagenoeg niets). Maar zoals gezegd, alles achter een VPN voor mij.
 
Tja, ik stream af en toe wat "natuurfilms". Voor het reguliere aanbod gebruik ik "netjes" betaalde versies. Dus Ziggo, HBO Max, Netflix. En dat vind ik vooralsnog wel genoeg. Vroegâh hadden we een abonnement bij Ziggo waar Penthouse bij inbegrepen zat, maar dat kost iets van € 10,- extra per maand. Dat vind ik best veel geld voor zoiets, Ook even gekeken om voor dergelijke films Puffin browser te gebruiken op de Mi Box S, maar dat is niet erg gebruikersvriendelijk.