1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Lees meer.

Himedia Q10 Pro met streamnu

Discussie in 'Android' gestart door Ruud de Bruin, 3 dec 2016.

  1. peterp

    peterp Gevorderd

    Ondanks iAndroid 7 en Kodi 17.3 met versie V2.0.3, hebben wij geen problemen met de subtitle en/of het netwerk.
    Alles werkt goed behalve de passtrough, van het moment dat ik doorvoer aanvink heb ik geen geluid.
    Alleen heel spijtig dat onze leverancier media24store en blijkbaar ook bij Futeko, er geen enkel antwoord komt op onze mails en ook geen enkele vorm van informatie of feedback over dit probleem met Himedia.
    Wij mogen toch vragen om op zijn minst hierover open en eerlijk te communiceren naar hun klanten?
     
  2. sjeng45

    sjeng45 Gevorderd

    Dat zijn de nadelen van kopen via internet.
    Je weet nooit wat er wel of niet waar is wat je allemaal leest over bepaalde webshop's.
    Media24Store is officieel een computerbedrijf die handel heeft gezien in dit soort apparaten , maar men heeft zich denk ik vies vergist in de problemen met deze apparaten.
    Als importeur zoals ze zich zelf noemen zouden ze veel meer druk moeten uitoefen op HIMEDIA , maar in plaats daarvan nemen ze een wel heel afwachtende houding aan helaas.
    vind ik persoonlijk niet kunnen , en ook de slechte communicatie richting klant is gewoon waardeloos.
    zo ga je niet met klanten om , en zeker niet als je collega bedrijven hier juist op afbrand terwijl ze het nu zelf ook doen.
     
  3. peterp

    peterp Gevorderd

    Onze Q5 Pro staat in det Engels.
    Als ik de taal wil wijzigen (settings player), zet hij Nederlands op 2, hoe zet ik dit op 1 want staat nu nog steeds op Engels en krijg dit niet veranderd?
    Heeft er iemand een print/foto van de juiste video hdmi output instellingen?
    Thx!
     
  4. sjeng45

    sjeng45 Gevorderd

    Als je die 2 talen voor je ziet staan zie je helemaal rechtsboven van die puntjes ... in de hoek staan , als je daar op klikt krijg je de optie om een taal te verwijderen.
    kies hier de engelse taal om te verwijderen uit het lijstje en dan word Nederlands automatisch de taal voor je Q5
    succes !!
     
  5. peterp

    peterp Gevorderd

    Die puntjes vielen net uit het beeld en daarom niet gezien?
    Alvast bedankt!
     
  6. sjeng45

    sjeng45 Gevorderd

    Als die puntjes buiten beeld vallen moet je de instellingen voor je beeld aanpassen
    maar graag gedaan!
     
  7. peterp

    peterp Gevorderd

    Ja eigenlijk wel bizar, de beeld instellingen staan goed met de vier zijden op 100%.
    Op het scherm van de beamer is dit correct, maar op de tv te breed en krijg dit niet goed?
     
  8. sjeng45

    sjeng45 Gevorderd

    Als je naar SETTINGS gaat en dan PLAYBACK , wat staat er dan bij jou bij TV ASPECT RATIO ? hier staat dit op 16:9
    En daarna kijk je wat bij MAINTAIN ASPECT RATIO staat ? hier staat KEEP RATIO ingesteld . Staat bij jou waarschijnlijk op FULL ingesteld.
    Ik heb overigens niets aangepast , stond standaard zo ingesteld.
     
  9. mike.r

    mike.r Expert

    Ik heb juist hetzelfde probleem ik pas nu iedere keer het beeld aan , maar meestal staat hij toch op de beamer .
     
  10. sjeng45

    sjeng45 Gevorderd

    Het kan ook nog aan de instellingen van je TV zelf liggen , in het begin had ik ook steeds dat de gekleurde tegels op het startscherm over het gehele scherm verschenen terwijl de instellingen van de Q10 pro goed stonden .
    Toen ben ik naar de TV instellingen gaan kijken en ja hoor daar stond bij Beeldformaat ''AUTO-FILL'' ingesteld en die heb ik toen op ''BREEDBEELD'' ingesteld en het probleem was opgelost . Misschien moeten jullie ook eens kijken bij de instellingen van de TV zelf.
     
    mike.r vindt dit leuk.
  11. mike.r

    mike.r Expert

    Dat moet ik eens doen
     
  12. peterp

    peterp Gevorderd

    Heb de instellingen aangepast en is al beter, toch mis ik in de hoeken nog een stukje.
    Zoals de tijd rechts boven in de hoek staat er maar gedeeltelijk op?
    Met de mede8er had ik dit probleem niet.
     
  13. sjeng45

    sjeng45 Gevorderd

    Dan staat er of op je tv of op je Q5 toch nog iets niet goed.
    Je kan via je Q5 ook nog de positie van je beeld aanpassen
    dit doe je via : SETTINGS - DISPLAY - SCREEN SIZE POSITION.
    Daarnaast moet je TV ook 1080 zijn als je je Q5 op 1080 hebt ingesteld.
    Bij de instellingen die je eerder hebt ingesteld op BREEDBEELD , kan je er als het goed is ook kiezen voor NIET GESCHAALD
    dan word het beeld nog iets kleiner heb dat net hier even geprobeerd.
    Ook kun je op je Q5 via SETTINGS - MORE - WEERGAVE - DISPLAY AREA SET je beeld nog wat aanpassen. (heb ik niet hoeven doen)

    Als dit alles niet werkt kan je op je TV ook nog eens proberen of je de BEELD INSTELLING kunt RESETTEN , mijn tv bied deze mogelijkheid.
    Ik weet gewoon zeker dat dit geen technisch probleem is van de Q5 en Q10Pro ,
    Ik draai wel Android 7.0 met firmware HMD-2.0.3 2017-04-12.095905 op mijn Q10Pro , op de vorige firmware had ik overigens ook geen problemen met het beeld op die ene AUTO FILL instelling op de TV na dan.
     
  14. peterp

    peterp Gevorderd

    Alvast bedankt voor de ruime reactie!
    Screen site position staat op 100%, dus dat zou goed moeten zijn.
    Tv is een Plasma 1080p.
    Zal de rest nog eens uit proberen.
     
  15. sjeng45

    sjeng45 Gevorderd

    Graag gedaan, ik heb zelf geen plasma tv dus ik weet ook niet wat nog meer mogelijk is bij zo'n tv als het gaat om het formaat van je beeld.
    Mijn TV is ook 1080P dus het zou wel goed moeten werken bij je.
    Ik denk dat je beter met een schone lei kan beginnen dus je tv terug naar fabriekstand zetten en van daaruit kijken of je het dan wel voormekaar krijgt.
    succes in ieder geval!
     
  16. mike.r

    mike.r Expert

    Zet de screen position eens op 92