IPTV M3U Editor

Ik vind het leuk om te maken, en de editor wordt volwassen :p krijgt met deze update een aantal functies bij.. en wordt wat gebruiksvriendelijker en professioneler.. Ook wordt deze wat meer uitgebreid om ook mensen die SIPTV gebruiken een handje te helpen, zo kan je ook de SIPTV gebruikte tags aanpassen, en komt er een functie om SIPTV txt bestanden te exporteren vanuit de M3U.

Ik zit ook te zien om een functie te maken welke grootste deel van de kanalen direct kan koppelen aan SIPTV id's zodat je de m3u kan inladen, aanpassen, en exporteren naar txt met siptv id's om direct in je siptv in te laden.. wat een hoop handwerk zou besparen, maar gezien ik zelf geen siptv heb zou iemand hier wat bij kunnen helpen..

Ook komt er een koppeling in met mijn eigen epg service, waar je (in de toekomst) je m3u direct kan uploaden naar de server, en dus niet steeds handmatig je url hoeft aan te passen - maar 1x een account aanmaken, de url in de portal aanvragen, deze invoeren in je box. En bij elke aanpassing vanuit de editor, wordt deze geupload naar de server dus kan je direct de aanpassingen zien op je device/app.. Maar dat is iets waar ik nog mee bezig ben :)

Nieuwe functie / oude functie in nieuw jasje:

You must be registered for see images


Ik heb een functie gemaakt waarmee je radiostreams kan importeren vanuit bekende websites met radio streams. Deze zoekt op de website naar streams en voegt deze toe aan de M3U. Op dit moment heb ik er 2 websites in gezet. Zodra de website wordt bijgewerkt met nieuwe streams kan je deze dus gelijk zien in de lijst.
- hendrikjansen.nl (+/- 1250 kanalen - ongesorteerd)
- listenlive.eu (+/- 4000 kanalen - gesorteerd per land / categorie) - Momenteel staat enkel deze site in de lijst, omdat deze meer en betere resultaten geven. Deze site word ook goed bijgehouden, en zover ik al getest heb werken alle streams. De categorieën en landen staan in de lijst op dezelfde volgorde als op de website, dus ook als je eerst op de website eens wilt kijken kan je ze er na heel simpel importeren naar je M3U en direct gebruiken :)

De geïmporteerde zenders krijgen direct de tag radio mee, zodat je ze in kodi netjes onder radio ziet staan. Op deze manier (door scrapen van de sites) heb je altijd bijgewerkte streams, en is het makkelijker om veel streams te importeren. Met de functie controleer streams kan je direct niet werkende streams er uit filteren (ook per groep) dus ook geïmporteerde streams die niet werkend zijn kan je direct verwijderen of rapporteren aan betreffende website (middels pdf rapport waarin naam + stream staat).

Als jullie nog sites weten, laat het gerust horen - liefst sites waar de streams werkende zijn, geen forums etc want forum scrapers zijn veel uitgebreider, en vaak werken de streams na verloop van tijd niet meer. Met de sites die er nu in staan kunnen de meeste al veel vooruit, het scrapen vanaf listenlive is het meest succesvol..
 
Geweldige tool!
Echter stuit ik op het volgende probleem.
Wanneer ik mn m3u lijst heb aangepast en laad binnen kodi, dan zijn alle groepen weg.
Al mijn geselecteerde kanalen worden wel weergegeven, maar dan allemaal in 1 groep..
In jouw tool heb ik een 7tal groepen gemaakt en daar de kanalen in onderverdeeld, maar kodi lijkt zich daar niets van aan te trekken.
Doe ik iets verkeerd of zie ik iets over het hoofd?
Alvast dank!
 
Ik vind het leuk om te maken, en de editor wordt volwassen :p krijgt met deze update een aantal functies bij.. en wordt wat gebruiksvriendelijker en professioneler.. Ook wordt deze wat meer uitgebreid om ook mensen die SIPTV gebruiken een handje te helpen, zo kan je ook de SIPTV gebruikte tags aanpassen, en komt er een functie om SIPTV txt bestanden te exporteren vanuit de M3U.

Ik zit ook te zien om een functie te maken welke grootste deel van de kanalen direct kan koppelen aan SIPTV id's zodat je de m3u kan inladen, aanpassen, en exporteren naar txt met siptv id's om direct in je siptv in te laden.. wat een hoop handwerk zou besparen, maar gezien ik zelf geen siptv heb zou iemand hier wat bij kunnen helpen..

Ook komt er een koppeling in met mijn eigen epg service, waar je (in de toekomst) je m3u direct kan uploaden naar de server, en dus niet steeds handmatig je url hoeft aan te passen - maar 1x een account aanmaken, de url in de portal aanvragen, deze invoeren in je box. En bij elke aanpassing vanuit de editor, wordt deze geupload naar de server dus kan je direct de aanpassingen zien op je device/app.. Maar dat is iets waar ik nog mee bezig ben :)

Nieuwe functie / oude functie in nieuw jasje:

You must be registered for see images


Ik heb een functie gemaakt waarmee je radiostreams kan importeren vanuit bekende websites met radio streams. Deze zoekt op de website naar streams en voegt deze toe aan de M3U. Op dit moment heb ik er 2 websites in gezet. Zodra de website wordt bijgewerkt met nieuwe streams kan je deze dus gelijk zien in de lijst.
- hendrikjansen.nl (+/- 1250 kanalen - ongesorteerd)
- listenlive.eu (+/- 4000 kanalen - gesorteerd per land / categorie) - Momenteel staat enkel deze site in de lijst, omdat deze meer en betere resultaten geven. Deze site word ook goed bijgehouden, en zover ik al getest heb werken alle streams. De categorieën en landen staan in de lijst op dezelfde volgorde als op de website, dus ook als je eerst op de website eens wilt kijken kan je ze er na heel simpel importeren naar je M3U en direct gebruiken :)

De geïmporteerde zenders krijgen direct de tag radio mee, zodat je ze in kodi netjes onder radio ziet staan. Op deze manier (door scrapen van de sites) heb je altijd bijgewerkte streams, en is het makkelijker om veel streams te importeren. Met de functie controleer streams kan je direct niet werkende streams er uit filteren (ook per groep) dus ook geïmporteerde streams die niet werkend zijn kan je direct verwijderen of rapporteren aan betreffende website (middels pdf rapport waarin naam + stream staat).

Als jullie nog sites weten, laat het gerust horen - liefst sites waar de streams werkende zijn, geen forums etc want forum scrapers zijn veel uitgebreider, en vaak werken de streams na verloop van tijd niet meer. Met de sites die er nu in staan kunnen de meeste al veel vooruit, het scrapen vanaf listenlive is het meest succesvol..

@Reidinga

Deze kwam ik laatst tegen (ruim 180 landen, bijna 18000 stations)


Heeft ook een API, en alle streams worden regelmatig gecontroleerd
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Wat is het verschil of is er een verschil tussen de download van de tool op dit forum "snotverdomme" en de download van erdesigns? En wat is de meerwaarde van editie 002 Eur10?
grts
 
Wat is het verschil of is er een verschil tussen de download van de tool op dit forum "snotverdomme" en de download van erdesigns? En wat is de meerwaarde van editie 002 Eur10?
grts

De website is nog niet op orde.. ;) dus die mag je voorlopig nog even negeren.. Ben er druk mee bezig, maar is nog niet online.. Wat er nu zichtbaar is "was" als test site, :) de nieuwe versie van de editor komt binnenkort online, je krijgt dan vanzelf vanuit de editor melding dat er een update is en kan je deze installeren.

@Reidinga

Deze kwam ik laatst tegen (ruim 180 landen, bijna 18000 stations)


Heeft ook een API, en alle streams worden regelmatig gecontroleerd

Dankjewel!! ik ga direct eens kijken!

[edit]
Inderdaad heel gemakkelijk, de api is publiek dus dat is al zeer handig.. Deze meteen even "inbouwen"..

De API die @KobusKrukas heeft aangeboden ingebouwd:
You must be registered for see images

Werkt zeer goed. heb ze per land gezet. Dus als je radiobrowser selecteert laad hij de lijst met landen vanuit de api, en als je dan een land selecteerd en vernieuwen klikt krijg je alle streams voor geselecteerde land. Deze api geeft ook kanaal icons, dus die zet ik direct bij de stream zodat je ook meteen de afbeelding voor de stream erbij importeerd :)
Dankjewel voor de tip!!
 
Ben nu nog even bezig met laatste aanpassingen te doen, wat extra nieuwe functies in te bouwen.. Maar de nieuwe versie begint al goed vorm te krijgen.. De nieuwe versie heeft een hoop verbeteringen, en een hoop nieuwe functies die zeker interessant zijn..
 
Update van de filter is bijna rond; nieuwe mogelijkheden in het filteren van de kanalen zijn:
- Filteren op trefwoord of op Regular Expression
- Filteren in veld - tag, keuze uit alle velden/tags of geselecteerde veld/tag
- Verwijderen van kanalen die voldoen aan opgegeven filter
- Kopieren van kanalen die voldoen aan filter
- Aanpassen van kanalen die voldoen aan filter. Zo kan je bv alle kanalen waar "NL:" staat in de naam dit verwijderen, of vervangen door een andere tekst. Op deze manier kan je sneller in een batch aanpassingen doorvoeren.

Het filteren op Regular Expression is vooral voor de meer technische mensen, die weten hoe je een RegEx patroon opstelt. Hiermee kan je wel heel simpel kanalen verwijderen of verplaatsen die voldoen aan meerdere kenmerken.

Juist de functie klaar voor het exporteren van kanaal lijst naar HTML;

Test is hier te vinden: ik heb hier uiteraard mijn M3U url aangepast, en ook geen URL's mee geexporteerd. Je kan elk veld dat in de editor staat exporteren, dus ook de URL en parent-code en audio-track welke hier ook niet in staan. je kan dit bijvoorbeeld ook doen met enkel kanaalnamen, en tvg-name en tvg-id.

Voorbeeldje overzicht;
You must be registered for see images


Kanaal lijsten:
You must be registered for see images


Zeer handig voor resellers bijvoorbeeld die dagelijks een lijst willen van hun kanalen.. De html is 1 pagina, de css styling zit in de html zelf. Je kan deze geexporteerde pagina dus zo online zetten, of via mail verzenden. Ik ben nu ook bezig om dezelfde pagina naar pdf te exporteren.

Je kan zelf de titel opgeven, wil kijken om in de vertaling voor het programma de exporteer functie mee te nemen zodat ook de geexporteerde bestanden vertaald kunnen zijn - dus name=naam, en false=nee etc.

Nu druk bezig met functie om kanaallijsten (m3u) te exporteren naar SIPTV txt bestanden. Deze functie leest keywords uit een xml bestand welke onder een kanaalid vallen. Bij het omzetten van de m3u, wordt er in deze xml gekeken of er een match is tussen de keywords. Als er een match is word deze kanaalid ( ) er in gezet.

Op die manier heb ik met succes al een aantal m3u lijsten kunnen omzetten naar SIPTV, met juiste SIPTV id's. Door de XML die ik zal meeleveren kan je zelf deze XML aanvullen met kanaalnamen of keywords die vaak voorkomen in jouw lijst, waardoor deze bij exporteren naar SIPTV txt direct goed staan. Ik zal proberen voor een aantal providers voor de NL/BE/UK kanalen al een lijst te maken zodat deze al werkt met rapid, unlimitedhd, en hiptv. Voor andere providers en landen kunnen jullie dit evt zelf aanvullen, en aangepaste lijsten zijn zeer welkom dan zet ik die online zodat bij aanvulling van de xml de editor altijd een melding zal geven dat er een nieuwe lijst beschikbaar is.

Voorbeeldje van zon lijst:
XML:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<countries>
  <country name="Nederland" id="NL">
    <channel name="NPO 1" id="Ned1.nl">
        <keyword>NPO1</keyword>
        <keyword>NPO 1</keyword>
        <keyword>Nederland1</keyword>
        <keyword>Nederland 1</keyword>
        <keyword>Ned1</keyword>
        <keyword>Ned 1</keyword>
    </channel>
    <channel name="NPO 2" id="Ned2.nl">
        <keyword>NPO2</keyword>
        <keyword>NPO 2</keyword>
        <keyword>Nederland2</keyword>
        <keyword>Nederland 2</keyword>
        <keyword>Ned2</keyword>
        <keyword>Ned 2</keyword>
    </channel>
    <channel name="NPO 3" id="Ned3.nl">
        <keyword>NPO3</keyword>
        <keyword>NPO 3</keyword>
        <keyword>Nederland3</keyword>
        <keyword>Nederland 3</keyword>
        <keyword>Ned3</keyword>
        <keyword>Ned 3</keyword>
    </channel>
  </country>
</countries>

per land moet je dus een <country name="naam van land" id="land id"> maken, met daarin de kanalen zoals hierboven te zien. Bij vragen, stuur gerust een berichtje.. Mochten mensen al tijd/zin hebben om een begin te maken.. graag..
let wel op: in "<channel name="NPO 3" id="Ned3.nl">" is Ned3.nl dus de ID die SIPTV op hun website opgeeft. De name is enkel als referentie bedoeld..

Lijst al bijgewerkt, hij koppelt alle Benelux en ERO kanalen met de tags voor SIPTV. Nu nog alle andere landen overzetten, is wat werk maar dan kan het eventueel bijgehouden worden met hulp van mensen hier. Hij werkt nu al out of the box met Rapid en UnlimitedHD. Nog even paar aanpassingen doen zodat ook Hiptv direct de tags kan pakken, niet alle kanalen staan in de lijst bij SIPTV zag ik.. Maar heb alle 189 tags voor Benelux en de 43 ERO er in gezet.. Hoop hiermee de SIPTV gebruikers binnenkort ook blij te maken :) zo kan je naar hartelust je m3u aanpassen, en direct exporteren naar een SIPTV txt lijst.. en je tags staan direct goed..

Linkje naar de lijst voor mensen die willen helpen:


In een keyword veld hoef je geen HD of FHD te zetten, en ook geen (18+), 720P, SD, 4K of 4K+. Deze haalt het programma uit de naam om het zoeken naar de tag makkelijker te maken.. Bij aanvullen van de lijst graag proberen om zelfde stijl aan te houden, mocht je toevoegingen gedaan hebben graag pm met wijzigingen - of lijst.. dan voeg ik die toe, en gaan die mee in de release als update klaar is..

Hoe meer mensen helpen, hoe meer er plezier aan hebben.. Ik heb zelf geen SIPTV en kan dus ook niet testen of geproduceerde lijsten werken, wel door een comparer gehaald en lijsten zijn identiek (alleen meer tags gekoppeld) aan op SIPTV website geproduceerde txt lijst. Bedoeling is om alle tags van SIPTV site er in te zetten, zodat je bij aanpassingen niet nog alle tags goed moet zetten zoals @dude-nl al eerder aangaf..

Nog een updatje van het werk:
You must be registered for see images

Exporteer naar SIPTV werkt nu out of the box met rapid, hiptv, en unlimitedhd. Hij zet voor deze providers de kanaalid's direct goed. Geen handmatig controleren nodig, of aanvullen van missende id's die de converter online mist.

You must be registered for see images

Ook direct je bewerkte m3u exporteren naar bouquet bestanden voor enigma2/dreambox. Je kan een enkele groep exporteren, of alle groepen waarbij de bouquets.tv bestand direct wordt aangemaakt. Je kan nu dus ook als je een dreambox/enigma2 hebt je m3u aanpassen en direct exporteren..
 
Laatst bewerkt:
Super ziet het eruit, exporteer naar enigma2 is ook een hele leuke optie dan kan ik de lijst ook makkelijk gebruiken op mijn Vu solo 4k.
Al enig idee wanneer deze versie released word?
 
Ja die functie voor exporteren naar enigma2/dreambox was even zoeken omdat ik het bestandsformaat niet kende.. Als je wilt kan je misschien helpen met testen zodra ik een werkbare test klaar heb - voornamelijk voor die functie, zodat ik nog verbeteringen/aanpassingen kan doen.. Ik ben nu nog even bezig met een import functie voor enigma/dreambox tv bestanden.. zodat je ook bestaande kan importeren en eventueel samenvoegen..

Daarnaast nog een flinke lijst met dingen die ik nog wil inbouwen, zo moet ik de functie voor het controleren op "dead" links nog inbouwen, de m3u vergelijk functie af maken, en wat kleine dingen.. En uiteindelijk nog de vertaling opstellen, help bestanden maken :p etc etc.. nog werk genoeg..
 
  • Like
Reacties: KobusKrukas
Als ik iets moet testen doe ik dat graag, persoonlijk is voor mij het direct importeren naar mijn Vu solo 4k niet belangrijk.
Mijn Vu solo bezit kabel en satelliet tuners ik bewerk die lijst met Dreamboxedit waarmee ik de lijst ook in kan laden.
Als ik met jou programma de iptv m3u eest kan bewerken daarna importeren en samenvoegen met mijn satelliet en kabelzenders zou dat top zijn.
Het programma Dreamset is ook al instaat m3u bestanden te bewerken voor enigma2 misschien heb je wat aan die info?
 
  • Like
Reacties: KobusKrukas
Het gaat mij er vooral om dat de lijsten die het programma produceert goed zijn :) het programma richt zich op iptv gebruikers, en dan vooral M3U. Een export functie is een mooie plus, en een leuke mogelijkheid voor gebruikers die in bezit zijn van een dreambox of dergelijke. Maar het is zeker niet bedoeld als vervanging voor.. Omdat m3u en tv bestanden te veel verschillen hiervoor. Maar het is wel makkelijk als je een dubbel abonnement hebt je een m3u kan downloaden en bewerken voor je dreambox en je android tv bijvoorbeeld.. dat is hiermee wel makkelijker te doen op deze manier.
 
Graag wil ik mijn m3u bestanden bewerken met jou programma om vervolgens te gebruiken binnen Dreamboxedit.

Is het trouwens niet beter de url in te vullen binnen een programma zoals siptv of perfectplayer zodat de channel updates meteen binnenkomen via de iptv provider?
 
  • Like
Reacties: KobusKrukas
Dat kan zeker, maar als je dit met siptv doet zal je zien dat een hoop id's niet gekoppeld worden.. Dus mis je daar epg, mijn editor exporteert ook txt bestanden in siptv formaat, en zet de juiste siptv id bij het kanaal. Zo hoef je deze niet handmatig nog erin te zetten, en sommige mensen gebruiken graag gepersonaliseerde lijsten :) daarom de editor.

Ik ga ook een update doen van de autostart tool, zodat je de functies binnen de editor kan automatiseren (dagelijks/wekelijks). En ben bezig met een upload functie zodat hij de siptv txt bestanden automatisch upload naar siptv, dus uiteindelijk blijft dit hetzelfde als via hun site, enkel heb je een gepersonaliseerde lijst :)
 
  • Like
Reacties: KobusKrukas
Werk gaat nog altijd verder, hier nog wat screentjes van laatste nieuwe aanpassingen en functies :)
You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach


Binnenkort wat meer info, hoop een dezer dagen de eerste test af te maken.. Zodra deze getest is kan ik de final versie uitbrengen :)
 
Werk gaat nog altijd verder, hier nog wat screentjes van laatste nieuwe aanpassingen en functies :)
You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach


Binnenkort wat meer info, hoop een dezer dagen de eerste test af te maken.. Zodra deze getest is kan ik de final versie uitbrengen :)
Ben heeeeel benieuwd (y)(y)(y)