IPTV M3U Editor

Nu bezig met laatste aanpassingen zoals kanaal omhoog/omlaag plaatsen iets vloeiender te krijgen.. en nog paar kleine dingen, dan kan hij getest worden.. Als dat allemaal in orde is, ga ik de vertalingen enz gaan doen.. zodat al gebruik gemaakt kan worden van engels/nederlands.. en eventuele mensen die willen helpen met vertaling naar duits, frans etc.. Als dat allemaal klaar is, dan nog de autostart tool herschrijven, de boel in een nette installatie plaatsen.. en kan hij naar final versie 1.0
 
  • Like
Reacties: KobusKrukas
Nu bezig met laatste aanpassingen zoals kanaal omhoog/omlaag plaatsen iets vloeiender te krijgen.. en nog paar kleine dingen, dan kan hij getest worden.. Als dat allemaal in orde is, ga ik de vertalingen enz gaan doen.. zodat al gebruik gemaakt kan worden van engels/nederlands.. en eventuele mensen die willen helpen met vertaling naar duits, frans etc.. Als dat allemaal klaar is, dan nog de autostart tool herschrijven, de boel in een nette installatie plaatsen.. en kan hij naar final versie 1.0
Hoi Ernst,

Duits vertaling wil ik wel gaan doen...
 
Perfect!! Dat is super.. dankjewel :D ik zal als de test geslaagd is de xml opbouwen, heb al een deel er van, maar met de nieuwe functies die in deze editor staan ga ik die toch opnieuw maken.. Zodra ik de nederlandse XML klaar heb, zal ik je die dan sturen :D

Zelf probeer ik tijdens het schrijven al zoveel mogelijk situaties te "simuleren" om te zien of er meldingen komen, of vreemd gedrag.. Zo heb ik al heel wat "foutjes" er uit gehaald, en voor ik de final test versie stuur loop ik alles nog eens na zodat deze uitgebreid getest kan worden :D
 
  • Like
Reacties: KobusKrukas
De editor is bijna klaar voor testen.. Nog paar laatste functies inbouwen :D dus mensen die willen testen, gelieve een pm te sturen.. Je word vermeld in het info venster, krijgt de volledige versie zodra testen klaar is - met alle updates, en een gratis iptv-epg account als de portal klaar is! Vertalers zijn tevens welkom.

Nu bezig met nieuwe favorieten lader op basis van XML. Voorbeeldje kan je hier vinden:
XML:
<!--- Elke lijst begint met een m3uorder node. Dit is de hoofd node waar uit gelezen word.
      Je kan meerdere groepen aanmaken en meerdere kanalen uit verschillende groepen samenvoegen.
  
   Group Node:
   Een group node bevat informatie over de groep waarin je wilt zoeken, en de groepnaam voor de groep
   waar je de kanalen in wilt plaatsen. De group node bevat ook childnodes, de channel nodes.
   De group node bevat 2 attributes:
   - name="" waarin je de naam van de groep zet waaruit je de kanalen wilt kopieren, de zoek groep.
   - new="" waarin je de naam van de groep zet waar je kanalen wilt plaatsen, de doel groep.
   Als je uit meerdere zoekgroepen kanalen wilt plaatsen in een enkele doelgroep, maak je meerdere
   group nodes aan - met de zelfde groepnaam in de new="" atribute.
  
   Channel Node:
   Een channel node bevat verschillende attributes, welke je kan gebruiken om de gegevens van het kanaal aan
   te passen, je vind deze hier onder. De tekst waarde van de node is de naam van het kanaal, waarop het kanaal
   gezocht word. Dit wil zeggen dat je de kanaalnaam zoals je deze vind in een ongewijzigde m3u lijst van je
   iptv provider, tussen >< plaatst.
   Attributes:
   - nr="" Kanaal Nummer
   - name="" Kanaal Naam
   - tvgname="" XMLTV Naam
   - tvgid="" XMLTV ID
   - tvglogo="" XMLTV Logo / Kanaal logo
   - radio="" Zoals de naam het al zegt, om een radiostream aan te duiden
   - parentcode="" voor parental control -  denk aan XXX (niet door alle spelers ondersteund)
   - audiotrack="" voor een audiotrack te definieren, vooral gebruikt bij siptv.
   Als er geen attributes zijn toegevoegd aan een channel node, wordt het kanaal 1 op 1 gekopieerd/verplaatst.
  
   Als je een lijst hebt gemaakt en deze wilt delen met anderen, kan je de author node gebruiken om
   je informatie in te zetten, deze worden zichtbaar in de editor. Je kan deze lijsten ook gebruiken in
   de autostart tool. Zo kan je een favorieten lijst maken, en deze als aparte m3u laten exporteren -
   bijvoorbeeld voor de kids.
  
   Let Op: Als je " wilt gebruiken in de naam, gebruik dan &quot; in plaats van ". Als je & wilt gebruiken,
              gebruik dan &amp; .

   Voor vragen, opmerkingen, ideeen, of aanvullingen kan je emailen naar [email protected]
   Wil jij je favorieten lijst beschikbaar maken aan anderen, gelieve te mailen naar bovenstaand adres,
   en de lijst zal toegevoegd worden in de installatie.
--->
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<m3uorder name="Nederland HD Demo" country="Nederland" url="http://www.erdesigns.be" comment="Demo lijst voor Rapid M3U">
<!--- Auteurs gegevens --->
<author>
  <name>ERDesigns</name>
  <email>[email protected]</email>
  <url>http://www.erdesigns.be</url>
</author>
<!--- Nederlandse favoriete zenders in HD --->
<group name="Netherlands" new="Nederland HD">
  <channel nr="1" name="NPO 1">NPO 1 FHD NL</channel>
  <channel nr="2" name="NPO 2">NPO 2 FHD NL</channel>
  <channel nr="3" name="NPO 3">NPO 3 FHD NL</channel>
  <channel nr="4" name="RTL 4">RTL 4 FHD NL</channel>
  <channel nr="5" name="RTL 5">RTL 5 FHD NL</channel>
  <channel nr="6" name="SBS 6">SBS6 FHD NL</channel>
  <channel nr="7" name="RTL 7">RTL 7 FHD NL</channel>
  <channel nr="8" name="Veronica DisneyXD">Veronica Disney XD FHD NL</channel>
  <channel nr="9" name="Net 5">Net5 FHD NL</channel>
  <channel nr="10" name="RTL 8">RTL 8 FHD NL</channel>
  <channel nr="11" name="FOX">Fox HD NL</channel>
  <channel nr="12" name="SBS 9">SBS9 FHD NL</channel>
  <channel nr="13" name="RTL Z">RTL Z NL</channel>
  <channel nr="14" name="Spike">Spike NL</channel>
  <channel nr="15" name="Ziggo Sport Select">Ziggo Sport Select FHD NL</channel>
  <channel nr="16" name="Comedy Central">Comedy Central NL</channel>
  <channel nr="17" name="Comedy Central Family">Comedy Central Family NL</channel>
  <channel nr="18" name="Discovery Channel">Discovery Channel HD NL</channel>
  <channel nr="19" name="National Geographic">National Geographic HD NL</channel>
  <channel nr="20" name="History Channel">History HD NL</channel>
  <channel nr="21" name="Outdoor Channel">Outdoor Channel FHD NL</channel>
  <channel nr="22" name="Animal Planet">Animal Planet NL</channel>
  <channel nr="23" name="National Geographic Wild">National Geographic Wild FHD NL</channel>
  <channel nr="24" name="Investigation Discovery">Investigation Discovery NL</channel>
  <channel nr="25" name="Crime & Investigation">Crime &amp; Investigation NL</channel>
  <channel nr="26" name="Film1 Premiere">Film1 Premiere HD NL</channel>
  <channel nr="27" name="Film1 Action">Film 1 Action HD NL</channel>
  <channel nr="28" name="Film1 Family">Film 1 Family HD NL</channel>
  <channel nr="29" name="Film1 Drama">Film 1 Drama HD NL</channel>
  <channel nr="30" name="E! Entertainment">E! HD NL</channel>
  <channel nr="31" name="Food Network">Food Network FHD NL</channel>
  <channel nr="32" name="24Kitchen">24 Kitchen NL</channel>
  <channel nr="33" name="Fine Living">Fine Living FHD NL</channel>
  <channel nr="34" name="Travel Channel">Travel Channel HD NL</channel>
  <channel nr="35" name="TLC">TLC NL</channel>
</group>
<!--- Nederlandse sport zenders --->
<group name="Netherlands" new="Nederland Sport">
  <channel nr="36" name="Ziggo Sport Select">Ziggo Sport Select FHD NL</channel>
  <channel nr="37" name="Ziggo Sport Voetbal">Ziggo Sport Voetbal HD NL</channel>
  <channel nr="38" name="Ziggo Sport Racing">Ziggo Sport Racing NL</channel>
  <channel nr="39" name="Ziggo Sport Golf">Ziggo Sport Golf HD NL</channel>
  <channel nr="40" name="Ziggo Sport Extra 1">Ziggo Sport Extra1 NL</channel>
  <channel nr="41" name="Ziggo Sport Extra 2">Ziggo Sport Extra2 NL</channel>
  <channel nr="42" name="FOX Sports 1 Eredivisie">FOX Sports 1 FHD NL</channel>
  <channel nr="43" name="FOX Sports 2 Internationaal">FOX Sports 2 FHD NL</channel>
  <channel nr="44" name="FOX Sports 3 Eredivisie">Fox Sports 3 FHD NL</channel>
  <channel nr="45" name="FOX Sports 4 Internationaal">Fox Sports 4 FHD NL</channel>
  <channel nr="46" name="FOX Sports 5 Eredivisie">Fox Sports 5 FHD NL</channel>
  <channel nr="47" name="FOX Sports 6 Internationaal">Fox Sports 6 FHD NL</channel>
  <channel nr="48" name="Eurosport 1">Eurosport 1 HD NL</channel>
  <channel nr="49" name="Eurosport 2">Eurosport 2 NL</channel>
  <channel nr="50" name="Extreme Sports">Extreme Sports NL</channel>
  <channel nr="51" name="Edge Sport">Edge Sport FHD NL</channel>
</group>
<!--- Nederlandse zenders voor kinderen --->
<group name="Netherlands" new="Nederland Kids">
  <channel nr="52" name="Nickelodeon">Nickelodeon NL</channel>
  <channel nr="53" name="Disney Channel">Disney Channel NL</channel>
  <channel nr="54" name="Cartoon Network">Cartoon Network NL</channel>
  <channel nr="55" name="Boomerang">Boomerang NL</channel>
  <channel nr="56" name="Nick Toons">Nicktoons NL</channel>
  <channel nr="57" name="Disney Junior">Disney Junior NL</channel>
  <channel nr="58" name="Nick Junior">Nick Jr. NL</channel>
  <channel nr="59" name="Baby TV">Baby TV NL</channel>
  <channel nr="60" name="JimJam">JimJam NL</channel>
</group>
<!--- Nederlandse muziek zenders --->
<group name="Netherlands" new="Nederland Muziek">
  <channel nr="61" name="MTV Hits">MTV Hits NL</channel>
  <channel nr="62" name="MTV Brand New">MTV Brand New NL</channel>
  <channel nr="63" name="MTV NL">MTV NL</channel>
  <channel nr="64" name="MTV Music 24">MTV Music 24 NL</channel>
  <channel nr="65" name="The Q You">The Q You HD NL</channel>
  <channel nr="66" name="TV 538">TV 538 NL</channel>
  <channel nr="67" name="192 TV">192 TV NL</channel>
  <channel nr="68" name="TV Oranje">TV Oranje NL</channel>
  <channel nr="69" name="Nick Music">Nick Music NL</channel>
</group>
</m3uorder>

Hiermee kan je een favorieten lijst maken, welke je kan inladen. Ik wil ook aanmoedigen om mensen die lijsten opstellen te delen, zodat anderen hier ook plezier aan kunnen hebben. Dit is slechts een voorbeeld.. De functie zal nog verder uitgebreid worden in de toekomst..
op deze manier kan je met 1 druk je favoriete kanalen naar nieuwe groepen zetten, en direct hernoemen en eventueel nummeren. Dit is een vernieuwde functie op basis van XML, vorige was op ini basis en nogal omslachtig/lastig voor velen..µ

In het voorbeeld hierboven, worden uit de groep Netherlands 4 groepen aangemaakt waarin mijn favorieten staan (HD kanalen), sport kanalen, kids, en muziek zenders. Uiteraard is dit voor ieder persoonlijk weer anders.. Dit is de volgorde waarop ik het liefst/makkelijkste kijk..[/CODE]
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Als deze vraag al vaker gesteld is mijn excuses, maar ik kan het zo snel niet vinden.
Ik wil de zenders aanpassen naar mijn eigen volgorde. Ik heb de kanaalnummers in de editor veranderd, zodat NPO 1 nummer 1 heeft NPO 2 nmr 2 enz. Maar als ik de de app opstart staan de kanalen nog steeds in een random volgorde. Is er een andere manier hoe ik dit wel kan oplossen?
 
In kodi kanaalvolgorde instellen op backend. Dan gebruikt hij de volgorde van de m3u. Binnenkort komt update van de editor uit, met aantal verbeteringen
 
Hallo! Ik weet niet of ik hier goed zit maar ik zoek een manier om bovenstaande Nederlandse (oa 24 kitchen?)zenders (gesorteerd en gebruikersvriendelijk) op de firestick te krijgen. Ik weet het een en ander over m3u en iptv maar zoek tips voor een goede Kodi addon waar ik dit kan inladen. Of een doorverwijzing naar een ander topic zou ook wenselijk zijn. Groetjes en alvast bedankt.
 
@Reidinga heb je deze tool al geplaatst op Engelstalige forums? Als je dan ook donaties toestaat heb je een groter publiek en kun je wellicht een beetje geld terug verdienen voor het harde werk :)

Verder ziet de tool er echt top uit, kan niet wachten tot ik straks glasvezel heb en fatsoenlijk IPTV kan kijken.. :love:
 
  • Like
Reacties: KobusKrukas
Hallo! Ik weet niet of ik hier goed zit maar ik zoek een manier om bovenstaande Nederlandse (oa 24 kitchen?)zenders (gesorteerd en gebruikersvriendelijk) op de firestick te krijgen. Ik weet het een en ander over m3u en iptv maar zoek tips voor een goede Kodi addon waar ik dit kan inladen. Of een doorverwijzing naar een ander topic zou ook wenselijk zijn. Groetjes en alvast bedankt.
Dat gaat prima met deze tool, ik werk zelf met twee verschillend aanbieders de lijsten voeg ik samen, sorteer de groepen zoals ik wil en ook binnen de groepen pas ik de sortering een beetje aan daarnaast verplaats ik zenders van de ene naar de andere groep. Daarna de gegevens opslaan zelf exporteer ik het gemuteerde bestand naar de SD card van mijn box met behulp van teamviewer heb begrepen dat er in de nieuwe versie een ftp functie komt. In Kodi het gemuteerde bestand openen ipv link.
 
@Reidinga heb je deze tool al geplaatst op Engelstalige forums? Als je dan ook donaties toestaat heb je een groter publiek en kun je wellicht een beetje geld terug verdienen voor het harde werk :)

Verder ziet de tool er echt top uit, kan niet wachten tot ik straks glasvezel heb en fatsoenlijk IPTV kan kijken.. :love:

Nee nog niet, de tool is nog in beta fase, maar nu al behoorlijk uitgebreid getest. Heb nog 1 kleine bug die er uit moet, maar ben even enorm druk op het werk.. en heb even geen energie om die te zoeken.. Dus zal binnen een dezer weken de final uitkomen.
 
Ziet er prima uit , ga ook eens proberen hoe het werkt , bedankt voor al je werk, hier vaak bezig met satelliet lijstjes , met dreamset.
Zal best veel tijd ingezeten hebben , en nog zie ik.
 
Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik zag iets staan over Enigma2.
Nu draai ik Fl****store op een Enigma2, en ze ondersteunen helaas geen EPG. Ik had al in een post geschreven dat deze aanbieder, toch een GEN verdeler is. Die dus wel (hoewel niet compleet) EPG aanbied.
Met de hulp van website : Heb ik nu wel EPG. Hoewel niet direct na het importeren via EPGImporter, en ik weet ook niet waarom direct, maar de dag erna, zat hij erin.. Let wel ik heb de methode gebruikt dat hij alles opsplitst, is wel zo makkelijk.
Misschien dat een en ander ook gebruikt kan worden in de editor. Voor de Enigma box maakte ik ook nog gebruik van de E-Channelizer. Dit is een bouquet editor.
Misschien als ik weer tijd heb, kijken, of ik een andere epg url kan gebruiken