ateam278
Staff
- 25 jan 2017
- 2.046
- 1.361
- 216
- 47
Daar heb je zeker een paar goede punten..Het schijnt dat er tegenwoordig overal reclames om de hoek komen kijken, en je kunt er als forum niet om heen, het kost gewoon jaarlijks een aardig bedrag om de licentie te betalen.
Je wordt als forumleiding/beheerder al snel gedwongen tot 3 keuzes:
1: Reclame.
2: Donaties van de leden.
3: Betalen uit eigen zak.
Ik zal het zo zeggen ik draai al sinds begin 2000 mee op diverse forums, hoofdzakelijk op satelliet forums, en ik heb er al veel ter ziele zien gaan.
Namen noem ik niet, maar wij zijn nu met onze forums ook aan het omschakelen naar Xenforo, dezelfde software als dit forum, en hebben samen ook een klein steentje bijgedragen aan onze beheerder, alle beetjes helpen.
Maar om een forum overzichtelijk en leesbaar te houden zitten er bij ons tussen de postings/antwoorden geen reclameberichten, deze staan aan de zijkant en onder aan het forum, puur om de berichten overzichtelijk en leesbaar te houden!
Tevens houden wij ook ieder jaar een "opruiming" leden die al langer dan 1 jaar niet meer ingelogd geweest zijn worden gewist, het klinkt cru, maar de teller kan wel hoog staan, maar het gaat om de actieve leden.
De reclames mogen er best zijn.. Maar ze moeten niet "storend" zijn... Dus "verstop" ze een beetje...
Helemaal bovenaan of onderaan de pagina's en niet dwars door een vraag op topic heen..
Inkomsten gaan door en niemand heeft er echt last van
En het aantal actieve leden is natuurlijk een drastisch stuk lager als de 45000 die onderaan de site pronken...
Denk als de beheerder hier eens met de virtuele bezem doorheen gaat het heel hard minder wordt...
Ik zie wel eens vragen van leden voorbij komen die als sinds 2017 lid zijn en nooit 1 letter op het forum geschreven hebben... (dit zegt natuurlijk ook niet alles ze zouden wel regelmatig hier kunnen komen kijken dus zijn ze toch actief)
Maar zoals je zegt de actieve leden dragen het forum... Zo simpel is het...