Meer of minder reclame op dit forum

Meer of minder reclame op forum

• Minder

Stemmen: 15 42,9%
  • Meer

Stemmen: 0 0,0%
  • Gelijk

Stemmen: 7 20,0%
  • Reclame vrij (middels vrijwillige donatie)

Stemmen: 11 31,4%
  • Donateur zonder reclame

Stemmen: 2 5,7%

• Total voters
    35
Het schijnt dat er tegenwoordig overal reclames om de hoek komen kijken, en je kunt er als forum niet om heen, het kost gewoon jaarlijks een aardig bedrag om de licentie te betalen.

Je wordt als forumleiding/beheerder al snel gedwongen tot 3 keuzes:
1: Reclame.
2: Donaties van de leden.
3: Betalen uit eigen zak.

Ik zal het zo zeggen ik draai al sinds begin 2000 mee op diverse forums, hoofdzakelijk op satelliet forums, en ik heb er al veel ter ziele zien gaan.
Namen noem ik niet, maar wij zijn nu met onze forums ook aan het omschakelen naar Xenforo, dezelfde software als dit forum, en hebben samen ook een klein steentje bijgedragen aan onze beheerder, alle beetjes helpen.

Maar om een forum overzichtelijk en leesbaar te houden zitten er bij ons tussen de postings/antwoorden geen reclameberichten, deze staan aan de zijkant en onder aan het forum, puur om de berichten overzichtelijk en leesbaar te houden!

Tevens houden wij ook ieder jaar een "opruiming" leden die al langer dan 1 jaar niet meer ingelogd geweest zijn worden gewist, het klinkt cru, maar de teller kan wel hoog staan, maar het gaat om de actieve leden.
Daar heb je zeker een paar goede punten..

De reclames mogen er best zijn.. Maar ze moeten niet "storend" zijn... Dus "verstop" ze een beetje...

Helemaal bovenaan of onderaan de pagina's en niet dwars door een vraag op topic heen..

Inkomsten gaan door en niemand heeft er echt last van

En het aantal actieve leden is natuurlijk een drastisch stuk lager als de 45000 die onderaan de site pronken...

Denk als de beheerder hier eens met de virtuele bezem doorheen gaat het heel hard minder wordt...

Ik zie wel eens vragen van leden voorbij komen die als sinds 2017 lid zijn en nooit 1 letter op het forum geschreven hebben... (dit zegt natuurlijk ook niet alles ze zouden wel regelmatig hier kunnen komen kijken dus zijn ze toch actief)

Maar zoals je zegt de actieve leden dragen het forum... Zo simpel is het...

@ateam278 wij zijn hier op dit moment ook bezig om 2 forums samen te voegen, en ik heb intussen ook al een bericht ontvangen van 2 forums die ook uit die tijd stammen die zich samen gaan voegen en dus net als wij in 1 keer meer leden krijgen die nog aktief zijn.

Je kunt wel een hoop geregistreerde leden hebben, maar zodra ze hun vraag die ze hadden beantwoord hebben, tja wat is hun bijdrage, buiten dat ze lid zijn van een forum, nog?

Vandaar dat wij dus regelmatig er met de bezem door de ledenlijst gaan. ;)

Maar we bewaren wel onze database, want dat is een kracht van een forum. Let dus op het feit van de antwoorden die vaak gegeven worden, zoek even op ons forum, het is al zo vaak uitgelegd.

Maar ik zeg vaak tegen de oude rotten, neem ff de tijd en schrijf het nog maar eens. :D

Niet? Tja dan wordt het een stuk oud brood, ipv een biefstuk of varkenshaas bij de jaarlijkse BBQ! :stom:

• Like
Reacties: funnyguy
Als slechts 1% van de geregistreerde leden op dit forum per jaar Euro 2,00 zouden betalen zijn de kosten denk wel gedekt ;) en houdt men zelfs nog over voor andere leuke dingen.

Daarom ook de vraag of het mogelijk zou zijn op dit forum om leden die een financiële bijdrage zouden willen leveren te onthouden van reclame?
Ja,vind ik een goed voorstel.

@Spinix Het lukte niet via dm of in de chat een afbeelding mee te sturen. Daarom hier even een voorbeeld van een advertentie die ik nu in beeld krijg als de adblocker uBlock Origin uit is.

Advertenties.png

Dank voor de feedback. Ik heb deze advertentie verkleind:
1771426118938.png

• Like
Reacties: B. web
Als je op een topic wil reageren, zit er onderaan ook een grote advertentie in de weg. Kunnen de advertenties niet allemaal wat kleiner? Dan heb je eerder kans dat bezoekers de advertenties voor lief nemen en niet op zoek gaan naar een adblocker.

Bekijk bijlage 9736

Bekijk bijlage 9737

Misschien goed om te melden op de laptop is er geen probleem.
Lijkt alleen op de mobiel een probleem te zijn.

@Spinix , je geeft ook aan dat de grootte van het forum voor grotere kosten zorgen.

Daar heb ik mogelijk een oplossing voor: schoon het ledenbestand eens op, mensen die langer als 3 maanden niet online zijn geweest hun account verwijderen, en indien mogelijk een notificatie per mail geven dat hun account is verwijderd omdat deze lange tijd inactief is.

Scheelt aanzienlijk in de data, en het scheelt @mrmiyagi het zoveelste gehackte inactieve account te bannen omdat ze ineens Russisch spreken en goksites in die taal willen promoten.

Deze glippen er vaak doorheen omdat dit volgens de database legitieme leden zijn.

Ik zeg win/win jij betaalt een beetje minder, en @mrmiyagi heeft een beetje minder hoofdpijn😁

Daar kan toch niemand op tegen zijn?🤷🏼‍♂️😜

• Like
Reacties: Espero
met brave zie ik hellemaal geen reclame maar ik begrijp jullie wel hoor alles kost geld dus als de reclame niet te groot is dan zo het gewoon kunnen ja want daar mee krijgen jullie ook wat kosten terug

Ik neem jullie feedback mee. Ik moet eerst even afwachten wat de huidige aanpassingen doen met de advertentie inkomsten. Ik moet een maand aan data hebben voordat ik nog meer kan weghalen.

Ik neem jullie feedback mee. Ik moet eerst even afwachten wat de huidige aanpassingen doen met de advertentie inkomsten. Ik moet een maand aan data hebben voordat ik nog meer kan weghalen.
Mooi man, ik ben benieuwd hoe veel data je bespaart als je het ledenbestand opschoont, hou ons op de hoogte👍🏼