Nvidia Shield tv

mike.r

Expert
19 jan 2017
1.123
289
216
42
Morgen krijg ik normaal mijn shield tv .
Ik ben wat opzoekwerk aan het doen zodat ik dan niet alles moet zoeken als ik eraan begin .
Ik heb een full hd tv en 5.1 homecinema , wat zijn de beste settings hiervoor .
Spmc of kodi .
Makkelijkste manier om apps te installeren die niet in de play store staan van Android tv ( apkpure) heb ik gezien . Hoe kan ik deze apps op mijn home screen krijgen ( tv app repo ) .
Misschien nog iemand tips ?

Wat die gast uitvogelt hoef je niet in zijn geheel te doen. Hij heeft het over een beta versie en het downloaden wat in de video wordt aangehaald is al aanwezig in kodi. Dus dat gedeelte kun je overslaan.Of het spmc is is me niet geheel duidelijk @mike.r ?

• Like
Reacties: Manc1965
He kunt spmc gewoon downloaden uit de play store .
Nog een vraagje ik heb wat apps op de shield gezet ( niet de officiële play store) bij sommige heb ik gewoon beeld en sommige blijven klein is daar iets aan te doen ? En sommige werken niet

Shield tv aangesloten hij is snel .
Maar problemen geluid blijven , ik moet nu zelfs alles uit trekken voor ik mijn tv box kan aanzetten.
Er is een setting mis maar ik niet wat zodra ik bij dr stream in bennu 2017 sectie de eerste film aanduid werkt het geluid totaal niet meer .
Kan iemand zo vrij zijn om de juiste settings van shield tv instellingen en de kodi settings .
Ik zie op verschillende forums 5.1 problemen bij sommige en bij sommige niet .
Het moet dus werken maar ik zie nergens de oplossing.
Ik probeer nog een paar dagen en anders retour ( ik word er een beetje gek van )
Mike heb jij je shield aangesloten op een versterker via HDMI? En heb je dan nog steeds geluids probleme?
Als het goed is moet met deze versie de geluidsproblemen opgelost zijn http://mirrors.kodi.tv/test-builds/android/arm/kodi-20170827-1ef7165-shitty-armeabi-v7a.apk

De mijne komt morgen hopelijk gaat het geluid hier wel goed mee
Ik ga bovenstaande tips nog proberen .
Jij hebt ook 5.1 geluid via homecinema.
Via tv werkt alles perfect . Via homecinema gaan de covenant 5.1 streams ook goed alleen bij dr stream en real movies heb ik problemen zij hebben ook betere geluidsstreams, 7.1 ,dts........
Ik laat nog wat weten als ik meer weet vandaag
Ok :aapje: ik denk dat het werkt .
Nu heb ik alle hd settings uitgezet en alles werkt bij dr stream. Heb spmc geïnstalleerd.
Nu heb ik ook films op mijn NAS staan dvd rips hier moest ik bijna alles uitzetten gewoon dts geluidsbestanden.
Nu is mijn tv opstelling wat ingewikkeld, ik heb tv en beamer en twee versterkers één voor tv en één voor beamer , alle apparaten steken in mijn versterker van de beamer en deze heeft twee HDMI uitgangen één naar de beamer en één naar de tv versterker. De versterker heeft alle geluids formaten maar die van de tv niet denk ik .
Eerste test zijn positief straks eens rechtstreeks via de beamer en versterker

• Like
Reacties: davevanduffelen
Ik ga bovenstaande tips nog proberen .
Jij hebt ook 5.1 geluid via homecinema.
Via tv werkt alles perfect . Via homecinema gaan de covenant 5.1 streams ook goed alleen bij dr stream en real movies heb ik problemen zij hebben ook betere geluidsstreams, 7.1 ,dts........
Ik laat nog wat weten als ik meer weet vandaag
Ok :aapje: ik denk dat het werkt .
Nu heb ik alle hd settings uitgezet en alles werkt bij dr stream. Heb spmc geïnstalleerd.
Nu heb ik ook films op mijn NAS staan dvd rips hier moest ik bijna alles uitzetten gewoon dts geluidsbestanden.
Nu is mijn tv opstelling wat ingewikkeld, ik heb tv en beamer en twee versterkers één voor tv en één voor beamer , alle apparaten steken in mijn versterker van de beamer en deze heeft twee HDMI uitgangen één naar de beamer en één naar de tv versterker. De versterker heeft alle geluids formaten maar die van de tv niet denk ik .
Eerste test zijn positief straks eens rechtstreeks via de beamer en versterker
Wat zet je uit dan

Dus blijkbaar heeft de Shield ook 5.1/7.1 audio problemen?
Dacht dat dit alleen met Himedia het geval was, of is dit echt een probleem van Android 7 met Kodi 17.3?
Momenteel werkt het wel met FTMC.

Dus blijkbaar heeft de Shield ook 5.1/7.1 audio problemen?
Dacht dat dit alleen met Himedia het geval was, of is dit echt een probleem van Android 7 met Kodi 17.3?
Momenteel werkt het wel met FTMC.
Wil je even jouw settings geven, welke add-on , real debrid. homecinema 5.1 of niet .
Ftmc gebruik ik ook met himidia q10pro hetzelfde probleem wel met bovenstaande opties
Yes :aapje: het werkt alle audio bestanden gaan zelfs de 7.1 op mijn 5.1 versterker. En mijn versterker geeft ook 5.1 teken aan . Ik ben blij 3 dagen van al geprobeerd.
De oplossing is ftmc de andere kodi vormen heb ik ook geprobeerd spmc ging ook maar bij 7 1 films gaf hij het geluid niet goed weer .
rps20170909_162603.jpg rps20170909_162632.jpg rps20170909_162659.jpg

Niet gaan klagen over mijn beeld van de beamer he alle lampen staan aan en gordijnen zijn nog open :lol:

FTMC, want Kodi geeft geen audio passtrough en dus geen 5.1
Add-ons: Covenant - Elysium - dr-stream met Realdebrid
Homecinema 5.1.2

Bizar dat het werkt met de instelling van 2.0 kanalen?
Bij mij staat dit op 7.1

Hier heb ik gewoon kodi draaien met de shield en versterker geeft gewoon dts en hd geluid door. Dus bij mij zowaar geen problemen
Sluit ik mij bij aan. Heb shield via mn versterker aangesloten en tot nog toe geen problemen ondervonden. Speelt alle geluids formaten af.

Kan de Shield ook Dolby Digital plus weergeven?
Recente series hebben deze audio track.

Is de Shield even makkelijk te configureren als bv een Himedia?
Kodi en add-ons installeren met Realdebrid en klaar?

Kan de Shield ook Dolby Digital plus weergeven?
Recente series hebben deze audio track.

Is de Shield even makkelijk te configureren als bv een Himedia?
Kodi en add-ons installeren met Realdebrid en klaar?
Welke series kan ik eens kijken. Ja gaat juist hetzelfde voor in te stellen . Ik moest alleen het 5.1 geluid oplossen daar heb ik een paar dagen aan gezeten maar de rest gaat hetzelfde. Alleen apps die niet in de play store staan moet je anders installeren
Ik denk dat het ook aan de versterker ligt en de settings van kodi en shield. Niet iedereen heeft dezelfde hardware .
Als ik ftmc op mijn himidia q10pro zet met deze settings gaat het ook werken denk ik .
Dus wat is het beste shield vs q10pro
De q10pro is toch al verkocht normaal

Het laatste seizoen van game of thrones waren vooral Dolby Digital plus. (streams)
Welke oplossing was het voor de 5.1?
De Q5 Pro met FTMC werkt alles goed, maar had liever Kodi gebruikt.
Ik gebruik de Himedia alleen voor films/series en YouTube..
Via de interne player van de Q5 kan ik films afspelen van de nas met zelfs 7.1, maar had dit graag allemaal willen doen via Kodi.
Met FTMC kan ik max. 5.1afspelen, en heb een recente receiver die alle audio formaten kan afspelen met zelfs ATMOS en DTS-X.

Het laatste seizoen van game of thrones waren vooral Dolby Digital plus. (streams)
Welke oplossing was het voor de 5.1?
De Q5 Pro met FTMC werkt alles goed, maar had liever Kodi gebruikt.
Ik gebruik de Himedia alleen voor films/series en YouTube..
Via de interne player van de Q5 kan ik films afspelen van de nas met zelfs 7.1, maar had dit graag allemaal willen doen via Kodi.
Met FTMC kan ik max. 5.1afspelen, en heb een recente receiver die alle audio formaten kan afspelen met zelfs ATMOS en DTS-X.
Welke add-on gebruik je voor got .
Probeer mijn settings voor de 7.1 films in kodi bij mij werkt het nu
Screenshot_20170910-203947.png
Ik gebruik ook ftmc maar deze settings en bovenstaande.
Kodi kun je vergeten of ze moeten de problemen met kodi 17 en Android 7 en het geluids gedeelte oplossen . Mijn q10pro met Android 5 en kodi 16 ging perfect alles werkte nergens problemen mee .
Ik dacht dat updates verbetering waren maar je ziet wel
Juist getest dolby + bij got werkt perfect hier

• Like
Reacties: davevanduffelen
Goed dat het werkt Mike, had net nog in een review gelezen dat DD plus gewoon werkt met de Shield.
https://www.homecinemamagazine.nl/2...-android-tv-4k-settopbox-gamestreamingdienst/

Ik had gelezen dat SPMC perfect zou werken met de Shield, maar helaas niet met Himedia, daarom gebruik ik FTMC.
De settings die jij gebruikt, is toch voor als je receiver geen 7.1 ondersteund? Is dat dan van toepassing voor mij?
Een update is idd niet altijd beter, voor de update werkte hier alles ook gewoon goed.
Ik gebruikte graag Kodi, omdat alles gewoon goed werkte en ik steeds subtitels kon toevoegen bij mijn eigen films van de nas.
De interne player speelt alles netjes af, maar kan je geen subtittles toevoegen.