Plex Debrid: torrents "streamen" via Real-Debrid binnen Plex

Nee, ik download niks. Sonarr/Radarr doen een verzoek naar het blackhole script die de film of serie vervolgens toevoegt aan Real-Debrid. Wanneer de webdav RD mount dan de film of serie bevat denkt Sonarr/Radarr dat deze is gedownload. Ideaal! Er zijn echter nog wel punten die niet lekker werken in deze opzet, ik probeer deze samen met de community op te lossen d.m.v. handige scriptjes.

Alles in bridge of host. Ik moet me hier nog beter in gaan verdiepen en dat beter gaan opzetten (veiliger).

Altijd!! Mocht het spoed hebben dan mag je me ook altijd even attenderen via de PM zodat ik een melding krijg per mail :).
Zo nu eerst alles eens goed gelezen, de sites die je aanhaalde eens gelezen en nog eens gelezen.
De maker van plex debrid schrijft zelf ook al dat er andere betere manieren zijn waaronder zurg zag ik.
Tot op heden werkt het hier nog steeds prima, op een paar kleine dingetjes na, zoals films die niet in Real Debrid binnen komen, maar goed dat kan ook aan RD liggen uiteraard.

Ik heb hier nog een oude NUC liggen en heb daar eerst eens wat mee gespeeld in het verleden, deze echter nu weer van stal gehaald en Unraid hier op gezet.

En toen ben ik eens gaan proberen of ik hier wat mee kon, ik heb dus de guide Sailarr’s Guide to Plex + Real-Debrid gevolgd, maar hier kom ik nog niet zoveel verder mee. Ik heb dus via apps eerst in Unraid Rclone geinstalleerd, vervolgens de mappen aangemaakt, en via nano de config.yml en de docker-compose.yml en de rclone.conf gemaakt. vervolgens de library gemaakt volgens zijn aanwijzingen, vervolgens loop ik een beetje stuk 😎

Zou jij globaal eens kunnen uitleggen hoe jij het hebt aangepakt aub? en in welke volgorde?

Spoed nee joh ik ga je niet opjagen, er wordt al veel te veel gehaast in deze wereld, waardoor mensen lijkt het wel steeds kortere lontjes krijgen, dus doe lekker kalm aan, ik zie je reactie wel verschijnen. Je mag het overigens ook in een mailtje sturen mocht je dat liever doen.

Groeten en alvast bedankt voor je tijd

Hmmmm lijkt erop dat ik toch iets goeds heb gedaan :-)

er zijn nu 2 containers aangemaakt te weten zurg en rclone
als ik de logs bekijk dan zie ik in rclone het volgende:

text error warn system array login
2024/08/21 22:24:59 NOTICE: webdav root '': --vfs-cache-mode writes or full is recommended for this remote as it can't stream

dit lijkt me nog niet goed,

in zurg zie ik het volgende : Schermafdruk 2024-08-21 22.40.21.png

goed als ik de guide volg zou ik nu plex moeten installeren maar daar moet ik het pad /mnt:mnt als volume opgeven.
Ik heb dit geprobeerd maar doe het blijkbaar niet goed want plex zet het volume er niet in :-(

Kun jij mij een tip geven aub?

groeten 3S.

Hmmm blijkt dat ik iets beter moet lezen en kijken,

heb het nu zo ingesteld:
Schermafdruk 2024-08-22 20.56.00.png

in plex de library gezet op: /mnt/remote/realdebrid/torrents

en ik zie nu de 1e films verschijnen in Plex.

Nu eens verder stoeien met de arrs

groetjes

• Geweldig
Reacties: Spinix
@3SDoc Ik heb binnen Unraid "Docker Compose" geinstalleerd en dit is mijn Docker Compose voor Zurg, misschien heb je er wat aan:

Code:
version: '3.8'

services:
  zurg:
    image: ghcr.io/debridmediamanager/zurg:latest
    restart: unless-stopped
    ports:
      - 9999:9999
    volumes:
      - /mnt/user/appdata/Zurg/config.yml:/app/config.yml
      - /mnt/user/appdata/Zurg/data:/app/data

rclone:
    image: rclone/rclone:latest
    ports:
      - 9922:9922
    environment:
      TZ: Europe/Berlin
      PUID: 99
      PGID: 100
      UMASK: 002
    user: 99:100
    volumes:
      - /mnt/user/realdebrid/data:/data:rshared
      - /mnt/ssd/realdebrid/cache:/cache:rw
      - /mnt/user/appdata/rclone/rclone.conf:/config/rclone/rclone.conf
      - /etc/group:/etc/group:ro
      - /etc/passwd:/etc/passwd:ro
    cap_add:
      - SYS_ADMIN
    security_opt:
      - apparmor:unconfined
    devices:
      - /dev/fuse:/dev/fuse
    depends_on:
      - zurg
    command: "mount zurg: /data --cache-dir /cache --allow-non-empty --allow-other --dir-cache-time=17531h --buffer-size=256M --poll-interval=15s --use-mmap --vfs-read-ahead=1024M --vfs-read-chunk-size=1M --vfs-read-chunk-size-limit 32M --vfs-read-chunk-size-limit=0 --vfs-cache-max-age=8765h --vfs-cache-mode=full --vfs-cache-poll-interval=30s --vfs-cache-max-size=200G --timeout=10m --uid 99 --gid 100 --umask=002 --rc --rc-no-auth --rc-addr :9922"

volumes:
  zurgdata:

Let op: Pas --vfs-cache-max-size=200G aan naar de hoeveelheid GB je wilt reserveren voor caching. Ik heb dit op een aparte SSD staan en 200GB toegewezen. Dit houdt in dat films en series gecached worden. Wanneer de 200GB is bereikt schoont die vanaf het begin op. Dit is erg handig om dataverkeer te besparen bij Real-Debrid en maakt de boel ook veel sneller. Vooral handig als je met meerdere mensen de zelfde aflevering van een serie kijkt.

Pas de onderstaande paden wel aan:

- /mnt/ssd/realdebrid/cache:/cache:rw Cache schijf! Mag gewoon op de zelfde schijf staan als de rest maar zorg dat je niet meer GB toewijst dan je hebt.
- /mnt/user/appdata/rclone/rclone.conf:/config/rclone/rclone.conf Config van Rclone die ZURG erbij levert.

Je bent al heel ver gekomen hoor, mijn complimenten!

@3SDoc Ik heb binnen Unraid "Docker Compose" geinstalleerd en dit is mijn Docker Compose voor Zurg, misschien heb je er wat aan:

Code:
version: '3.8'

services:
  zurg:
    image: ghcr.io/debridmediamanager/zurg:latest
    ports:
      - 9999:9999
    volumes:
      - /mnt/user/appdata/Zurg/config.yml:/app/config.yml
      - /mnt/user/appdata/Zurg/data:/app/data

rclone:
    image: rclone/rclone:latest
    ports:
      - 9922:9922
    environment:
      TZ: Europe/Berlin
      PUID: 99
      PGID: 100
      UMASK: 002
    user: 99:100
    volumes:
      - /mnt/ssd/realdebrid/cache:/cache:rw
      - /mnt/user/appdata/rclone/rclone.conf:/config/rclone/rclone.conf
      - /etc/group:/etc/group:ro
      - /etc/passwd:/etc/passwd:ro
    cap_add:
      - SYS_ADMIN
    security_opt:
      - apparmor:unconfined
    devices:
      - /dev/fuse:/dev/fuse
    depends_on:
      - zurg
    command: "mount zurg: /data --cache-dir /cache --allow-non-empty --allow-other --dir-cache-time=17531h --buffer-size=256M --poll-interval=15s --use-mmap --vfs-read-ahead=1024M --vfs-read-chunk-size=1M --vfs-read-chunk-size-limit 32M --vfs-read-chunk-size-limit=0 --vfs-cache-max-age=8765h --vfs-cache-mode=full --vfs-cache-poll-interval=30s --vfs-cache-max-size=200G --timeout=10m --uid 99 --gid 100 --umask=002 --rc --rc-no-auth --rc-addr :9922"

volumes:
  zurgdata:

Let op: Pas --vfs-cache-max-size=200G aan naar de hoeveelheid GB je wilt reserveren voor caching. Ik heb dit op een aparte SSD staan en 200GB toegewezen. Dit houdt in dat films en series gecached worden. Wanneer de 200GB is bereikt schoont die vanaf het begin op. Dit is erg handig om dataverkeer te besparen bij Real-Debrid en maakt de boel ook veel sneller. Vooral handig als je met meerdere mensen de zelfde aflevering van een serie kijkt.

Pas de onderstaande paden wel aan:

- /mnt/ssd/realdebrid/cache:/cache:rw Cache schijf! Mag gewoon op de zelfde schijf staan als de rest maar zorg dat je niet meer GB toewijst dan je hebt.
- /mnt/user/appdata/rclone/rclone.conf:/config/rclone/rclone.conf Config van Rclone die ZURG erbij levert.

Je bent al heel ver gekomen hoor, mijn complimenten!
@ Spinix hartelijk dank hiervoor en voor je complimenten.

Ik zie dat jij de gesponserde versie van zurg gebruikt, de paden dat is iets waar ik nog een beetje moeite mee heb, heb zoveel gelezen en er is niet echt een eenduidige handleiding te vinden. Bij sommigen is sprake van aparte mappen enz en ook om mappen te maken voor symlinks, dat het mij nog steeds een beetje duizeld. Als ik vragen mag hoe heb jij nu library mappen ingericht? Ik ben inmiddels een beetje aan het stoeien geweest met zowel radarr als sonarr, maar dan via de directe manier om het zo maar te zeggen, dit kreeg ik wel draaiend nog eens kijken of ik daar wat mee kan om dit hier in draaiend te krijgen, zodat ik niet hoef te downloaden. in alle beschrijvingen die ik tot nog toe gevonden heb is niet ergens iets te vinden wat in dit verhaal passend is, heb jij toevallig daar nog leesvoer voor? Of heb je tips hoe dit het beste is aan te passen?

groeten en tnx voor je advies.

3S.

@ Spinix hartelijk dank hiervoor en voor je complimenten.

Ik zie dat jij de gesponserde versie van zurg gebruikt, de paden dat is iets waar ik nog een beetje moeite mee heb, heb zoveel gelezen en er is niet echt een eenduidige handleiding te vinden. Bij sommigen is sprake van aparte mappen enz en ook om mappen te maken voor symlinks, dat het mij nog steeds een beetje duizeld. Als ik vragen mag hoe heb jij nu library mappen ingericht? Ik ben inmiddels een beetje aan het stoeien geweest met zowel radarr als sonarr, maar dan via de directe manier om het zo maar te zeggen, dit kreeg ik wel draaiend nog eens kijken of ik daar wat mee kan om dit hier in draaiend te krijgen, zodat ik niet hoef te downloaden. in alle beschrijvingen die ik tot nog toe gevonden heb is niet ergens iets te vinden wat in dit verhaal passend is, heb jij toevallig daar nog leesvoer voor? Of heb je tips hoe dit het beste is aan te passen?

groeten en tnx voor je advies.

3S.
Ik raad je aan om deze tutorial eens te volgen, houd de paden aan die hier gebruikt worden.