Add-on Seren setup.

Heb je er al mee getest @Slikt ? En moeten er binnen deze scraperset ook bepaalde sources worden uitgezet?

Moet zeggen dat jouw tutorial van de originele versie van Seren erg helder en duidelijk was, denk dat je een hoop mensen gaat blij maken als je hetzelfde wil doen voor de civitas scraper set?
Nog niet getest, te druk gehad met Gaia4 settings??. Helemaal vergeten te vermelden is dat a4kscrapers naar v11 is gegaan. Deze update niet vanzelf wat ik gelezen heb.Oude a4kscrapers verwijderen en opnieuw invoeren en dan update handmatig doen, mocht het niet lukken om v11 met een normale update te verkrijgen.
 
Ben er net even mee aan het vogelen geweest, maar de civitas scrapers binnen Seren Werken volgens mij nog niet helemaal naar behoren, torrents vind ie niet, en bij hosters alleen sd links??
 
Seren loopt ook niet naar behoren hier, soms meerdere 1080p bronnen met super geluid en dan amper tot niks meer
 
Elementum-addon werkt beter dan Seren *
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Elementum-addon werkt beter dan Seren *
Deze addon is totaal niet te vergelijken met Seren, en zou deze ook niet aanraden zonder wat meer info te geven. Het is gewoon een torrent cliënt waarbij je down en upload!!!! brein zou deze zo adviseren ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat ik tot nu toe mis in Seren is instelling naar NLD ondertiteling, is die optie er (nog) niet of moet ik mn bril poetsen ;)
 
Wat ik tot nu toe mis in Seren is instelling naar NLD ondertiteling, is die optie er (nog) niet of moet ik mn bril poetsen ;)
Dit kun je gewoon binnen kodi zelf aanpassen..
Instellingen
Speler instellingen
Talen van de te downloaden ondertiteling
Deze op dutch zetten

Hier iig zeer goed te spreken over seren tis net Netnix maar dan veel goedkoper... ?
 
  • Like
Reacties: Andre19721972
Ga naar instellingen via systeem en klik op speler.
Mocht de weergave nog op standaard staan, zet hem op Expert.
Ga dan vanaf Taal het veld in.
Zet je voorkeuze taal op Dutch en scroll verder naar beneden.
Daar vul je nogmaals de taal in, en kan je ook aangeven, met welke Subdienst jij de ondertiteling wil laten starten.
Dit staat er voor Movies en Shows (2x dus)
Je kan daar ook de grote vd ondertiteling en kleur ondertiteling aanpassen. (ik heb hem op lichtgroen staan en groote 30)

Ga daarna naar Systeem, addons en install van repository.
Ga naar de Kodirepo en daar klik je op diensten.
Installeer Autosubs.

Ik gebruik zelf een ander progje, maar de ondertiteling moet nu in alle addons automatish aangaan.
 
hoi,
Ga naar instellingen via systeem en klik op speler.
Mocht de weergave nog op standaard staan, zet hem op Expert.
Ga dan vanaf Taal het veld in.
Zet je voorkeuze taal op Dutch en scroll verder naar beneden.
Daar vul je nogmaals de taal in, en kan je ook aangeven, met welke Subdienst jij de ondertiteling wil laten starten.
Dit staat er voor Movies en Shows (2x dus)
Je kan daar ook de grote vd ondertiteling en kleur ondertiteling aanpassen. (ik heb hem op lichtgroen staan en groote 30)

Ga daarna naar Systeem, addons en install van repository.
Ga naar de Kodirepo en daar klik je op diensten.
Installeer Autosubs.

Ik gebruik zelf een ander progje, maar de ondertiteling moet nu in alle addons automatish aangaan.

hoi ik heb een himedia q10 pro. 2.1.4 firmware en kodi 18.5. heb seren geinstalleerd. de streams doen het. echter als ik op audio van de afstandbediening druk krijg ik niet de optie audio te selecteren. zie ook helemaal geen audio pictogram in de afspeelbalk als ik op enter drukt. hoe is dit op te lossen?
 
hoi,


hoi ik heb een himedia q10 pro. 2.1.4 firmware en kodi 18.5. heb seren geinstalleerd. de streams doen het. echter als ik op audio van de afstandbediening druk krijg ik niet de optie audio te selecteren. zie ook helemaal geen audio pictogram in de afspeelbalk als ik op enter drukt. hoe is dit op te lossen?
Als je op enter drukt zie je rechts beneden wel een tandwiel ⚙️, als je daar op klikt krijg je normaal gezien wel de audio instellingen als optie, dit is dan voor het bestand dat momenteel afspeeld, maar de quote van andre gaat meer over algemene instellingen van kodi
 
Als je op enter drukt zie je rechts beneden wel een tandwiel ⚙, als je daar op klikt krijg je normaal gezien wel de audio instellingen als optie, dit is dan voor het bestand dat momenteel afspeeld, maar de quote van andre gaat meer over algemene instellingen van kodi
dank je. heb jij ook een himedia q10 pro? welke firmware heb jij erop?
 
Nee, ik heb geen himedia q10 pro, ik heb een xiaomi mibox en een fire tv stick 4k.
thanks man. die seren app is echt awesome. maar helaas support mijn himedia q10 pro geen atmos met addons. wel als ik zelf 4k films download dan speelt hij wel alle geluidcodecs als atmos af. support die xiaomi mibox wel atmos via de seren stream addon?
 
thanks man. die seren app is echt awesome. maar helaas support mijn himedia q10 pro geen atmos met addons. wel als ik zelf 4k films download dan speelt hij wel alle geluidcodecs als atmos af. support die xiaomi mibox wel atmos via de seren stream addon?
Geen idee, ik heb geen atmos systeem.

Kijk eens of audio passthrough wel aanstaat in kodi, en of je daar de juiste instellingen hebt voor je systeem. Je vindt de audio instellingen door in het kodi beginscherm links boven op het tandwiel ⚙ te klikken, dan rechts beneden op systeem (tandwiel met schroevendraaier in), daar heb je dan de audio opties.
Zorg wel dat je als expert ingesteld staat, dan zie je alle opties, kan door te klikken links beneden op ⚙basic, standard,advanced en dan krijg je expert
You must be registered for see images attach
 
Geen idee, ik heb geen atmos systeem.

Kijk eens of audio passthrough wel aanstaat in kodi, en of je daar de juiste instellingen hebt voor je systeem. Je vindt de audio instellingen door in het kodi beginscherm links boven op het tandwiel ⚙ te klikken, dan rechts beneden op systeem (tandwiel met schroevendraaier in), daar heb je dan de audio opties.
Zorg wel dat je als expert ingesteld staat, dan zie je alle opties, kan door te klikken links beneden op ⚙basic, standard,advanced en dan krijg je expert
You must be registered for see images attach
dank je wel, ja staat allemaal goed. jammer genoeg via addon streams support mijn himedia geen atmos en dts hd. support het bij jou wel dts hd met de seren addon?
 
dank je wel, ja staat allemaal goed. jammer genoeg via addon streams support mijn himedia geen atmos en dts hd. support het bij jou wel dts hd met de seren addon?

Dit hoeft trouwens niet aan je himedia box te liggen, DTS HD en Dolby Atmos zijn zo’n beetje de laatste standaarden op het gebied van geluid waarvan Dolby Atmos niet eens een eigen codec is, deze wordt ook vaak weergegeven als Dolby True HD.

Wellicht is je receiver (mogelijk) verouderd, en kan deze niet omgaan met deze codecs, had je dat toevallig al gecontroleerd?
 
Dit hoeft trouwens niet aan je himedia box te liggen, DTS HD en Dolby Atmos zijn zo’n beetje de laatste standaarden op het gebied van geluid waarvan Dolby Atmos niet eens een eigen codec is, deze wordt ook vaak weergegeven als Dolby True HD.

Wellicht is je receiver (mogelijk) verouderd, en kan deze niet omgaan met deze codecs, had je dat toevallig al gecontroleerd?
ligt wel aan mijn himedia. ik heb onkyo rz830 van 2018. die support gewoon alles. atmos, dts x, dts hd ma, true hd etc. ik kreeg mailtje van futeko. die zeiden dat atmos niet support wordt met streams. heb zelf films gedownload en die speel ik dan af via de wrapper instellingen in kodi, dan kan ik gewoon wel atmos selecteren. welke mediaplayer support wel atmos in kodi addons als seren?
 
ligt wel aan mijn himedia. ik heb onkyo rz830 van 2018. die support gewoon alles. atmos, dts x, dts hd ma, true hd etc. ik kreeg mailtje van futeko. die zeiden dat atmos niet support wordt met streams. heb zelf films gedownload en die speel ik dan af via de wrapper instellingen in kodi, dan kan ik gewoon wel atmos selecteren. welke mediaplayer support wel atmos in kodi addons als seren?

Ik heb een Nvidia Shield, en bij mij mij geeft ie Dolby True HD aan als ik een stream met Atmos afspeel.

Maar dat is omdat mijn receiver geen Atmos kent, en daarom negeert, hij pakt wel de juiste codec.

In dit artikel vind je er meer over:
 
Ik heb een Nvidia Shield, en bij mij mij geeft ie Dolby True HD aan als ik een stream met Atmos afspeel.

Maar dat is omdat mijn receiver geen Atmos kent, en daarom negeert, hij pakt wel de juiste codec.

In dit artikel vind je er meer over:
vriendelijk dank, ja dat weet ik allemaal. mijn mediaplayer support atmos en alles. maar wat ik zeg niet via die streams. maar jou nivdia support ook dolby vision? maar geen vision met de streams he? als je hdd schijf via usb aansluit met daarop volledige 4k hdr vision film op gedownload. speelt hij dan wel dolby vision af? want in kodi speelt het geen vision af, blijkbaar met licensies te maken. en idd als je receiver geen atmos heeft dan zet hij dat om naar true hd. heb jij de shield pro?
 
vriendelijk dank, ja dat weet ik allemaal. mijn mediaplayer support atmos en alles. maar wat ik zeg niet via die streams. maar jou nivdia support ook dolby vision? maar geen vision met de streams he? als je hdd schijf via usb aansluit met daarop volledige 4k hdr vision film op gedownload. speelt hij dan wel dolby vision af? want in kodi speelt het geen vision af, blijkbaar met licensies te maken. en idd als je receiver geen atmos heeft dan zet hij dat om naar true hd.


Ook dit is iets wat ik niet weet, mijn tv ondersteund geen dolby vision (is een 4K tv uit 2013), en ook mijn shield (2017 model) ondersteund dit niet.

Voor mij is dit niet erg, ik heb geen Atmos opstelling (geen speakers in mijn plafond hangen?.

Hetgeen ik aangaf is dat bij Kodi als ik 4K content kijk, mijn receiver switcht naar Dolby TrueHD, maar dat dat dus waarschijnlijk komt doordat mijn receiver dit niet herkent (er zijn immers geen Atmos speakers aangesloten).

Het feit dat ie omschakelt naar DolbyTrueHD, lijkt mij dan haast dat als je wel Atmos speakers hebt hangen, dat ie wel omschakelt naar Atmos. Ze gebruiken immers dezelfde codec (zie bijgevoegde link in vorige reactie van mij)

Dus 100% zeker ben ik niet, maar wellicht dat je die vraag eens kunt stellen op het Nvidia Shield forum (is wel Engelstalig), als dat specifiek is waar je naar op zoek bent.


Tevens kun je hier ook je vraag over dolby vision in combinatie met Kodi kwijt.?

Succes??