Tool: Eigen Playlist Aanpassen

Ik heb een vraag over de epg-tool. Ik heb een rp3 met PVR Simple Client. Na het downloaden van de epg-tool en het aanpassen van de kanalenlijst krijg ik de mogelijkheid om het 'nieuwe' m3u bestand op te slaan op mijn windows. Zover.... zo goed. Hoe krijg ik dit m3u bestand nu in mijn PVR?

Ik heb een vraag over de epg-tool. Ik heb een rp3 met PVR Simple Client. Na het downloaden van de epg-tool en het aanpassen van de kanalenlijst krijg ik de mogelijkheid om het 'nieuwe' m3u bestand op te slaan op mijn windows. Zover.... zo goed. Hoe krijg ik dit m3u bestand nu in mijn PVR?

Het bestand moet je nu op je rpi3 zetten. De makkelijkste manier (vind ik) , als je in de instellingen van Kodi, bij services, de samba (smb) service aan zet. Je kan nu je rpi3 zien in windows verkenner (bij netwerk). Of je typt in windows verkenner het ip adres in van je rpi3. \\ip-adres\
Je kan nu het bestand kopieren.
Vervolgens stel je het bestand in bij de PVR Simple Client. Je kiest dan dus een lokaal bestand, ipv dat je de link invult.
Voor versie 2.1 moet ik nog een aantal features afmaken. Nog wat extra tests uitvoeren, en daarna is hij klaar.
Ik hoop dat deze klaar is met pasen, zodat ik de winnaars van de win-actie meteen deze versie kan geven :) Iedereen die gedoneerd heeft ontvangt uiteraard ook de update, zodra die helemaal klaar is.

Vanwege een erg drukke tijd (werk én privé) , heb ik minder tijd gehad voor de tool.
Ik ga pasen dus sowieso niet halen :(
Ik doe mijn best om het zsm daarna af te krijgen...

• Like
Reacties: Richard!!!
Dus als ik het goed begrijp kan ik hiermee me eigen zenderlijst maken?

Kan ik dus een hoop ongebruikte zenders mee weglaten?
Alvast bedankt!!

Het bestand moet je nu op je rpi3 zetten. De makkelijkste manier (vind ik) , als je in de instellingen van Kodi, bij services, de samba (smb) service aan zet. Je kan nu je rpi3 zien in windows verkenner (bij netwerk). Of je typt in windows verkenner het ip adres in van je rpi3. \\ip-adres\
Je kan nu het bestand kopieren.
Vervolgens stel je het bestand in bij de PVR Simple Client. Je kiest dan dus een lokaal bestand, ipv dat je de link invult.

:thanks: voor het bovenstaande,
Alles gedaan, alleen.... bij het configureren laat hij alleen niet toe dat ik een map kan aanwijzen waar ik het bestand in zet :hamer:
Heb je nog een idee waar deze instelling zit?

• Like
Reacties: Plenkske
Bij het configureren zit een optie waar je kan kiezen tussen remote link of local storage.

Bij het configureren zit een optie waar je kan kiezen tussen remote link of local storage.
Hoi Plenske, klopt, ik zie die regel. Daar moet ik een bestand 'aanwijzen' waarin ik hem heb gezet vanaf mijn pc. Ik heb het bestandje uit de EPA gezet in smb://libreelec/TV Shows ( zie onderstaande foto). Is dit het goede mapje? Ik heb het idee dat de rpi hem daar niet kan lezen. Ik heb inmiddels veel gezocht, zowel hier als elders op www maar niks daarover kunnen vinden :help:

Bijlagen

• IMG_0251.JPG
    IMG_0251.JPG
    1,2 MB · Weergaven: 17
Hoi Plenske, klopt, ik zie die regel. Daar moet ik een bestand 'aanwijzen' waarin ik hem heb gezet vanaf mijn pc. Ik heb het bestandje uit de EPA gezet in smb://libreelec/TV Shows ( zie onderstaande foto). Is dit het goede mapje? Ik heb het idee dat de rpi hem daar niet kan lezen. Ik heb inmiddels veel gezocht, zowel hier als elders op www maar niks daarover kunnen vinden :help:
De map is wel goed. Maar bij het selecteren van het bestand moet je niet via smb doen, moet je gewoon het lokale bestand kiezen.

De map is wel goed. Maar bij het selecteren van het bestand moet je niet via smb doen, moet je gewoon het lokale bestand kiezen.

Gefrustreerd moet ik je zeggen dat ik nog geen epg heb ondanks je moeite. Ik heb het bestandje uit de EPA nu niet in smb gezet.
Ik heb hem nu gezet in: XMLTV locatie. /storage/tvshows. Maar nog steeds geen epg :crazy:.
Mijn bestand die uit de EPA komt is maar 25 kb?! Geen idee of dat wel juist is.

Bijlagen

• 2017-04-16.png
    2017-04-16.png
    79,6 KB · Weergaven: 11
Gefrustreerd moet ik je zeggen dat ik nog geen epg heb ondanks je moeite. Ik heb het bestandje uit de EPA nu niet in smb gezet.
Ik heb hem nu gezet in: XMLTV locatie. /storage/tvshows. Maar nog steeds geen epg :crazy:.
Mijn bestand die uit de EPA komt is maar 25 kb?! Geen idee of dat wel juist is.
Ik snap nu even niet meer wat je precies allemaal doet, en wat je wil doen.
Stuur me even een PM , dat is handiger dan hier...

• Like
Reacties: Richard!!!
Avond,

Ik heb nu me eigen Playlist op de PC gemaakt, hoe krijg ik deze in m'n X96 mediaplayer/kodi.

Bedankt voor je snelle antwoord, zal even spelen! Ik ben egt een leek met IPTV/Kodi

Edit: Het is me gelukt, top tool! Met een beetje spelen kom je al erg ver, snap je iets niet wordt er vrij vlot gereageert hier! Top bedankt plenkske!

Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Plenkske
Vandaag heb ik weer wat functies af gekregen voor versie 2.1
Het is wel allemaal meer werk dan ik verwacht had haha, ik heb weer te veel willen doen :)
Maar het wordt een mooie update !
Gisterochtend wederom wat stappen gemaakt om 2.1 eindelijk af te krijgen.
Ik moet nog één nieuwe functie maken, en dan is hij klaar om nog een keer goed te testen.
Ik zet voor mezelf voorzichtig als doel om 2.1 te versturen in het Hemelvaart of Pinkster weekend.

Er staan ook al weer ideeën voor 2.2 :)

vraagje,

Ik heb hiptv, hij laat op de box via de m3u link de kanalen binnen. maar hoop zenders die ik niet gebruik dus zou ideaal zijn de lijst in te korten.
Als ik met dit prog op de pc de lijst aanpast krijg ik dan nog wel evt veranderingen door van hiptv als de m3u via een bestand wordt ingeladen op de box, of moet je elke keer zelf de m3u checken op update's

vraagje,

Ik heb hiptv, hij laat op de box via de m3u link de kanalen binnen. maar hoop zenders die ik niet gebruik dus zou ideaal zijn de lijst in te korten.
Als ik met dit prog op de pc de lijst aanpast krijg ik dan nog wel evt veranderingen door van hiptv als de m3u via een bestand wordt ingeladen op de box, of moet je elke keer zelf de m3u checken op update's

Als je een bestand laat inladen, dan komen er niet automatische veranderingen door.
In de tool kan je instellen dat deze via je link de lijst opnieuw download , elke keer als je de tool opnieuw opstart. Daarna pas je de lijst weer aan met de tool. Bij versie 2.1, die ik hopelijk komend weekend af kan maken, komen opties om het bestand ook meteen automatisch te laten uploaden.

En trouwens: gelukkig veranderen de belangrijke kanalen bij hiptv vrijwel nooit.

• Like
Reacties: dreamer1970